waneer naar het M met een jong paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baukjerosa

waneer naar het M met een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:20

Mijn vraag is eigenlijk waneer je met een jong paard de overstap mag maken van L2 Naar M. Ze is nu 4 jaar geworden

Ik hoor 2 dingen: vanaf april (jaar dat ze 5 wordt)
Of meteen vanaf Januari

Niet dat ik januari de overstap al wil maken hoor, ze is zo snel door de klassen heen gegaan dat ik haar nu een beetje rust wil geven om het leuk te houden voor haar. Haha!
Graag jullie reactie

aerdenhout1

Re: waneer naar het M met een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:24

Volgens mij is het voor de Z 5 jaar en voor de M is het niet leeftijd gebonden. Maar ik kan er helemaal naast zitten.
Wel een compliment dat je het sowieso nog allemaal even op een laag pitje zet! Dat zouden er meer moeten doen, zou een hoop paarden ellende minder zijn.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:27

Kun je zo in het reglement vinden:

M mogen ze lopen vanaf 1 april in het jaar dat ze 5 worden
Z mogen ze lopen vanaf 1 april in het jaar dat ze 6 worden

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:28

Overgang van de L naar de M mag met 5 jaar in april. en Z vanaf 6 jarige leeftijd.Staat wel in de regelementen van de knhs

baukjerosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:29

Joto: dank je, ze is zo leergierig dat ze alle trucjes wel kan en snapt na 1 of twee keer, ik heb zelf nog nooit iets van die oefeningen gedaan en bedenk me dan hoe dat zou moeten bij. schouderbinnen ze deed het meteen net of zat het knopje er al echt lachen hoor.... (rijd zelf nog maar 3 jaar waarvan 2 jaar recreatief) Dus ben erg zuinig op mijn paardje

celano: ok bedankt, dacht ik ook al maar hier zeggen ze dat het veranderd is of zo..

baukjerosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:10

heb het net nagekeken en is idd pas vanaf april

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:26

Ik dacht volgens het nieuw reglement: vanaf april in het jaar dat ze 5 worden: M en in januari in het jaar dat ze 6 worden: Z. Maar het staat precies in het reglement op de KNHS site.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:46

Een paard/ pony dat deelneemt aan een dressuurwedstrijd behoort de volgende leeftijdsgrens te hebben bereikt:

Klasse B minimaal 3 jaar vanaf 1 oktober
Klasse L1 en L2 minimaal 4 jaar vanaf 1 april
Klasse M1 en M2 minimaal 5 jaar vanaf 1april
Klasse Z1 en Z2 minimaal 6 jaar

De leeftijd wordt gerekend vanaf de eerste januari van het geboortejaar en wordt telkenmale per 1 januari met een jaar verhoogd. Voor bepaalde internationale wedstrijden gelden aanvullende beperkende bepalingen (zie Artikel 422 van het FEI-reglement Dressuur). Indien een paard of pony in een bepaalde klasse voldoende of het maximaal aantal winstpunten heeft behaald om te promoveren, maar op grond van de leeftijdsbeperking nog niet kan promoveren, dan dient het in dezelfde klasse te worden uitgebracht tot 1 januari van het daaropvolgende jaar, uitgezonderd 4- en 5-jarige paarden/pony’s die vanaf 1 april mogen promoveren (in overeenstemming met de startgerechtigheidstabel).

(Bron knhs)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:13

Staat in het reglement. Vandaar een slotje Knipoog