bucaS deken met hals of zonder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wamphie

bucaS deken met hals of zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 15:08

Wie weet welke deken ik het beste voor de winter kan gebruiken
Ik heb nu een bucasdeken zonder hals voor mijn oudere newforest/ijslander. Hij staat in de winter overdag op het land en in de avond kan hij op stal met uitloopgedeelte. Nu heb ik ook een welsh die heeft nog geen winterdeken. Ik zag bij de paardendrogist een aanbieding van een bucas irish turnout full neck 300 gr vulling. Is dit een goede deken en is die echt waterdicht en is zo'n nek niet te warm? Zouden deze dekens wat zijn voor mijn 2 pony's. Ze staan heel veel buiten of kan ik beter een bucas zonder nek nemen?

nuka

Re: bucaS deken met hals of zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:15

ik zelf ben niet zo gecharmeerd van dekens met hals.
heb bij meerdere paarden gezien dat er nix van de manen overblijft, als ze ze echt altijd op hebben, of het schuurt af of valt gewoon uit.
daarbij gaan paarden snel zweten op de hals, al zeggen ze dat dekens ademen.
zeggen ze ook van veel regenjassen, nou zweten maar Haha!

ik persoonlijk zou dus gaan voor een deken zonder hals, de belangerijkste plaatsen zoals flanken worden daarbij ook goed beschermd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:18

Ik heb voor mijn paard (22) de Bucas Smartex medium turnout gekocht, die heeft ze nu ook al op. Ze zweet er niet onder, want het is enorm goed ademend. Ik zou persoonlijk geen deken met hals nemen, volgens mij zit dat voor een paard voor geen meter. Je hebt idd ook bucasdekens voor pony's.
De smartex is weer een stuk beter wat betreft watervastheid en ademens materiaal, je hebt het ook speciaal voor pony's bij de paardendrogist.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:47

Ik zou geen hals deken nemen als je blij bent met je paard zijn manen.. Die van mij heeft geen manen want die worden altijd geknipt / geschoren. Maar met hals deken vallen alle manen eraf.. dus hou rekening dat je een maanloospaard heb aan het begin van de zomer..

Margot__XJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:05

ik zou een deken nemen zonder hals als je pony niet geschoren is. mijn pony's zijn wel geschoren en hebben een deken met hals op en met de manen was niks aan de hand Haha! vorig jaar aan het begin van de zomer en nu ook niks Tong uitsteken maar ik had de BR Jos Lansink deken en bleef ook heel goed liggen en me pony's vinden het niet erg om hem om te hebben Clown

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:08

Je kunt ook een losse bucas hals kopen bij de paardendrogist.
Deze zijn niet gevoerd en goed ademend, zo blijven de manen van je paard gewoon mooi.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:11

ik zou ook kiezen voor een losse hals of juist geen hals.
paarden gaat vaak enorm zweten als de temperaturen net wat hoger liggen. met een halsdeken zijn ze dan echt goed nat op de hals.
beter dus een losse of helemaal geen

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:44

Ik heb beide dekens van Bucas , en ik vind het beide topdekens!!