Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Qaos schreef:Hoi een paard wat voor het eerst op het strand komt zal echt niet heel anders reageren als in het bos misschien wat meer om zich heen kijken maar echt niet in volle vaart ervandoor.
Veiligheid ja ik zal de eerste keer niet alleen gaan. Altijd telefoon meenemen (maar dat doe je met een bosrit natuurlijk ook). Beetje een rustig moment uitzoeken. Ik weet niet of het een lange rit wordt of dat je met de trailer gaat? Bij een lange rit nemen wij altijd een extra beugelriem mee en verder gewoon lekker genieten
Arabesk schreef:mijn paard schrok zich de eerste keer de blubber van al die paardetende golven die zo bulderen. Ben even afgestapt en we zijn er samen naar toe gelopen.

alles was spannend en natuurlijk vooral dat water en die grote golven enzo. ik was eerst een stukje door het bos en de duinen gereden daar na een klein stukje het strand op. ze vond het helemaal super. het is natuurlijk een grote ope vlakte dus je hebt wel kans dat ze ff lekker hard wil gaan rennen. dat deed mijn paard toen ook. ze kunnen wel schrikken van al die wapperende vlaggen en strand tente.. je moet niet door een wat heen rijdt want je weet nooit of daar een kuil in zit ofzo dat je paard struikeld dan ga je zo koppie onder