Maatregelen voor het eerst naar het strand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Maatregelen voor het eerst naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:03

Goeieavond,

Ik ben van plan is met mijn paard naar het strand te gaan.
Maar het strand is natuurlijk totaal anders dan een bos.
Hoe kan ik het veiligst voor het eerst het strand op gaan?

fransje23

Re: Maatregelen voor het eerst naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:05

Waarom is het strand zo totaal anders dan het bos?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:09

Andere omgeving, een zee erbij dus ook andere geluiden. Een grote open vlakte etc.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:10

mijn paard schrok zich de eerste keer de blubber van al die paardetende golven die zo bulderen. Ben even afgestapt en we zijn er samen naar toe gelopen.

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:10

Hoi een paard wat voor het eerst op het strand komt zal echt niet heel anders reageren als in het bos misschien wat meer om zich heen kijken maar echt niet in volle vaart ervandoor.
Veiligheid ja ik zal de eerste keer niet alleen gaan. Altijd telefoon meenemen (maar dat doe je met een bosrit natuurlijk ook). Beetje een rustig moment uitzoeken. Ik weet niet of het een lange rit wordt of dat je met de trailer gaat? Bij een lange rit nemen wij altijd een extra beugelriem mee en verder gewoon lekker genieten Haha!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 20:12

Qaos schreef:
Hoi een paard wat voor het eerst op het strand komt zal echt niet heel anders reageren als in het bos misschien wat meer om zich heen kijken maar echt niet in volle vaart ervandoor.
Veiligheid ja ik zal de eerste keer niet alleen gaan. Altijd telefoon meenemen (maar dat doe je met een bosrit natuurlijk ook). Beetje een rustig moment uitzoeken. Ik weet niet of het een lange rit wordt of dat je met de trailer gaat? Bij een lange rit nemen wij altijd een extra beugelriem mee en verder gewoon lekker genieten Haha!

Ik ga met twee andere en het word best een lange rit, om op het strand te komen moeten we eerst 20 minuten al door de duinen.

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:17

Dan zou ik van te voren duidelijk afspreken wat je wel en niet wilt met die andere. De eerste keer zou ik lekker rustig aan doen. Het is best spannend de eerste keer maar probeer lekker te ontspannen.
veel plezier Haha!

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:18

Zolang het niet waait zou ik me er niet te druk om maken. Mijn ervaring is dat paarden de eerste keer / keren niet zo veel van het strand maken. De problemen beginnen pas als ze geleerd hebben dat ze er kunnen / mogen racen.
Bij wind wordt het vaak een ander verhaal, als het schuim het strand op rolt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:26

Arabesk schreef:
mijn paard schrok zich de eerste keer de blubber van al die paardetende golven die zo bulderen. Ben even afgestapt en we zijn er samen naar toe gelopen.

hihi hier nog zo 1. wat was dat eng die golven. maar na een kwartier aandringen en een rustig stukje water (grotendeels afgescheiden van de zee door een zandbank) ging ie er toch in. Ben er niet afgestapt hoor. Daarna was ie elke keer de eerste van de groep die er in ging, de rest deed t namelijk totaal niet vanzelf. Als Sam er eenmaal in ging volgde de rest wel. Ben er uiteindelijk tot aan z'n buik doorheen gegaan.

@TS: let wel op dat er gemene stukken drijfzand aan de vloedlijn kunnen voorkomen. Die zie je dus echt niet liggen. Wij hebben ze met de (eigen) groep niet gezien, maar een jaar daarna ben ik met een klein groepje bij een manege in monster wezen (western)rijden aan zee; de gids waarschuwde ons al en wilde dus ook geen galop langs t water. En idd, 1tje stapte onverwachts in een drijfzandgat en bleef nog maar net overeind. En dat in stap!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:11

Dit gaat niet over Wedstrijden.

--> BRT

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:14

Mijne kwam voor het eerst de dijk over en wou zich omdraaien haha. Haha!
Ben gewoon verder gereden.
Maar idd die golven vonden ze allemaal wel eng, maar we zijn er gewoon langs gaan rijden en langzamerhand het water in, ging allemaal prima en waren de keren erna ook nergens meer bang voor.
Veel plezier op het stand Knipoog

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:18

Ik ben vorige week voor t eerst met mn Haf naar t strand geweest. Was voor haar echt de eerste keer, voor mijn niet. Ben vroeger heel erg vaak op t strand geweest. Ik heb 2 heel ervaren paardjes mee genomen en t heel rustig aan gedaan. Echt alleen gestapt. Geprobeert in t water wou ze niet, ook goed. Niet dwingen, wordt t alleen maar enger van. Later liep ze achter een van de paardjes aan zo t water in, ze had t niet eens in de gaten. Tot ze er in liep.Ze was eerst echt heel erg gespannen, liep te stuiteren over t strand. Later werd ze meer ontspannen en was t goed.

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:00

ik denk dat je paard zn ogen uit zal kijken. mijne wist de eerste keer ook niet waar ze moest kijken. Tong uitsteken alles was spannend en natuurlijk vooral dat water en die grote golven enzo. ik was eerst een stukje door het bos en de duinen gereden daar na een klein stukje het strand op. ze vond het helemaal super. het is natuurlijk een grote ope vlakte dus je hebt wel kans dat ze ff lekker hard wil gaan rennen. dat deed mijn paard toen ook. ze kunnen wel schrikken van al die wapperende vlaggen en strand tente.. je moet niet door een wat heen rijdt want je weet nooit of daar een kuil in zit ofzo dat je paard struikeld dan ga je zo koppie onder Clown