Klopt dit???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

Klopt dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 16:30

heey,
ik heb een vraagje
een vriendin van mij rijdt L2 en haar paard gaat niet achterwaarts ( maar dat is niet waar dit overgaat)
Zij moest dus in de proef achterwaarts gaan en dat stond zo:
A halthouden en enkele passen achterwaarts
Zij staat netjes stil ( vierkant) en gaat weer verder omdat ze weet dat als ze haar paard achterwaarts doet dat het paard alleen nog maar achterwaarts gaat. Op haar lijstje staat een 0 voor dat onderdeel. Terwijl het halthouden super netjes was. Klopt het dat zij dan een 0 krijgt???

Billy

Re: Klopt dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:31

Ja, de oefening is niet getoond

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:33

Ja want ze heeft niet alles gedaan wat ze moest doen

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 16:34

waarom krijg je dan geen 3 ofzo omdat ze het halthouden wel deed???

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:36

j ahet klopt..de oefening die gevraagd wordt is niet twee ledig, maar gesteld als 1 iets halthouden en achterwaarts..als het hier om twee verschillende zaken zou gaan wordt het altijd gescheieden door een streep tussen de twee onderdelen in het boekje..op de coupon ook dus..hier niet het geval blijkbaar en dan is het inderdaad niet getoond..dus een nul

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:37

omdat de oefening om het achterwaarts gaan gaat.
je zult eerst moeten stoppen om achterwaarts te gaan lijkt me.
als je L2 rijdt en je paard kan (nog) geen achterwaarts dan vraag ik me eerlijk gezegd af wat je in het L2 doet.
Ze kan beter proberen wel achterwaarts te gaan en dan schots en scheef gaan, dan krijgt ze misschien wel een 3.
maar waarom gaat haar paard niet achterwaarts?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:38

Tja...dat is een 0 inderdaad. Volgende keer in elk geval proberen, dan heb je grote kans dat ze volgend keer wat hogere punten heeft. Maar eigenlijk thuis wat beter voorbereiden, omdat het in de M1 alleen nog maar moeilijker wordt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:39

Volgen mij is het halthouden alleen omdat je niet uit stap achterwaarts kunt gaan Haha!
Als ze geprobeerd had om achterwaarts te gaan had ze misschien nog wat punten gekregen voor de moeite Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:42

Haha! Haha!

Hebben wij vaak mazzel gehad met een 4 kennelijk, want die van ons ging op zijn achterbenen tijden het achterwaarts gaan Tong uitsteken .

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:44

Idd ze heeft oefening niet getoont dus krijgt ze een 0, ze kian het toch maar beter gewoon proberen en dan krijgt ze misschien wel die 3 voor de moeite ja.
Oefenen!! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:13

Ze heeft wel iets van de oefening getoond. Nl. het halthouden. Daarom zou ze zeker een 1 moeten krijgen. Zo is het op de bijscholingen ook uitgelegd.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:06

Als dit het halthouden in proef 14 is dan is het halthouden apart van het achteruitgaan gepunt. Dan moet je dus wel punten voor het halthouden krijgen, en dan een 0 voor het achteruitgaan.

Het staat daar nl als volgt:

punt 8 : A halhouden
punt 9 : enkele passen achterwaarts, voorwaarts in arbeidsstap

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:14

Als het idd proef 14 is (apart gepunt) dan zou ik de 0 wel terecht vinden.

POKERFACE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:29

het is inderdaad wel goed dat ze een laag cijfer geven.
gewoon om aan te geven, dat het nogal handig is als je paard achterwaarts kan in de L.
in dit geval L2..
maar als 't halthouden en achterwaarts als 1 punt staat,
vind ik 't ook wat overdreven. Knipoog
een 3 had ook wel gekund lijkt mij..
maar als 't apart gepunt is.. terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:05

Als dat 1 oefening is, vind ik wel dat ze minstens een 2 moet krijgen voor het halthouden. Want dan is het, bij x halthouden en een paar passen achterwaards. Dan sta je toch stil, en heb je al een gedeelte van het onderdeel getoond?!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:03

Hitime schreef:
Als dat 1 oefening is, vind ik wel dat ze minstens een 2 moet krijgen voor het halthouden. Want dan is het, bij x halthouden en een paar passen achterwaards. Dan sta je toch stil, en heb je al een gedeelte van het onderdeel getoond?!

Dat is wel ja Ja als het 1 oefening was.
Maar kan de jury ook wel begrijpen want als je het niet eens probeert,
tja.. wat voor punt moet je dan geven??

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:07

Dat zou wel dubbel zijn, als je dus een overgang van galop naar draf niet toont (omdat je al draaft) zou je dan voor het draf gedeelte alsnog een punt kunnen krijgen..

En straks komt er nog bij dat iemand meer punten denk te verdienen omdat die weliswaar de letters langs is geweest Knipoog

Als jury moet je ergens voor kiezen en als je paard niet achterwaarts kan is dat al genoeg motivatie om erop te gaan oefenen.. Helaas maar waar..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:22

Ik vind die 0 eerlijk gezegt ook wel terecht. Als je paard niet eens een pas achterwaarts kan wat doe je dan in de L2? Ga dat eerst eens oefenen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:24

Ik vind het helemaal terecht, die van mij snapte er niks van maar ging het toch proberen had ik vaak nog wel een 5 of 4..Nu 7-ens:D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:25

Lenneke_ schreef:
Ik vind die 0 eerlijk gezegt ook wel terecht. Als je paard niet eens een pas achterwaarts kan wat doe je dan in de L2? Ga dat eerst eens oefenen

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Ik heb weleens paarden in de ring gehad die een ontzettend mooie L2 proef neerzetten. Alleen bij het achterwaarts ging het mis. Verzet/ staking. Dat kan je gewooon gebeuren. Dat wil niet zeggen dat je dan maar geen L2 moet starten Knipoog