Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en op de weg dacht ik 
bromfiets schreef:Persoonlijk vind ik het veiliger om links te lopen. Dan heb je meer overzicht op het tegemoetkomende verkeer en kun je niet per ongeluk tussen een auto en je pony terechtkomen als hij de weg op springt. Helaas kunnen ze je voor het links lopen wel een prent geven.
Wranglerbutt schreef:bromfiets schreef:Persoonlijk vind ik het veiliger om links te lopen. Dan heb je meer overzicht op het tegemoetkomende verkeer en kun je niet per ongeluk tussen een auto en je pony terechtkomen als hij de weg op springt. Helaas kunnen ze je voor het links lopen wel een prent geven.
Wat doe je in dat geval als je pony zijn achterhand van je wegdraait (de weg op dus) bij tegemoet komend verkeer?
bromfiets schreef:Zo zie je maar dat iedereen het anders doet
Huertecilla schreef:bromfiets schreef:Zo zie je maar dat iedereen het anders doet
en de ruiterij volledig onvoorspelbaar is en niet op de openbare weg hoort![]()
De verkeersdeelnemer mag er vanuit gaan dat alle verkeersdeelnemers zich volgens het wegenverkeersreglement gedragen.
Wie dat niet doet hoort, MAG niet op de openbare weg komen. Wat jij schrijft Bromfiets ís helaas werkelijkheid en is een keihard argement om de maatschappij te vrijwaren van de risicos![]()
hc
(grapje he, don't hit me...)bromfiets schreef:Volkomen paard- en situatieafhankelijk dus. Dat maakt het moeilijker voor anderen om daarop goed te anticiperen.
meestal rij ik wel met het verkeer mee, maar als er een mooi dik stuk berm aan de andere kant van de weg is dan ga ik daar in rijden.
Huertecilla schreef:bromfiets schreef:Volkomen paard- en situatieafhankelijk dus. Dat maakt het moeilijker voor anderen om daarop goed te anticiperen.
Niet mee eens.
Een paard is heel voorspelbaar en nee het is niet aan andere verkeersdeelnemers daarop te anticiperem.
Beide argumenten zijn inderdaad breed vertegenwoordigd en diep verankerd in de huidige ruiterij en de kern van een groot probleem met die ruiterij in het verkeer.
Als het paard inderdaad ´een onvoorspelbaar vluchtdier´ zou zijn wat de ruiterij als alibi voor slecht rijden aanvoert, dan hoort het achter een hek en niet in het verkeer![]()
Schiet jezelf dus niet inde voet.
hc

pearlie schreef:Ik loop altijd midden op de weg
Dan remmen de auto's tenminste af, op het laatste moment ga ik wel netjes in de berm hoor.
pluklief schreef:pearlie schreef:Ik loop altijd midden op de weg
Dan remmen de auto's tenminste af, op het laatste moment ga ik wel netjes in de berm hoor.
als we agressie op de weg willen kweken moetenn we het vooral zo gaan doen