Ik ben opzoek naar mijn lieve oude verzorgpaard en hoop via deze weg erachter te komen hoe het met m gaat en waar hij nu is.
Snoopy is een engels volbloedruintje van ongeveer 1.62m. Eigenlijk heet hij Ramses in zijn papieren. Zijn eigenaresse Sylvia heeft hem Snoopy genoemd.
Even wat kenmerken:
- Snoopy zal nu, als hij nog leeft, ver achterin de twintig zijn.
- Donderbruin
- Heel klein wit puntje onder op zijn neus.
- Erg ingezakte rug
- Witte vlekjes op zijn benen (wondjes geweest)
- Heel snel en pittig paard. (mensen vroegen wel eens of hij nog maar net onder het zadel was...)
- Snoopy kreeg van zijn bazin alles in het Roze... van hoevenkrabber, dekje tot halster.
Snoopy heeft veel eigenaren gehad voordat hij bij Syliva kwam.
Ik weet dat hij een paardje van het leger is geweest, maar daar te heftig voor was (hij is daar ooit tegen een boom gereden, waardoor zijn slokdarm deels verlamd is geraakt)
Ook is hij bij een springstal geweest, daar heeft hij zijn littekens op zijn benen opgelopen.
Ik ben Snoopy gaan verzorgen toen hij ongeveer 21/22 was. Hij stond toen op de polderruiters in de Vlist (nu Stal tot hier an toe)
Samen met Snoopy ben ik toen verhuisd naar de zilverstadruiters in Schoonhoven.
Na een aantal jaar is Snoop met pensioen gegaan en heeft toen enkele weken bij Petra Overbeek gestaan (cabauw). Daarna ben ik mijn lieve snoep uit het oog verloren..
Ik weet dat Sylivia al langere tijd op de wachtlijst stond voor een plekje op de Schieruiters in Rotterdam. Dus misschien staat of stond hij daar? (via de site kom ik er niet achter)
3 jaar geleden was ik met mijn eigen paardje in de kliniek in bodegrave, en daar vertelde ze me dat Snoopy nog regelmatig kwam om zijn kiezen te laten vijlen.
Ik ben heel benieuwd of dit super lieve ventje nog leeft en hoe het met m gaat.
Hieronder alvast 1 foto, meerdere volgen snel.
Groetjes, Evelien
Foto lukt niet.. komt vanavond..

Tis gelukt. Hier dan eindelijk een foto van Snoopy.
Hoop dat iemand m herkent..
Liefs Eef
Ik denk niet dat die sylvia de sylvia is die ik zoek. Ze zal nu ruim 60 zijn. Of komt dat overeen?