0 grams of 100 grams regendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

0 grams of 100 grams regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 17:51

Hallo,

Mijn paardje gaat over twee weken 24/7 naar buiten.
Het is een mooi wei op zandgrond maar wel zonder schuilstal.

Ze staat nu vanaf juni buiten en sinds twee weken alleen nog overdag buiten. Mijn paardje, een kruising tussen een Tinker en een Welsh krijgt al een aardige vacht, maar ze zal wel iets achterlopen omdat ze nu 's-avonds en 's-nachts op stal staat.
Omdat het de eerste keer 24/7 buiten (ook in de winter) is voor haar lijkt het me wel fijn als ze een regendeken heeft voor als het echt langdurig regent/stormt.

Mijn vraag is wat beter is. Gewoon een 0 grams of toch liever iets gevoerd?

__KELLY

Re: 0 grams of 100 grams regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:57

licht er aan hoe een vacht je tinker aan maakt .
met een aardig vaggie heeft hij niet eens een deken nodig.
maar als je nu al met dekens aan het rommelen bent is die vacht al een stuk minder dik al en moet je wel een iets meer gevoerde deken opdoen.

maar in principe is een deken helemaal niet nodig , paarden maken van naturen een genoeg dikke vacht aan dat ze kunnen overwinteren. dekens hebben eigenlijk nergens op toe te voegen als je paard een goede vacht heeft Knipoog
alleen als je zn vacht dun wilt houden of scheren dan is een deken ter vervanging maar met een goede vacht is het echt niet nodig !!
het enige waar je misschien voor kan zorgen is voor een beschut plekje buiten

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:57

Ik zou het eerst zonder deken proberen (mits je geen problemen hebt met een wintervacht) Dan kan je altijd nog zien of je paard het echt koud krijgt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:59

ik zou ook zonder proberen, merk je dat hij koud heeft 0 grams opdoen, wintervacht maken ze welk aan, een tinker al helemaal

kan hij nu niet al 24/7 buiten staan? is wel fijner voor de vacht, bouwt hij de koude nachten op ipv ineens in kou buiten te staan snachts

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:24

Mijn haflinger staat ook 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheden, alleen een hele rij bomen. Hij maakt een aardige vacht aan, maar hij heeft toch een ongevoerde regendekenop. Zodat als het echt door blijft regenen hij toch lekker droog blijft. Ik heb geen deken met vulling, want hij maakt al een redelijke vacht, en met voering wordt voor hem te warm.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:30

Mijn paarden staan ook 24 uur per dag buiten en ik heb een regendeken van 300 gram gekocht
Deze doe ik alleen op als het echt heeeeel erg koud is of als ze van de les weer komt en bezweet is. Anders heeft ze nooit een deken op

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:10

kleinelinda:
waarom zou je een 300 grams deken kopen als je paarden een goede wintervacht hebben Knipoog ? het voegd niks toe voor hun want ze hebben zelf een goede wintervacht aangemaakt en het verstoord alleen maar hun bio-klok
en als je paard bezweet ben dan ben je echt goed fout bezig als je dan zo'n dikke afgesloten niet ademende 300 grams deken dr bovenop ga gooien , doe dan minstens gewoon een zweetdeken op.

ik vind het gewoon zwaar overboden als je paard een goede wintervacht heeft dat je dan ook nog eens een deken op doe , dat heeft gewoon echt er niks op toe te voegen en echt niet goed voor hun bio-klok
kijk als je zn vacht dun wil houden of hij is geschoren of het paard voorziet zichzelf slecht van een winter vacht moet je hem een handje helpen met een deken

anders is het gewoon slecht / geldverspilling Knipoog

op zn minst een regendeken maar dan alleen voor dat ze niet helemaal onder de prut komen te zitten zodat als je wil rijden er dan alles nat prut op je paard zit en dan niet kan rijden of 3 uur bezig ben met poetsen ..

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 16:22

o.k. bedankt tot zover. Ik denk dat ik voor de 0 grams ga, gewoon dat ik die achter de hand heb voor als het niet gaat.
Wel jammer ja, dat ze nu 's-nachts niet buiten staat.

Mag je zo'n 0 grams deken ook opdoen als het al regent, dus als ze al nat is?
Anders moet je wel goed het weerbericht in de gaten houden Haha! Ik koop uiteraard wel een ademende deken.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:16

als het een outdoor 0 grams deken is
dus een regendeken kan je hem opdoen met regen, dan houd hij de regen tegen en word je paard niet nat ...
of altijd gewoon oplaten Knipoog

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:07

Ik heb een regendeken gekocht omdat als het gaat regenen kan zeo ok lekker naar buiten als ze van de manege komt