Welke van de 2?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Welke van de 2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 10:04

Hai hai,
ik was laatst in het Kempisch Ruiterhuis in Veldhoven om leren laarzen te passen,
en ik had 2 verschillende aan, Derby soft jumpers.. of Petrie.
Ik vond die van Derby wel mooi omdat er veters in zaten, maar die van Petrie was weer mooi met de dressuurboog.
Welke vinden jullie het fijnste rijden?
Of welke vinden jullie mooier?

Groetjes.

SteffiiY

Re: Welke van de 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:18

Ik ga zelf voor de Petrie's.
Voor mijn hebebn ze een goede pasvorm en ik vind het ideaal rijden, zelf hou ik niet zo van het veter systeem.

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:23

de petries lijken me het mooist.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:39

welke van petrie?
Ik heb de petrie anky's... echt een hel met inlopen, maar ze zijn nu zó fijn.
Het ligt er ook maar net aan wat je fijn vindt rijden. Petries zijn meestal wel wat degelijker dan derby, en ik vind ze ook mooier/beter afgewerkt. Petrie is wel veel stijver, en de softjumpers zijn super soepel dus dat is maar net waar je van houdt.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:45

petrie is kwa kwaliteit beter! Heb een paar jaar terug derby laarzen gehad, waren binnen een half jaar al helemaal ingezakt en de rits was wel 3 keer kapot gegaan, en ging er voorzichtig mee om. Heb nu Königs laarzen en die zijn super kwa kwaliteit. Heb net voor 4 weken geleden petrie polo laarzen besteld om thuis mee te rijden, dus dat is afwachten, maar die zijn kwa kwaliteit zeker beter dan de derby laarzen Knipoog.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:05

Van Petrie heb je ook met veters hoor.

Ik vin Petrie hele mooie laarzen, ze zijn wat steviger en daardoor vind ik ze langer mooi blijven

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:18

krumel schreef:
welke van petrie?
Het ligt er ook maar net aan wat je fijn vindt rijden. Petries zijn meestal wel wat degelijker dan derby, en ik vind ze ook mooier/beter afgewerkt. Petrie is wel veel stijver, en de softjumpers zijn super soepel dus dat is maar net waar je van houdt.

Dezelfde als jij hebt,
de petrie ankys Knipoog

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:28

Beide laarzen zijn niet met elkaar te vergelijken! De Softjumpers van Derby zijn gemaakt van een zacht (dunner) volnerf rundleer en dus soepeler en heerlijk om direct te dragen. En zoals ieder voordeel z'n nadeel heeft, is de levensduur uiteraard korter van dit model.

Je zegt hier "... of Petrie" maar geeft niet aan welk model je gezien hebt. Er zijn zoveel modellen (ook bij Derby trouwens) dat je je gewoon goed moet laten informeren en rekening moet houden met je eigen wensen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:21

Persoonlijk zou ik liever voor Petri gaan. Die gaan over het algemeen iets langer mee dan Derby.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:25

ik ben iig echt super tevreden over mijn petrie anky's, maar ik houd dus ook wel van redelijk stugge laarzen voor dressuur. Hoewel ik toch echt niet het idee heb dat ik geen kant meer op kan met mijn benen. De softjumpers zullen sneller slijten en ze geven minder steun. Voor dressuur vind ik echte dressuurlaarzen ook mooier (dus zonder veters ed).
Ik vind derby's er persoonlijk ook altijd een beetje goedkoop uitzien Bloos maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:58

Zelf heb ik ook de Petrie Anky's en voor het inlopen heb ik bij Divoza inloophakjes gekocht (zo worden ze bij je tenen en bal van je voet niet te krap en die zijn hoger dan de zooltjes) en daarmee gaat het nu goed. En ik vind ze gewoon super elegant! Ze heben een hele hoge dressuurboog en een redelijk slanke enkel. En ik vind het leer er super uitzien!

Als je dressuurwedstrijden wilt gaan rijden kan het zijn dat je er op wordt aangesproken door de jury, want je moet met een gladde dressuurlaar rijden en een veter mag dus officieel niet in de dressuur (bij springen mag het wel). Meest van de tijd wordt er niet moeilijk over gedaan, maar als je een jury hebt die heel stipt is kan je eruit liggen.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:11

dat is dus echt onzin, je mag gewoon starten met een veterlaars hoor!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 16:24

Judje schreef:
Zelf heb ik ook de Petrie Anky's en voor het inlopen heb ik bij Divoza inloophakjes gekocht (zo worden ze bij je tenen en bal van je voet niet te krap en die zijn hoger dan de zooltjes) en daarmee gaat het nu goed. En ik vind ze gewoon super elegant! Ze heben een hele hoge dressuurboog en een redelijk slanke enkel. En ik vind het leer er super uitzien!

Als je dressuurwedstrijden wilt gaan rijden kan het zijn dat je er op wordt aangesproken door de jury, want je moet met een gladde dressuurlaar rijden en een veter mag dus officieel niet in de dressuur (bij springen mag het wel). Meest van de tijd wordt er niet moeilijk over gedaan, maar als je een jury hebt die heel stipt is kan je eruit liggen.

Ja ik had ze ook gepassen met van die hakjes erin, maar toen waren ze weer te klein geworden
Maar zelf denk ik dat ik de petrie anky's mooier vind, (fijner kom ik vanzelf achter)
dus dankjewel voor al jullie reacties

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:53

Zelf heb ik pas de soft jumpers gehad, en ik kon hier niet mee rijden. Ik mistte gewoon de steun in mijn enkels.
Nu heb ik de Petrie Anky besteld en ben hier nog op aan het wachten.
Nu rijd ik met Derby laarzen (ook dressuur-model) en deze zijn ook erg fijn.

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:06

ik zou voor de derby's kiezen, die zijn veel soepeler dan petrie's. Ik heb ze zelf ook alleen niet dat type. Ik heb er zonder veter maar wel met rits van achteren. Veel inlopen is daarbij niet nodig ze zitten van af het begin al lekker soepel

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:12

Ik denk dat de belangrijkste vraag is: "Wat ga je er mee doen?"
Derby softjumpers zijn ideaal voor springen of eventing.
Ga je dressuren dan zou ik voor een steviger model gaan, bv een model van Petrie.

Ik heb zowel Derby's als Petries en vind ze beiden voor hun doel heerlijk rijden. Lachen

Jitske_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:42

Ik zou voor de petries gaan!

x_Eefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:09

Petries zijn meestal beter. Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:12

Scum schreef:
Persoonlijk zou ik liever voor Petri gaan. Die gaan over het algemeen iets langer mee dan Derby.

Inderdaad.
Petrie's gaan veel langer mee.
Mijn vriendinnetje en ik hebben bijde laarzen gekocht in de zelfde maand (2 jaar geleden) zij heeft de derby's en ik de Petrie.

En de mijne duurde wel wat langer met inlopen, maar ze zijn nog super mooi terwijl die van haar al op beginnen te raken.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:14

krumel schreef:
welke van petrie?

praat me dr niet van.had ze extra hoog op laten meten, ivm stukje inzakken!
eenmaal ingelopen: heerlijk laarzen en erg mooi!
Ben dr heel tevreden van!
heb dan wel n rits aan de voorzijde(binnenkant scheenbeen)

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:54

met veters lijkt mij niet zo heel handig ik zou de anderen kiezen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:55

peetje82 schreef:
praat me dr niet van.had ze extra hoog op laten meten, ivm stukje inzakken!
eenmaal ingelopen: heerlijk laarzen en erg mooi!
Ben dr heel tevreden van!
heb dan wel n rits aan de voorzijde(binnenkant scheenbeen)

Dit had ik dus ook, dat was rampzalig!
Toen die zooltjes er in: maarja, toen zaten ze bij mn tenen weer te strak.
Nu dan die hakjes er in en nu gaat het goed!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:01

hoewel een hel om in te lopen: ook ik zou gaan voor de petries! Eenmaal ingelopen lopen en rijden ze echt heerlijk.

Om gemakkelijker in de laars te komen doe ik trouwens altijd pantysokjes aan, dat maakt alles wat gladder, en dus glij je er gemakkelijk in en uit. Voor het inlopen ben ik met de laarzen aan gaan fietsen, dat ging sneller als lopen.. Haha!

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:05

Over de dressuurboog van de Petrie is mij verteld dat die heel mooi is, mits je lange benen hebt. Ik ben niet zo groot en wel een beetje stevig, dus die dressuurboog zou mijn benen alleen maar korter en dikker doen lijken. Ik weet niet hoe het met jouw benen gesteld is Tong uitsteken , maar je kan er rekening mee houden. Veters vind ik zelf minder mooi, liever gewoon een rustige egale laars, hoogstens een rits, maar ik vind veters te onrustig.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:10

hoelang doe je er eigenlijk over om petrie's in te lopen?
hoeveel uur ongeveer? En kan je iets doen om de laars soepeler te maken zodat het sneller inzakt?