[PG] Gemma van Goudriaan en Chica v.d Watertoren (shets)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

[PG] Gemma van Goudriaan en Chica v.d Watertoren (shets)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 10:00

Naam: Gemma van Goudriaan (toen ik haar verzorgde heette ze Erna, nieuwe eigenaar is haar weer Gemma gaan noemen)
Geboren: 2-5-1992 uit mijn hoofd in Rotterdam
Kleur: Schimmel
Hoogte: 103cm
Afst.: Waldheer v. denneburg x Luitenant v/d spoorlaan dacht ik
Laatst gezien: Omstreeks 2000, ze stond toen in Giessen-Oudekerk en was van N. Boogaart
Tatouage in onderlip, weet alleen niet meer welk nummer

Op de foto is ze 3 a 4 jaar oud, toen ik haar voor het laatst gezien heb was ze al behoorlijk wit. Toen ze verkocht werd zat er een blauw veulenboek papier bij, weet niet of ze inmiddels naar een stamboek opname is geweest.
Afbeelding

Verder ben ik ook op zoek naar de moeder van mijn merrie. Namelijk Chica van de Watertoren
Ze is een dochter van kasper van Vliek.
Volgens de lettertelling van het NSPS zou ze nu 19 moeten zijn.
14 jaar geleden was ze van Dhr de Ruiter uit Dussen (NB) die heeft haar samen met haar merrieveulen (Iris van de Zuidweg, mijn Honey dus) verkocht aan dhr Roubos uit Hank.
Ik heb Honey hier in 1997 (ze was toen 3) gekocht. Chica is dus tussen 1994 en 1997 verkocht door Dhr Roubos.
Het stamboek kan me niet verder helpen omdat ze nog steeds op naam van dhr de Ruiter staat.
Het betreft een donkerbruine merrie met lichte neus en lichte randjes om de ogen. Mogelijk maanexceem.
Afbeelding