Siegerswoude - ervaringen met indoorwedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Siegerswoude - ervaringen met indoorwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 13:48

hallo!

Ik ga 2008 lekker starten met 't paard waar ik momenteel op rijd en ben voor de eerste wedstrijden een beetje op zoek naar wat rustige locaties. Ik ben nog nooit in Siegerswoude geweest en vroeg me af hoe het voor een paard wat nog nooit op wedstrijd geweest is, daar te starten Lachen

begin januari is naast Siegerswoude ook Oostwold. Daar ben ik wel een keer geweest, maar welke van de twee is rustiger? Oostwold vind ik opzich wel mooi, maar mijn pony was ook wel het een of ander gewend, Quintus niet. Altijd fijn om in het begin ergens te starten waar 't paard positieve ervaringen krijgt met wedstrijden Lachen

Iemand anders nog hier in het noorden wat tips voor enigzins rustige concoursen? Nieuwe Pekela en Exloo vind ik zelf erg fijn om te rijden, in maart ga ik naar Annen (thuiswedstrijd Haha! ) en dan na m'n examens het buitenseizoen in!

Alvast bedankt,

Ilsemarie

Vajramani

Re: Siegerswoude - ervaringen met indoorwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:02

Hier iemand van de club in Siegerswoude.
Over het algemeen horen wij veel positieve reacties over de georganiseerde wedstrijden daar. Rustig en het loopt vlot achter elkaar door en een gezellige sfeer. Prijsuitreiking meestal binnen een kwartier.
Binnen kan er los gereden worden, deze bak is niet al te groot. Vandaar de regel 4 losrijden + 1 uitstappen. Bij goed weer buiten uitstappen.
Bij de wedstrijdbak is het meestal rustig.
Het tussenpad tussen beide bakken is verboden toegang voor paarden tijdens de proef. Om naar de losrijbak te gaan moet je wachten tot de proef is afgelopen.
Er is een buitenbak aanwezig waar je ook gebruik van mag maken maar bij veel regen is deze nat.
Vanuit de kantine op dit moment beperkt zicht op de wedstrijdbak. Maar dit geeft ook wel weer heel veel rust.
Uit ervaring en dan wil ik niet ons zelf de hemel in prijzen maar lijkt het dat we het goed doen gezien de enorme wachtlijsten altijd.
Wil je meedoen wees dan optijd met het opsturen van je coupon, let wel op de openingsdatum en de vereniging (er zijn nl 2 verenigingen die in S'woude wedstrijden organiseren.)

Over Oostwold kan ik niet meepraten ben daar zelf nog nooit geweest.

Er zijn trouwens behoorlijk wat bokkers die geregeld in S'woude starten.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:18

Hey hey Ilsemarie

In Oostwold zijn het ook wel fijne wedstrijden, afgelopen wedstrijd reden er ook meerdere mee die met hun paard voor het eerst gingen starten op een wedstrijd Knipoog

verder heb je de andere opties ook al wel gegeven om te starten, misschien ook nog Vries, Emmen(de Eekwal, is ook een fijne wat kleinere wedstrijd) Stadskanaal Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:57

Zou er persoonlijk niet voor de 1e keer starten..
Begrijp me niet verkeerd, vindt het een fijne wedstrijd, start er zelf ook regelmatig.

Maar zoals gezegd de inrijbak is best klein en als je dan een vrij jolig paard hebt, komen de anderen errug dichtbij Clown Weet niet of het een jong paard is?
Dan vind ik het persoonlijk wel fijn om een beetje de ruimte te hebben qua inrijden. Bloos

Ook komen de punten pas nadat de rubriek afgelopen is..

Verder wel goed georganiseerd, je kan er wel fijn rijden Lachen

Sja wat is rustig? zou iig naar een wat kleiner concours gaan.
Misschien is Vries wat?
Denk dat het verder niet echt zoveel uit maakt wáár je start, eens moet de 1e x keer zijn, toch?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 17:07

Wanneer punten of prijsuitreiking zijn maakt me niet zoveel uit het gaat me puur om de bak... hangt het vol met reclameborden, vlaggen en andere zooi of het is een rustige bak.

@bren: ik vond oostwold ook fijn (toen 'm'n laatste punt met Nordwind gehaald voor de Z!) omdat de wedstrijdring zeg maar binnen in de bak staat, en daardoor zit je niet zo dicht tegen de reclame dingen aan enzo. Denk dat m'n eerste wedstrijd dan Oostwold wordt en even verderop in februari ga ik dan wel naar Siegerswoude Lachen Stadskanaal ga ik ook 2 keer starten!

maar losrijbak in oostwold is ook niet erg groot en toentertijd erg zwaar.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:10

Ilsemarie schreef:
Wanneer punten of prijsuitreiking zijn maakt me niet zoveel uit het gaat me puur om de bak... hangt het vol met reclameborden, vlaggen en andere zooi of het is een rustige bak.

2 reclameborden om precies te zijn. Wel hindernisbalken aan 1 lange zijde
OP het tussenpad staat een huifkar.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:54

Hét nadeel is dat de inrijbak vrij klein is (ik gok 15 x 30?). Maar als het een beetje kan, rij ik buiten los. Druk is het zeker niet, dus daar hoef je het niet om te laten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:02

Niet alleen is de inrij-bak vrij klein - hij is ook nog verraderlijk laag en donker... Geen fijne bak
Ik heb mijzelf ook opgegeven met mijn jonge paard, maar verheug me er eigenlijk niet zo op.... ik ga voor de leerervaring van mijn paard.
De bak waarin de wedstrijd wordt verreden is opperbest.

Vajrami: Wanneer gaat men die losrijbak platgooien en opnieuw opbouwen? Die bak is toch écht niet meer van deze tijd, toch? Ook niet voor eigen gebruik... Nagelbijten / Gniffelen

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:08

De losrijbak is toch verlaagd (bodem), zodat hij niet meer zo laag is Knipoog
Bovendien zou ik maar wat blij zijn met zon bak, alles is beter dan niks toch?

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:20

En hier iemand van de andere club die in siegerswoude wedstrijden organiseren. Ik zelf vind het altijd de leukste wedstrijden. Iedereen is bereid om elkander te helpen (of men elkaar kent ofniet). De wedstrijd loopt (bijna) altijd vlot door, waardoor je goed kunt inschatten hoe laat je moet. Met mijn paard ben ik ook voor het eerst in siegerswoude gestart. Heb al aardig wat wedstrijden gereden dat ze volledig in de staak ging omdat ze wat zag, maar in siegerswoude is het altijd goed.
Het kan als het waait wel erg gehorig zijn. (persoonlijk vind ik het prettigere dan een bak waar je een speld kunt horen vallen, omdat ze dan op elk geluid allert zijn).
Met opgeven moet je wel erg veel rekening houden dat je je opgeeft precies optijd. Vaak zijn er erg lange wachtlijsten..
Ik kan me alleen voorstellen dat mensen last hebben van de kleine inrijbak (ik vind het soms zelfs een voordeel, ze moeten net wat sneller/vaker wenden, waardoor het paard onbewust ook losser door wordt. En ze kunnen minder goed op de loop gaan. Ooit een jury hogen zeggen als je een paard in een kleine bak goed voor elkaar hebt/kunt krijgen, moet dat in een grotere bak zeker lukken.. andersom is veel lastigere).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:35

Gjilke schreef:

De bak lijkt laag en is nog steeds klein en donker.
Simpelweg niet ideaal als je een jong banger paard hebt.

Trouwens - op een jolig paard van dik 1.70m. waagde ik me nog steeds niet in die bak, daar is hij imo écht te laag voor Haha!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:21

Dees schreef:
Vajrami: Wanneer gaat men die losrijbak platgooien en opnieuw opbouwen? Die bak is toch écht niet meer van deze tijd, toch? Ook niet voor eigen gebruik... Nagelbijten / Gniffelen

Dees schreef:
Sponser jij de eigenaar dan wilt hij dat vast doen Haha!
Dat is niet aan ons.

Gjilke schreef:

De bak lijkt laag en is nog steeds klein en donker.
Simpelweg niet ideaal als je een jong banger paard hebt.

Trouwens - op een jolig paard van dik 1.70m. waagde ik me nog steeds niet in die bak, daar is hij imo écht te laag voor Haha!

De bak is enorm verlaagd. Bovendien voordat hij verlaagd werd liepen er ook paarden in van 1.70 en hoger, die ook wel jolig waren en is nog nooit fout gegaan.
Noem even een aantal plaatsen op waar de bak niet groter is Zeijen, Zwaagwesteinde(vroeger wel), Hemrik.
Hier kan je losrijden. Maar als jij er er niet toe wil wagen er is altijd nog een buitenbak die je mag gebruiken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:24

Ik ben er vorig jaar nog geweest...
Is die donkere bak sindsdien dan zo'n stuk verlaagd?

De bakken in Hemrik en Zwaagwesteinde zijn in mijn beleving aanzienlijk beter dan die tweede van Siegerswoude.

Een sponsor zoeken kunnen jullie toch best zelf?
Los daarvan - het erf een beetje opruimen hoeft niet duur te zijn Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 05:53

oei, beetje steken boven water... maar on topic:

Het fijnste voor een onervaren paard is een wedstrijd bak waarin ze niet alleen lopen! In Gersloot is 1 enorme bak waarin je losrijdt en je proef rijdt. In Drachten is/was dat ook heel fijn voor een onervaren combinatie. Ze hoeven niet van hun "vrienden"weg om het alleen uit te gaan zoeken.

Want daarin gaat het meestal fout: je rijdt los, paard is ontspannen en vervolgens kom je in een andere bak waarbij je 2 minuten hebt om hem te laten wennen....

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:23

Dees schreef:
Ik ben er vorig jaar nog geweest...
Is die donkere bak sindsdien dan zo'n stuk verlaagd?

De bakken in Hemrik en Zwaagwesteinde zijn in mijn beleving aanzienlijk beter dan die tweede van Siegerswoude.

Een sponsor zoeken kunnen jullie toch best zelf?
Los daarvan - het erf een beetje opruimen hoeft niet duur te zijn Knipoog

Die bak is vorig jaar een halve meter uitgegraven.
Hemrik en zwaagwesteinde zijn niet ruimer.
Een sponsor zoeken is niet aan ons wij huren die bak zowel voor de lessen als de wedstrijden. Dus opruimen is ook niet voor ons, ja wij laten het nadien achter zoals wij het kregen.