Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
woeliej schreef:Ik vroeg mij af hoe snel gemiddeld de draf van een paard/pony is en hoeveel km/h een harde draf ongeveer gaat.
Maar 30 km per uur draven vind ik wel heeeeeeel hard moet ik zeggen.. Nouvel schreef:Een normaal draftempo is zo'n 15 km per uur als je buiten rijdt denk ik...
Huertecilla schreef:Nouvel schreef:Een normaal draftempo is zo'n 15 km per uur als je buiten rijdt denk ik...
Lees gewoon het wetenschappelijk onderzoek. Ik plaats die link niet voor niets toch?!![]()
hc

Sandrina schreef:Naast de fiets met kilomterteler draaft Wendy 12/13 km. in een rustig tempo en 17 in een strekdraf. Toch flink wat vind ik. maar 30 dat kan alleen in rengalop.
)
Natascha schreef:Ik heb ooit een tuiger gereden en die had een tuigerdraf van 32 km/uur op zijn top. Dat ging hard.
) Hij houdt een paard in rengalop bij in draf en haalt die ook met gemak ik. Dan gaan we hard echt. Maar hoe hard dat weet ik eigenlijk niet precies. Judith_ schreef:Mijn draver kan ook aardig hard draven. (goh) Hij houdt een paard in rengalop bij in draf en haalt die ook met gemak ik. Dan gaan we hard echt. Maar hoe hard dat weet ik eigenlijk niet precies.
Als je dat eraf haalt, kom je op een betere km