Leasen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:18

Ik ga binnenkort een paard leasen. Ik ken de eigenaar, erg aardige mensen.
vraag 1: Nou wil ik eigenlijk weten wat kun je precies met een geleasd paard. Ik bedoel, kan ik ook eigen sjabrak, halster, deken enzz.. voor hem kopen/gebruiken? Gewoon me eigen spulletjes dus, of moet het persee van het paard zelf als zijn.

vraag 2: als ik met mijn geleasde paard naar buiten wil, straat op/bos in. Moet ik dan ook een ruiterbewijs hebben?

En nou een persoonlijke vraag. Op dat paard wat ik ga leasen rijd nu elke maandag en donderdag een ander meisje op. Als ik hem leas, moet ik dat meisje er dan nog wel of niet op laten rijden?
Wat zouden jullie doen?

Valerie_V

Re: Leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:51

De meeste vragen die je hebt moet je denk ik overleggen met de eigenaar! Knipoog

Ik lease zelf ook een pony en ik heb zelf wel allemaal spulletjes voor haar gekocht zoals: halster, dekjes, peesjes en strijklappen, dekens enzo...
Zelf ga ik ook het bos in met de pony maar ik heb helemaal geen ruiterbewijs! Lachen
over dat meisje als jij op die dagen wilt rijden en dat meisje least hem niet niet dan zou ik het gewoon niet doen! Jij least hem toch!!

Veel plezier met je paardje!
Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb! Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:53

Heb zelf ook vroeger een pony geleasd een fjord..
Kocht idd ook zelf spulletjes, en mocht alles met dr.
Had ook geen ruiterbewijs.
En nee, ik betaal ervoor dus niemand anders reed erop. Tenzij ik zelf iemand erop liet.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:31

Het licht helemaal aan de eigenaar wat wel en niet mag..
Dus je kunt het beste een keer met de eigenaar om tafel gaan zitten.. en dat soort dingen bespreken..
Alvast veel plezier met je leasepaard Haha!

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:04

Ik lease mijn pony ook.
En ja ik koop dingen voor haar. Dat mag ook. Het lijkt me ook voor de eigenaar echt geen probleem of er nou jouw dekje op ligt of die van hem/haar, toch?
Het zadel en hoofdstel is wel van de eigenaar. Dat mag ik ook gewoon gebruiken. Het zadel ligt goed & het hoofdstel is fijn dus ik vind het niet nodig om dat nieuw te kopen.

Ik heb zelf geen ruiterbewijs, toch ga ik gewoon de bossen/velden enz in. Ik rijd altijd buiten.

En ten slotte, Leasen houd in dat je betaald voor een paard/pony, je huurt hem/haar. Je kan huren voor bijv ; 2 dagen, 4 dagen, de hele week enz. Jij betaald waarschijnlijk voor de hele week? In ieder geval; als je voor de hele week least dan ben jij dus degene die erop mag rijden de hele week( elke week opnieuw), en niemand anders.
Als dat meisje er nou wél op wil blijven rijden, maak dan even een afspraak op welke dag(en)!! Zeg er dan ook bij dat je minder wilt betalen dan bijv voor de hele week.

Ik wens je veel succes met je lease paard!
xx

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:42

Ik zou nog even met de eigenaar om de tafel gaan zitten om dit soort dingetjes te bespreken, want ik heb het idee dat je nog niet alles goed doorgesproken hebt.. en dat kan uiteindelijk toch tot problemen leiden.

POKERFACE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:20

bij op de manege worden paarden half geleased.
maar die betalen de helft, dus de andere mogen erop rijden op de overige dagen.
lijkt mij dus logisch dat alleen jij erop rijdt?

de andere dingen kun je idd beter overleggen met de eigenaar.
dat is denk ik overal anders. Clown

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:36

Loesje88 schreef:
Ik zou nog even met de eigenaar om de tafel gaan zitten om dit soort dingetjes te bespreken, want ik heb het idee dat je nog niet alles goed doorgesproken hebt.. en dat kan uiteindelijk toch tot problemen leiden.

Dat is idd heel belangrijk! Voorkomt echt veel gedoe! Spreek uit ervaring Tong uitsteken