Leren rijlaarzen? Welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Leren rijlaarzen? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 18:44

Ik wil eigenlijk toch wel graag over op leren rijlaarzen maar niet zonder mijn mede
bokkers te vragen welk merk nu het beste voldoet?
Graag zou ik een beetje chique laarzen willenwaar je zowel mee kunt springen als dressuren...
En ik zou graag met rits en veters willen, maar van sommigen hoor ik dat dit toch niet helemaal
voldoet.. Iemand daar ook nog een mening over?
Dus.. Welk merk? Welke type? Met rits of niet? Met veters of toch niet?

Ik hoop dat dit goed staat...

Sandy1103

Re: Leren rijlaarzen? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:21

Hoihoi, ik zat toen ik mijn rijlaarzen ging aanschaffen een beetje met de zelfde vraag ik zou je aanraden om gewoon eens nar een goede ruitersportzaak bij jou in de buurt gaan om daar eens rond te neuzen en je te laten adviseren.
Ikzelf heb Petrie laarzen met rits tot helemaal onderaan (zonder rits of met halve rist kwam ik er niet in, heb schijnbaar hoge freef) geen veters omdat ik dat zelf niet zo mooi vond. Ritsen zaten er standaard in waardoor het leer als soepel was na 5 a 6 keer dragen zaten ze lekker. Ik doe er zowel springen als dressuur mee en dat gaat eigenlijk prima.
Uieindelijk moet jij zelf de keuze van de laars maken als jij ze lekker vind zitten met passen moet je ze gewoon kopen hoor niet omdat iemand zegt dat ze toevallig niet goed zijn ofzo het niet doen. Ik merkte heel sterk met passen dat toen ik mijn laarzen aantrok dat ik voelde van Dit zijn ze en geen andere. Succes met de zoektocht

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:17

Sandy1103 schreef:
Hoihoi, ik zat toen ik mijn rijlaarzen ging aanschaffen een beetje met de zelfde vraag ik zou je aanraden om gewoon eens nar een goede ruitersportzaak bij jou in de buurt gaan om daar eens rond te neuzen en je te laten adviseren.
Ikzelf heb Petrie laarzen met rits tot helemaal onderaan (zonder rits of met halve rist kwam ik er niet in, heb schijnbaar hoge freef) geen veters omdat ik dat zelf niet zo mooi vond. Ritsen zaten er standaard in waardoor het leer als soepel was na 5 a 6 keer dragen zaten ze lekker. Ik doe er zowel springen als dressuur mee en dat gaat eigenlijk prima.
Uieindelijk moet jij zelf de keuze van de laars maken als jij ze lekker vind zitten met passen moet je ze gewoon kopen hoor niet omdat iemand zegt dat ze toevallig niet goed zijn ofzo het niet doen. Ik merkte heel sterk met passen dat toen ik mijn laarzen aantrok dat ik voelde van Dit zijn ze en geen andere. Succes met de zoektocht

Oke! Dank je wel...
Zelf lijkt mij een rits inderdaad erg handig vooral met het er in en uitkomen. Veters hoeft ook niet perse
maar vind het wel mooi. En hoe zit het met het inzakken van de laarzen? Bij welk merk heb je daar het minste last van?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:21

elk merk laarzen zakt in, dat moet ook wel, anders kan je je enkel en voet niet bewegen.
ik heb zelf de De Niro laarzen en ben laaiend enthosiast

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:53

Cavallo's zijn ook fijne laarzen, het is net wat voor budget je hebt.

Als je een budget met jouw eisen van €500 hebt zou ik voor Cavallo of Konigs gaan. Met een minder budget voor De niro

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:33

cavallo's zijn hele fijne laarzen die heb ik zelf ook mewt een rits aan de achter kant ik had ze binnen een week al ingelopen! Lachen

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:43

ik heb cavallo's met een rist aan de achterkant, die bevallen echt heel erg goed! Lachen ze zijn niet het allermooist maar je hebt ze ook zo ingelopen. Lachen ik had ze ongeveer in een week al ingelopen.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 14-10-07 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht omgezet in normaal lettertype.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 08:08

Oké dus Cavallo en De Niro zijn ook erg goed dus...

Volgende week is er enorme korting enzo bij Joh. Bosgra,
moet ik daar maar eens uitgebreid gaan passen...

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:13

Petrie laarzen zijn vind ik heel fijn. Daar kan je ze natuurlijk ook met rits of veter kopen. Ook in spring/veelzijdig/dressuur.
Succes!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:20

Misschien is het Petrie Polo model wel iets voor jou? dat is een vz laars. (en ook erg mooi)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:43

Ik had eerst met rits, maar die ging steeds kapot, erg vervelend! Binnenkort ga ik nieuwe laarzen kopen, zonder rits. Tong uitsteken

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:17

cavallo winner, fijne laars!

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:29

ik heb een derby rijlaars met een kleine dressuurboog. Zit super lekker en heel soepel. Ik rij er mee dressuur en springen. IUk weet niet meer welk type het is, maar er zit een rits in van achteren en heeft geen veters van voren.

LiesEntimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:58

Dit topic ga ik even volgen,

heb nu mountain horse high riders, al 3 jaar dus zijn nu wel beetje aan het slijten hoor.
Zou gaarg ook nieuwe leren wllen hebben..

of petrie's of cavallo's..
petrie anky met die hoge bppg vindt ik mooi, maar die zijn misschien niet zo practisch voor het springen

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:23

LiesEntimo schreef:
Dit topic ga ik even volgen,

heb nu mountain horse high riders, al 3 jaar dus zijn nu wel beetje aan het slijten hoor.
Zou gaarg ook nieuwe leren wllen hebben..

of petrie's of cavallo's..
petrie anky met die hoge bppg vindt ik mooi, maar die zijn misschien niet zo practisch voor het springen

Er zijn volgens mij veel mensen die zo'n topic wel handig vinden...
Welk soort laarzen enzo,
Ik ga binnenkort maar even een test in de winkel doen met mn buurmeisje.
Kijken welke laarzen het best zitten, het mooiste uitzien en waar de prijs ook een beetje meezit

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:11

cavallo zonder meer. ik heb altijd petrie gehad met veter.
duurde erg lang met inzakken deze cavallo's liepen makkelijker in en vindt ik qau leer ook mooier.
maar om het een of ander idee heb ik het gevoel dat petrie laarzen zwarter zijn dan cavallo.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:23

Ik heb de petrie ANKY allure dressuur met een rits aan de voorkant.
Zijn echt super laarzen! Niet in hoeven lopen en na een jaar nogsteeds als nieuw!
Ook de rist aan de voorkant is ideaal! Was hier geen voorstander van, maar wil nu niet anders meer haha! Is erg makkelijk met in en uitstappen, handiger als een rits aan de achterkant.
Een rits aan de achterkant heet alleen effect als hij helemaal tot de hak doorloopt.

Ik zou zeggen succes met je keuze! Maar ze zijn een aanrader Knipoog Laarzen van Derby zijn ook fijn, de Petries zijn van harder leer. Derby's zijn soepeler.

anoukbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:44

ik ben ook aan het kijken en ik denk dat ik toch voor derby kies met veters en rits. ze zijn best wel soepel

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:52

Ik vind het ook zo lastig ik ben super dun, dus heb ook dunne kuiten volgens mij wordt het nog een drama mooie niet te dure passende leren laarzen te gaan vinden Boos!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:30

wiseguy15 heeft Rectiligne's.
Weet zo die site niet meer, maar daar stond ook wat op over smal model
volgens mij.
Misschien iets voor jou dan?

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:20

Ooow oke dankje
Jaa zoiets zal het moeten worden
Ik ga deze week iig ff bij het tentenkamp kijken misschien dat ze de moeilijke maten wel over hebben Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:35

Over Cavallo hoor ik erg positieve verhalen, maar ik vond ze te duur Haha! dus heb ik Petrie. Die bevallen prima. Kalfsleder glimt ook nog meer dan rundleder, maar je betaalt er ook weer meer voor.
Wat betreft de ritsen en veters hoor ik wel eens dat het problemen geeft op wedstrijden. Ik weet dat niet precies, want ik heb ze zelf zonder en nooit genoeg reden gevonden om me erin te verdiepen.

Ik heb ook hele dunne kuiten en relatief grote voeten, maar ik paste nog net in een standaardmaat van Petrie...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:02

Ik denk dat de mountain horse niet chique genoeg zijn voor je?
iig ons bevallen ze wel heel goed.
Verder zou ik zeggen lekker passen en kijken wat het best zit bij je.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 07:37

Jellie schreef:
Ik denk dat de mountain horse niet chique genoeg zijn voor je?
iig ons bevallen ze wel heel goed.
Verder zou ik zeggen lekker passen en kijken wat het best zit bij je.

Ik zal daar ook even naar kijken.. Gaat mij niet echt om het chique, als ze maar goed
passen Clown
Maar ik heb meer zoiets, dat als ik eenmaal een paar koop, moeten ze ook meteen
goed zijn, want die dingen zijn me duur genoeg

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:31

Ik heb de Derby Elegance, die heeft een mooie hoge dressuurboog en ziet er chique uit zonder rits/veters of andere fratsen die toch alleen maar sneller kapot gaan (is mijn ervaring)
Inlopen ging helemaal zonder blaren en ze blijven er goed uitzien terwijl ik er toch niet echt super zuinig op ben,