Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En het is nadien ook niet meer voorgekomen

maikeltje schreef:Ik heb dit ook meegemaakt, was ook een merrie. Toen ik er een keer zo tussen stond en ze kwam met haar mond wagenwijd open op de pony af toen had ik zoiets van "ik ga er de volgende keer in met een longeerzweep".
Heb ik ook gedaan en ja hoor, kwam ze weer! Heb haar een striem op d'r kont gezet en het was gelijk over.
Rangorde ok, maar als ik in de bak of wei ben dan heeft ze daar gewoon rekening mee te houden! Wat ze samen doen en uitvechten dat moeten ze zelf weten, maar niet met mij erbij![]()
Ook ik heb twee kinderen en ik kan nu eenmaal geen muur er omheen zetten en ze kunnen dus altijd een keertje binnenglippen als ze samen los staan, dus ik heb er korte metten mee gemaakt. Het is idd een dominantieprobleem en da's prima, zolang ze mij maar respecteertEn het is nadien ook niet meer voorgekomen
Rauka schreef:Hé, dit is herkenbaar. Wanneer je bij je paard komt, vormen jullie een kudde van 2. En die moet beschermd worden. De leider is altijd degene die de kudde beschermd, in dit geval neemt je paard dus de leidende taak op. Dát is er waarschijnlijk aan de hand! Probeer vanuit dit oogpunt dus ook te handelen.
merrieveulen schreef:ik zou het paard leren dat ze ook afstand moet houden als dat gevraagd wordt, wees hier heel duidelijk en consequent in, als je voor de pony komt stuur je het paard weg, en laat haar dan ook niet dichter komen dan jij op dat moment geschikt acht. je kunt het 'op stem' zetten, maar niet ieder paard is daar even gevoelig voor, op het moment dat ze de pony aan wil vliegen of de oren naar haar in de nek legt mag je best laten weten dat je dat gedrag niet acceptabel vindt.