harry horse gaithers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

harry horse gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:36

Wie heeft de harry horse gaithers? die nieuwe.
Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Heb hem zelf nog niet, maar wil hem wel kopen.
Iemand al wat gehoord ?

Salama

Re: harry horse gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:10

ik heb ze, ze rijden echt HEEL lekker maar ze zakken een klein beetje af, maar voor 32,-heb je dat wel over Clown

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 15:21

SimmieHVJ schreef:
ik heb ze, ze rijden echt HEEL lekker maar ze zakken een klein beetje af, maar voor 32,-heb je dat wel over Clown

Zijn ze ook gewoon mooi om te zien of zijn ze verschrikkelijk om te zien Knipoog Tong uitsteken .
Zakken ze heel veel af of bijna niet, aangezien ik daar niet gek op ben op afzakker maar voor 32,- wordt het een ander verhaal Tong uitsteken

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:25

Ik heb ze net gezien in de winkel, en ze zijn wel heel mooi..
heb ze aangehad onder me Andorra jodhpur (kieffer) en ze stonden daarbij heel mooi..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:25

Ik heb er gewerkt van de zomer, heb ze zien liggen en zien er netjes uit vind ik Vork

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:51

Ik heb ze net gehaald, zitten heerlijk.
Zijn me alleen een heel klein beetje te laag.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:25

maar in elke maat zijn ze ook hoger toch, of heb je de langste al?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:29

Ik heb de kleinste maat (38) maar had beter de 41 kunnen pakken.

Ik vind het geen drama, aangezien het maar een klein beetje te laag is. Ze rijden egt heerlijk!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 17:20

Denk dat ik dan toch voor de harry horse ga als ik ze ook mooi vind.
Maar hebben jullie ze onder zwarte lederen jodphurs of onder zwarte rubberen jodphurs?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:38

Ik heb er gewone simpele jodphurs onder, dus geen lederen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:08

Ik heb ze sinds donderdag Haha! Voor die 32 euro kun je ze eigenlijk niet laten liggen Knipoog
Ze zitten bij de enkel niet strakker, het loopt dus vanaf je kuit recht naar beneden, dat vind ik wel jammer, maarja wat wil je ook voor dat geld?
Voor de rest zaten ze goed die ene keer dat ik ermee heb gereden.

Ik heb ze bij jodphurs die van hetzelfde spul gemaakt zijn als de gaithers.

Ik kan morgen wel even een foto maken als je wilt?

Ze zijn er trouwens in elke kuitmaat in 3 hoogtematen dacht ik. Ik heb namelijk hoogte 44cm Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:36

Alytje schreef:
Ik heb ze sinds donderdag Haha! Voor die 32 euro kun je ze eigenlijk niet laten liggen Knipoog
Ze zitten bij de enkel niet strakker, het loopt dus vanaf je kuit recht naar beneden, dat vind ik wel jammer, maarja wat wil je ook voor dat geld?
Voor de rest zaten ze goed die ene keer dat ik ermee heb gereden.

Ik heb ze bij jodphurs die van hetzelfde spul gemaakt zijn als de gaithers.

Ik kan morgen wel even een foto maken als je wilt?

Ze zijn er trouwens in elke kuitmaat in 3 hoogtematen dacht ik. Ik heb namelijk hoogte 44cm Knipoog

Dus gewoon lederen jodphurs en dan de gaithers(ook van leer als het goed is) er dan gewoon bij?
44cm is ongeveer even hoog als een petrie laars(om het zo maar even ruw te schatten Knipoog)
Als je een foto zou willen maken heel erg graag. Kan ik ook even kijken hoe het staat Tong uitsteken Knipoog

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:06

ooh ik weet niet of jij dan de duurdere variant bedoelt? ik heb de goedkoopste, van 32 euro. Die zijn van 'synthetisch kunstleer' net zoals mijn jodphurs Lachen

Ik heb er vandaag weer mee gereden en ze zitten erg fijn, je rijdt er zo mee weg. Alleen het kraakt nog een beetje wanneer de chaps over de jodphurs schuiven.

Kijk zo vind ik ze erg lelijk, het zit te wijd om mijn enkel. Maar een S kreeg ik niet dicht om mijn kuit Clown
Afbeelding

Die rimpels verdwijnen wanneer je in de paardrijhouding zit, dan vind ik ze wel mooi.
Afbeelding

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 15:33

Alytje schreef:
ooh ik weet niet of jij dan de duurdere variant bedoelt? ik heb de goedkoopste, van 32 euro. Die zijn van 'synthetisch kunstleer' net zoals mijn jodphurs Lachen

Ik heb er vandaag weer mee gereden en ze zitten erg fijn, je rijdt er zo mee weg. Alleen het kraakt nog een beetje wanneer de chaps over de jodphurs schuiven.

Kijk zo vind ik ze erg lelijk, het zit te wijd om mijn enkel. Maar een S kreeg ik niet dicht om mijn kuit Clown
Afbeelding

Die rimpels verdwijnen wanneer je in de paardrijhouding zit, dan vind ik ze wel mooi.
Afbeelding

Ze zien er wel leuk uit, bedankt voor het foto's maken. Vind ze in de paardrijhouding ook veel mooier om te zien, ik had het over deze petrie chaps:

Afbeelding

Deze vindt ik erg mooi alleen heel erg prijzig Bloos .
Hoop dat ze bij mij ook mooi staan Clown

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:46

mememe schreef:
SimmieHVJ schreef:

Zijn ze ook gewoon mooi om te zien of zijn ze verschrikkelijk om te zien Knipoog Tong uitsteken .
Zakken ze heel veel af of bijna niet, aangezien ik daar niet gek op ben op afzakker maar voor 32,- wordt het een ander verhaal Tong uitsteken

ze zijn wel aardig mooi om te zien, boog mocht net iets hoger maarja... ik heb de gaithers eruit geknipt Knipoog, als je sporen om hebt zoals ik zakken ze niet af Clown )
Afbeelding

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 09:12

ze zijn wel aardig mooi om te zien, boog mocht net iets hoger maarja... ik heb de gaithers eruit geknipt Knipoog, als je sporen om hebt zoals ik zakken ze niet af Clown )
Afbeelding[/quote]

Tong uitsteken maar ik rij eigenlijk nooit met sporen Knipoog . Maar ben er wel bijna zeker van dat ik ze kopen ga.
Ze lijken wel een beetje op de petrie chaps dus daar ben ik al blij om. Hoop dat ze wel kunnen glimmen Clown Bloos Tong uitsteken

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:38

Ik heb ze voor erbij gekocht en ik ben er best tevreden mee!
Ze rijden hartstikke lekker en zitten goed aan je been! Knipoog
En de prijs valt natuurlijk ook reuze mee Vork

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:31

maximee schreef:
Ik heb ze voor erbij gekocht en ik ben er best tevreden mee!
Ze rijden hartstikke lekker en zitten goed aan je been! Knipoog
En de prijs valt natuurlijk ook reuze mee Vork

Mooi, voor de prijs hoef ik het zeker niet te laten Tong uitsteken Clown

LiesEntimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:10

Ik heb ze mee naar huis gehad en een paar keer omgedaan. Er zijn verschillende maten voor kuitwijdte en ook voor hoogte, toch heb ik ze maar terug gebracht, ik spaar nog even verder voor echte leren dressuur laarzen....

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 13:30

LiesEntimo schreef:
Ik heb ze mee naar huis gehad en een paar keer omgedaan. Er zijn verschillende maten voor kuitwijdte en ook voor hoogte, toch heb ik ze maar terug gebracht, ik spaar nog even verder voor echte leren dressuur laarzen....

Oké dankjewel voor je reactie. Ik wil ook wel echte leren dressuur laarzen, maar ik ben maar een 'manegeruiter' dus heb het eigenlijk niet nodig. Maar ben een beetje die rubberen laarzen zat Bloos

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:23

Ik heb de echt lederen variant..
Die is bij de enkel wel wat smaller dan de synthethische, dat kun je in de winkel ook goed zien als je ze naast elkaar legt.
Verder ben ik er echt super tevreden mee. Ze glimmen niet zo precies als die van Petrie, maar als ik zo naar het fotootje kijk is dat ook niet hetzelfde leer Vork.
Ik onderhoud mijn chaps door ze elke keer na het rijden schoon te maken en dan in te vetten met speciale ledercrème (die je ook voor tuig kunt gebruiken). Hierdoor blijven m'n chaps soepel en glimmen ze mooi Haha!
Heb er al veel complimentjes op gehad. Ik draag er trouwens lederen jodhpurs onder Knipoog.
En ze zijn er inderdaad in alle kuitmaten en in 3 hoogtes.
Ik heb kuitmaat L (41 cm) en hoogte XH (44cm) en ze zitten heerlijk. Bij mij komt de dressuurboog ook prima uit Lachen.
Ik zal kijken of ik van de week even een fotootje kan maken Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:39

Blinnii schreef:
Ik heb de echt lederen variant..
Die is bij de enkel wel wat smaller dan de synthethische, dat kun je in de winkel ook goed zien als je ze naast elkaar legt.
Verder ben ik er echt super tevreden mee. Ze glimmen niet zo precies als die van Petrie, maar als ik zo naar het fotootje kijk is dat ook niet hetzelfde leer Vork.
Ik onderhoud mijn chaps door ze elke keer na het rijden schoon te maken en dan in te vetten met speciale ledercrème (die je ook voor tuig kunt gebruiken). Hierdoor blijven m'n chaps soepel en glimmen ze mooi Haha!
Heb er al veel complimentjes op gehad. Ik draag er trouwens lederen jodhpurs onder Knipoog.
En ze zijn er inderdaad in alle kuitmaten en in 3 hoogtes.
Ik heb kuitmaat L (41 cm) en hoogte XH (44cm) en ze zitten heerlijk. Bij mij komt de dressuurboog ook prima uit Lachen.
Ik zal kijken of ik van de week even een fotootje kan maken Knipoog

Oké dankjewel voor je reactie. Als je een foto zou kunnen maken zou dat heel fijn zijn.

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 15:20

Ik heb ze toch maar niet genomen, want ik vond ze erg laag zitten..Knipoog

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:49

mememe schreef:
Oké dankjewel voor je reactie. Als je een foto zou kunnen maken zou dat heel fijn zijn.

Waarschijnlijk ga ik morgen foto's maken bij een vriendin op de manege, dan heb ik waarschijnlijk ook wel tijd om foto's van mijn chaps te maken Knipoog
En anders wordt het dinsdag, dan heb ik zelf les Vork

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:14

Ik ga met haar mee om foto's te maken, zal dan meteen vragen of ze mij even wilt fotograferen.
Als het allemaal lukt heb je vanavond de foto's Knipoog