Paard lekker warm onder 0 grams.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Paard lekker warm onder 0 grams.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:44

Afgelope weekend is m'n paard geschoren. Hiervoor stond ze al met een 0 grams (fleece) regendeken op, tenzij het echt zonnig was(+ 18 graden en weinig wind), dan werd het te warm.

Nu is ze dus afgelope weekend geschoren en ik heb er nog steeds diezelfde deken op liggen, want ze voelt altijd gewoon lekker warm onder d'r deken, maar ook op d'r hals.
Dus lijkt het me toch dat deze deken voldoende is, of zal ik er toch maar alvast een onderdeken onder doen?

Hoe weet je eigelijk of je paard het koud/warm genoeg/te warm heeft?
Laatst bijgewerkt door Tempus_Fugit op 10-10-07 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Re: Paard lekker warm onder 0 grams.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:48

Mijn paard heb ik twee weken terug geschoren, ligt nu ook een regenzomerdeken op, is er ook heerlijk warm onder hoor!

Het is per paard afhankelijk hoe dik of dun je deken moet zijn na het scheren.

Te koud voel je meteen onder de deken dan voelt hij koud aan, hij moet lekker warm aanvoelen en er lekker bijstaan. Als ze het koud hebben staan ze een beetje in elkaar gedoken ( net als wij)
Bij te warm staan ze te zweten onder het dek.

Gewoon veel voelen onder het dek, met name 's morgens vroeg of 's avonds laat als het het koudst is...overdag met het zonnetje krijg je een totaal verkeerd beeld..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:51

Oh okee! Nou dan hoef ik me nog niet druk te maken, want ik voel elke ochtend en avond met binnen/buiten zetten of ze warm is, en ze is altijd lekker warm.

Zweten onder d'r deken doet ze ook niet, nu ze geschoren is, dus dan zal het wel goed gaan! Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:40

Ik heb mijn paard geschoren en welk nog nooit onder een dikke deken gehad. Een ongevoerde regendeken voldeed voor de gehele winter. Bij een warm najaar staat hij geschoren zonder deken op stal/ land

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 15:58

Denk toch ook dat dat wel aan het paard ligt..
Maar misschien kan die van mij idd ook de hele winter onder deze regendeken staan.

(Alleen beetje zonde van m'n 300grams deken die ik nieuw gekocht heb Bloos )