Parkeerplaats voor veewagen in Noordwijk gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Parkeerplaats voor veewagen in Noordwijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:16

Ik ben op zoek naar een plaats in Noordwijk waar een grote 6-paardsveewagen en een trailercombinatie veilig kunnen parkeren.

Voorheen stonden we altijd bij Manege Meeuwenoord op het terreintje ervoor maar helaas is deze manege gesloten en de plaatsen zijn vaak bezet ( wandelaars etc)
Nu parkeer ik zelf normaal altijd op de boulevard met de paarden maar deze keer gaan er paarden en ruiters mee die nog nooit iets dergelijks gedaan hebben en ik wil eigenlijk het liefst op het terrein van een manege o.i.d. staan of een rustige parkeerplaats.

Anders wordt het toch gewoon de boulevard en zadelen we de dieren in de auto alvorens uit te laden, een paar helpers erbij en dan huppen we zo langs Meeuwenoord het strand op...

Ik weet dat er 2 maneges op de Schulpweg zijn ( Bakker en Smit ) en eentje op de Langevelderlaan
(het Langeveld) maar of daar ruimte is ?? Die zal ik eens bellen.En ik heb geen idee hoe dan de route naar het strand loopt...

Hopelijk heeft iemand hier een ideetje??
Misschien bokkers uit Noordwijk zelf ??

Mendi

Re: Parkeerplaats voor veewagen in Noordwijk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:27

Ik kan je helaas niet helpen, maar wens je alvast heel veel plezier!! ik hoop dat je een goede plek kan vinden en dat de paarden zich gedragen Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:53

Hey Pien.... leuk zeg, stuur je pb...

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:25

Je kan ook in de winter op de hele grote parkeerplaats van de strandopgang bij "Langevelderslag" parkeren. Je kan dan alleen het strand op en je gaat bv niet eerst door het duin ofzo. In de zomer is deze parkeerplaats megadruk maar vanaf het naseizoen (vanaf 1 september) mag je volgens mij hier te paard het strand op. Dalt valt evt altijd na te vragen bij de gemeente Noordwijk.

Veel plezier.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 07:18

Hey top, thnx.!!
Dat is dan zeker bij die manege "Het Langeveld" in de buurt??
Ik zal het eens opzoeken om te bekijken, bedankt voor je tip!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 13:37

Heb het opgezocht luuxje... idd een goede plek.
We gaan nu vanaf de boulevard proberen, als wij weg zijn gaan ze met de veewagen naar de Lagevelderslag en bekijken ze de plek. Dan gaan we daar de volgende keer heen.

Bedankt voor detip.

Ik vond Manege Bakker en Smit te ver van het strand liggen. We willen nl absoluut niet door de duinen !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:34

Als je niet door de duinen wilt is de Langervelderslag de enige optie...

of je moet naar Katwijk gaan, daar is ook een parkeerplaats tegen het strand aan...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 08:41

Daar kwam ik ook achter ja....
Bij Meeuwenoord valt het ook nog wel mee wat duin betreft, maar die zijn helaas gesloten...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:43

Bij Langevelderslag kun je parkeren en direct het strand op. Je kunt ook parkeren bij Katwijk, groot parkeerterrein en altijd plek voor trailers en vrachtwagens. Kun je ook direct het strand op (moet je alleen wel naar het zuiden rijden over het strand, noord kan niet meer).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 08:51

Katwijk ben ik zelf nog nooit geweest... ga er eens kiken denk ik.
Voordeel van bij Meeuwenoord vond ik altijd dat je het hele jaar door erop kunt en bij die meiden wat kunt eten/drinken terwijl je paardje uitrust...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:57

Ik heb zelf 2 jaar gewerkt bij Meeuwenoord dus ik ken het gebied aardig.

Waar je heel erg goed kan parkeren is tegenover 'cafe restaurant de Duinrand', maar ik weet niet of je dat kent?

Zo niet, je rijd langs Meeuwenoord met de manege aan je linkerhand, dus weg van zee. Op de rotonde ga je linksaf en die kronkelweg rij je uit. Net voordat je op het kruispunt komt heb je aan je linkerhand 'de Duinrand' en rechts kan je een parkeerterrein oprijden (dus voor het kruispunt), dat lijkt prive te zijn, maar je mag er je auto neerzetten, altijd veel plek, ook voor vrachtauto's!
Om in de duinen te komen rij je rechts langs de Duinrand heen het ruiterpad op, schuin omhoog, dus je bent binnen 1 minuut van je auto in de duinen.

Ga je in de duinen naar rechts rij je het galoppeerpad op en blijf je langer in de duinen, en naar links en vervolgens rechts aanhouden, rij je direct naar zee.

Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Storm op 12-10-07 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:06

Storm76 schreef:
Ik heb zelf 2 jaar gewerkt bij Meeuwenoord dus ik ken het gebied aardig.

Waar je heel erg goed kan parkeren is tegenover 'cafe restaurant de Duinrand', maar ik weet niet of je dat kent?

Zo niet, je rijd langs Meeuwenoord met de manege aan je linkerhand, dus weg van zee. Op de rotonde ga je linksaf en die kronkelweg rij je uit. Net voordat je op het kruispunt komt heb je aan je linkerhand 'de Duinrand' en rechts kan je een parkeerterrein oprijden (dus voor het kruispunt), dat lijkt prive te zijn, maar je mag er je auto neerzetten, altijd veel plek, ook voor vrachtauto's!
Om in de duinen te komen rij je rechts langs de Duinrand heen het ruiterpad op, schuin omhoog, dus je bent binnen 1 minuut van je auto in de duinen.

Ga je in de duinen naar rechts rij je het galoppeerpad op en blijf je langer in de duinen, en naar links en vervolgens rechts aanhouden, rij je direct naar zee.

Veel plezier in de duinen!

volgens mij bedoel jij het parkeerterrein van de Witte Raaf?

daar zit tegenwoordig meestal een slagboom voor zodat je er met hoog verkeer niet meer in kan...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:09

Nouvel schreef:
volgens mij bedoel jij het parkeerterrein van de Witte Raaf?

daar zit tegenwoordig meestal een slagboom voor zodat je er met hoog verkeer niet meer in kan...

Aiii dat wist ik niet....
Maar als de TS een klein stukje doorrijd en op het kruispunt naar links, komt ze voorbij nog een paar parkeerterreinen. Op mooie zondagen kan het daar alleen wel druk zijn...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:26

ja dan moet je zorgen dat je er op tijd bij bent! Knipoog

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:39

ElCamino schreef:
Heb het opgezocht luuxje... idd een goede plek.
We gaan nu vanaf de boulevard proberen, als wij weg zijn gaan ze met de veewagen naar de Lagevelderslag en bekijken ze de plek. Dan gaan we daar de volgende keer heen.

Bedankt voor detip.

Ik vond Manege Bakker en Smit te ver van het strand liggen. We willen nl absoluut niet door de duinen !

Mag je in Noordwijk vanaf de boulevard te paard het strand op?? Niets voor gemeente Noordwijk!!??. Vraag twee is of je dat moet willen met alle drukte enzo. Denk toch dat Langevelderslag echt nog niet zo'n hele gekke optie is hoor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:45

Clev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:42

Hallo Allemaal,
Ik wil ook graag een strandritje maken maar omdat de pony al wat ouder is wil ik niet zo'n lange rit maken. Ik wil dus niet door de duinen maar meteen het strand op kunnen rijden. Ik begrijp dat ik dan in Katwijk of langevelderslag moet zijn.
Langevelderslag ken ik wel, denk ik. Is dat die grote parkeerplaats waar je moet betalen? Mag je daar met paarden op? En is het dan de bedoeling dat je langs die 4 of 5 strandtentjes met je paard gaat? Of heb ik het fout?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, anders ga ik morgen lekker naar het strand in plaats van het bos.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:47

Je kunt niet op de boulevard parkeren en het strand op....strand is afgesloten in verband met versteviging duinwand (en volgens mij sowieso het hele volgende jaar nog dicht)

De boulevard waar de restaurants zitten (ben even de naam kwijt) is dicht, wel kun je naar die boulevard achter Huis ter Duin. Langevelderslag is dan een stuk handiger en ook goed te doen op de parkeerplaats!

veel plezier

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:01

Clev schreef:
Hallo Allemaal,
Ik wil ook graag een strandritje maken maar omdat de pony al wat ouder is wil ik niet zo'n lange rit maken. Ik wil dus niet door de duinen maar meteen het strand op kunnen rijden. Ik begrijp dat ik dan in Katwijk of langevelderslag moet zijn.
Langevelderslag ken ik wel, denk ik. Is dat die grote parkeerplaats waar je moet betalen? Mag je daar met paarden op? En is het dan de bedoeling dat je langs die 4 of 5 strandtentjes met je paard gaat? Of heb ik het fout?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, anders ga ik morgen lekker naar het strand in plaats van het bos.

Hi, je kan ook naar IJmuiden gaan, daar loop je ook zo direct het strand op. Bij de parkeerplaats bij het Holiday Inn hotel. Veel plezier als je morgen gaat Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 07:59

We laden uit op de boulevard aan de andere kant ( bij de manege dus) en gaan via het ruiterpad bij de oude manege Meeuwenoord het strand op.
Dit kan en mag gewoon, het hele jaar door.

Ze zijn toch niet bij Meeuwenoord achter bezig ?? Ik dacht te zien dat ze echt bij de "toeristen" kant van Noordwijk bezig waren...Ik ga wel even informeren.