Wat willen ze zien in de B Dressuur???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Wat willen ze zien in de B Dressuur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:31

Even voor de jury's hoop dat ik een beetje reacties krijg....
Of van mensen die het ook weten!!

Graag met foto's
Hoe moet nu een paard in de B lopen? Ik heb het idee dat er hele hoge verwachtingen in de B zijn er staat op lijstjes dat ze opgericht moeten lopen ?? Dat gaat toch nergens over of ben ik nu zo stom eerst hoefde dat nooit hoor.....

Hoop op reacties...

Storm

Re: Wat willen ze zien in de B Dressuur???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:59

Allereerst moet je weten dat B voor beginner staat en niet voor Beste der beste.
Kleine foutjes worden graag vergeven als je het netjes rustig en op een paardeerlijke manier oplost.

Het paard hoeft niet nageeflijk te lopen, nee dat niet, maar het is wel gewenst! Iedere wp kan je laatste zijn, ikzelf geef voor een niet nageeflijk paard liever geen wp, omdat ik die combinatie dan nog niet klaar vind voor de L1. Dan kan je beter nog even dooroefenen totdat je het wel voor elkaar hebt en dan pas gaan starten.

In de B wil ik graag zien dat een paard met voldoende impuls door de baan gaat, een ruiter met vriendelijke hand die het paard niet tegenwerkt met de handen of de zit. Oefeningen hoeven niet op de letter gereden te worden maar let wel op dat je toch niet te laat of te vroeg bent.

Ik geef zelf niet snel een 4 of lager in de B, je kunt iemand met lage punten compleet de grond inboren door 150 te geven, maar je kan ook 170 geven, beide geen winst en de ruiter met 170 zal de volgende keer nog beter zijn best doen en optimistisch blijven. De ruiter die 150 reed ziet het volgende keer ook al niet meer zitten.
Er zijn natuurlijk wel uitzonderlingen daarop! Als iemand zijn/haar paard onrecht aandoet, met zeer harde hand rijd of veelvuldig en/of onterecht de zweep gebruikt, krijgt iemand wel lage punten.

Lees ook eens wat er in het topic is geschreven over wat de jury in een L1 proef wil zien, daar heb je ook al veel aan in de B.

Hier een foto van een paard die netjes in de B zou lopen. Je ziet dat het paard wel netjes nageeflijk is, maar nog niet in de oprichting loopt. Het neusje is iets achter de loodlijn, maar zolang de impuls en het achterbeen in orde is, is dat helemaal niet erg in de B.

Afbeelding
Als je vragen hebt, mag je me altijd pben

Scum

Re: Wat willen ze zien in de B Dressuur???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:35

Gebruik even de zoekfunctie. Er zijn echt al heel veel van dit soort topics geweest Knipoog