Wat doen jullie met dit natte weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Wat doen jullie met dit natte weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 11:42

wat doen jullie nu met dit natte weer om je paard toch op conditie te houden?

die van mij staan 24/7 in de wei, en komen dus lekker snel aan Boos!
nu staan ze al op een afgezet stukje gras, en krijgen ze niks teveel, maar resultaat is dus dat ze nu dat stukje omtrappen tot modderpoel.
en daar gaat de eigenaar niet blij mee zijn.

daarbij komt dat ik ze wel wil rijden, maar er eigenlijk geen ruimte is...
we hebben geen bak tot onze beschikking (ook nergens in de buurt) er is wel een grasstuk van de gemeente wat lekker groot is, maar het gras staat daar redelijk hoog en beide paarden dragen rondom ijzers. dus bij nat weer glijden ze zo weg.

buiten rijden kan wel, maar voordat ik bij een fijn pad ben of in het bos ben ben ik eerst 20 minuten onderweg in de bermen van wegen (die vaak ook nog eens vol liggen met grind)
en in het bos kun je ze nou niet even lekker dressuurmatig trainen...

big dilemma dus...

wat doen jullie nou met zulk weer?? je paard maar niet rijden of ....

Nouvel

Re: Wat doen jullie met dit natte weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:52

Nat weer? Verward
Hier is het al een paar dagen zonnig en droog... Ja

Dressuurmatig trainen kan prima buiten hoor, als je een beetje creatief bent! Knipoog
Zelfs gewoon op de harde weg kun je wat extra stelling en buiging vragen en als je de ruimte hebt een pasje laten laten wijken in stap of een pasje schouder voor laten doen.
In het bos of op andere zachte paden kun je wat overgangen en tempowisselingen rijden en ook werken aan de buiging en het recht richten...

En verder gewoon lekker stukken aan de lange teugel stappen op de harde weg is ook goed voor de conditie en het beenwerk!
En ze zijn er in ieder geval even uit... Knipoog

succes!

Lenneke_

Re: Wat doen jullie met dit natte weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:37

Hier ook niet echt nat weer, heerlijk weer juist.

Maar als het wel nat is rij ik gewoon door hoor. Hop het bos in. Ze zijn niet van suiker. Als het regent trek ik een regenpak aan en krijgt Anouar een waterdicht uitrijdekentje op zodat hij niet nat onder de deken hoeft na het rijden