Maandag scheren, hoeveel gram erop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikki160287

Maandag scheren, hoeveel gram erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 10:57

Beste bokkers!

Ik laat maandag helaas mijn paard scheren. Ik heb nog nooit een paard geschoren en mijn huidige paard (wordt vrij intensief gereden) zat vorig jaar heel dun in de vacht en toen was het dus niet nodig. Waarom weet ik niet maar dit jaar is het gewoon nu al een beertje. Hij zweet zich echt helemaal kapot met rijden en dan kan ik elke keer een uur gaan uitstappen waar ik dus geen tijd voor heb.

Nu heb ik op dit moment een 100 grams outdoordeken erop liggen en ik heb een vulling van 300 grams (rambo duo) alleen vind ik 400 gram nog veel te veel.

Daarom mijn vraag wat ik er maandag na het scheren op moet doen. Sowieso de 100 grams buitendeken maar wat eronder?

Is een zomerdeken voldoende of geeft dat schuurplekken? Of kan ik het beste een staldeken van 150 grams oid kopen voor eronder?

Wat is de beste oplossing. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Hij staat trouwens overdag buiten en op stal staan er veel deuren open voor de frisse lucht maar het is daarom ook wat koeler.

Buckje

Re: Maandag scheren, hoeveel gram erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:59

Ik heb mijn 2 geschoren paardjes 280 gram op.
Mijn staldekens liggen niet fijn op hun.

BR heeft een zeer goede pasvorm op hun alleen geen 200 grams waterdichte voeringen. Dus dan maar deze. ze hebben het niet warm. blijven wel mooi kort in het haar.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 14:26

Ja het probleem is dat hij nogal een sloper is, vandaar dat ik deze deken op wil laten. Anders heeft hij het zo kapot. Haha! Is een beetje een brutaal ettertje!

Maar ik zou dan wel een 150/200 grams staldeken eronder kunnen doen dus?
Samen 250/300 gram. Ligt er een beetje aan welke staldeken ik kan vinden met een mooie pasvorm en niet te duur!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:12

Als je toch een nieuw deken aan wil schaffen waarom dan niet meteen een 250 of 300grams deken? Bij piaffe is het nog dekendump en voor dat geld hoef je het niet te laten.

Dan kun je in de winter altijd nog een deken daaronder of bovenop doen.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:30

Omdat ik die dekens prut vind om eerlijk te zijn. Ze liggen gewoon niet stabiel, slechte pasvorm en niet sterk materiaal. Daarom heb ik ook zo'n sterke deken gekocht, omdat hij en snel schuurplekken krijgt en snel een deken kapot maakt. Deze deken is ook helemaal nieuw Haha!. Maar ik heb gewoon de onderdeken van de Rambo duo eronder gedaan. Dat past gewoon goed en doordat dat materiaal heel goed ademt heeft hij het ook helemaal niet te warm! Dus is helemaal goed gekomen.

En als het kouder wordt doe ik er nog wel iets onder, waarschijnlijk de stal/onderdeken van amigo. Die heb je in 150 en in 300 gram.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:51

op dit moment heb ik een bucasdeken erop liggen met fleecevoering, vergelijkbaar met 150 gr. Paard is afgelopen vrijdag geschoren. Dat is op dit moment genoeg, maar per paard kan dit verschillen. Gewoon geregeld onder de deken voelen Ja dan merk je vanzelf of hij het koud heeft.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 16:05

Ja hij heeft het niet te warm onder 300 grams. Is wel heel goed ademend dus dat scheelt. Ik hou goed in de gaten of het te warm is, maar tot nu toe gaat het prima.