kind mag opeens geen bixie starten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raket

kind mag opeens geen bixie starten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:12

Wat kan ik doen??? Meisje 8 jaar staat voor morgen op startlijst Bixie, startkaart is nog niet binnen, maar er is toegezegd dat kind toch zou mogen starten. Zowel door vereniging als KNHS.
Nu wordt via via bekend dat kind niet mag starten en ook niet met pony op terrein mag komen.
Daar staat ze dus met ingevlochten, gewassen pony en al een hele poos naar haar eerste wedstrijd uitgekeken.
Wie weet raad, of kan vertellen welke stappen hier in te nemen zijn???

TeeGee

Re: kind mag opeens geen bixie starten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:13

Uhm even bellen met de wedstrijd????

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:14

Dat is uiteraard ook gebeurd en nu is dus uitgesproken op zaterdagavond om 20.00uur dat kind niet mag rijden.

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:38

even met de regiofunctionaris van de KNHS bellen. Die moet normaal gesproken morgen aanwezig zijn op het terrein en zijn uitspraak is binnend. Volgens mij kun je in het vraagprogramma/ wedstrijdprogramma de naam van deze persoon vinden. Je kunt zijn email misschien ook nog wel via KNHS site vinden.

toch jammer als altijd gepretendeerd wordt: we moeten het leuk houden voor de kinderen.

Wel heel erg sneu voor je kleine meid.

succes morgen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:42

@ TS; weet je al waarom ze niet mag starten? Dat lijkt me het eerste..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:43

Dank je wel.Ik heb de ouders dit inderdaad ook geadviseerd. We hebben het over Bixie,geen belangrijke ingewikkelde wedstrijden.Bixie als eerste kennismaking met de wedstrijden!!! Hier dus een meisje dat een paar uurtjes voordat ze gaat slapen hoort dat haar wedstrijd alsnog niet doorgaat.

Helaas is het vraagprogramma weg en staat op de startlijst geen federatievertegenwoordiger vermeld.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:46

DresslOver schreef:
@ TS; weet je al waarom ze niet mag starten? Dat lijkt me het eerste..

Omdat de startkaart nog niet binnen is,maar hier is contact over geweest met zowel de vereniging als de KNHS en dit zou geen probleem zijn. Helaas is het telefonisch gebeurd en niet via mail.

Punt blijft dat het via via bekend werd dat ze niet mocht rijden en deouders zonetjes waren omhet na te vragen.

Kind mag zelfs geen rondje over het terrein rijden. I.v.m.verzekering?!?!?!?!?!?

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:51

Wat een onzin!
Ik heb toen ook een bixiewedstrijd gestart, buiten meededingen. Was een officiele KNHS wedstrijd, en ik was toen 15. Terwijl bixie t/m 12 jaar is geloof ik. Ik had zelfs geens tartkaart, ook niet aangevraagd. En ik mog gewoon, voor de ervaring van de pony het proefje rijden. En dat mog wel gewoon.

Ik zou even bellen met de vereniging en zeggen dat je het onzin vind voor de verzekering. Wat ik heb begrepen moet JIJ verzekerd zijnv oor de pony en hun zijn niet verantwoordelijk voor jou. Er staat regelmatig bij manege's/ponyclubs etc. Rijden op eigen risico! Ik zal even om goede uitleg vragen. En zeg anders dat je dan buiten meededingen mee doet ofzo?

Wel heel sneu voor et meisje, hoe moet je dat zo'n kind uitleggen?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:52

Hebben ze nu contact gehad met het secretariaat of niet? Als de KNHS toestemming heeft gegeven heeft ze waarschijnlijk tijdelijk goedgekeurde blanco coupons of een bixie startkaart oid? Dan zou de vereniging haar niet mogen weigeren.

@Bellybel; graag gewoon ABN.

Wat bellybel over de verzekering zegt klopt niet, een vereniging is mede aansprakelijk voor wat er op de terreinen tijdens de wedstrijd gebeurd, maar daar zitten (net zoals zoveel dingen) weer een heel hoop regels en uitzonderingen aan vast.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:52

zover ik weet word er voor de bixie geen startkaart meer uit gegeven alleen nog maar een stempelkaart je moet alleen lid zijn van een rijvereniging, zo is het mij verteld mijn zusje rijdt ook bixie en kreeg geen startkaart meer alleen nog maar een stempelkaart
wij moesten alleen zorgen dat de pony een paspoort heeft en geent was.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:54

In welke plaats zou ze starten??? lemelerveld

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:54

Je kan trouwens nog op de site van je regio of kring kijken voor de federatievertegenwoordigers. er is hierin áltijd iemand beschikbaar die hier gehoor aan moet geven en samen met jouw en de vereniging tot een oplossing moet komen.. waarschijnlijk zal deze wel op de site van de kring of regio staan aangegeven.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:58

Pony heeft alle entingen gehad en is gechipt en daarmee in het bezit van een paspoort uiteraard.
Er is vanavond contact geweest met het bestuur vande vereniging (1 iemand) en die zegt dat het niet mag.

We kunnen wel stellen dat deze mevrouw problemen heeft gehad met meerdere leden van de vereniging (in de privesfeer, niet mbt wedstrijden ofzo en ook niet met de ouders van betreffend meisje). Het lijkt dus wel of ze daarmee een hak wil zetten, prima, maar niet over de rug van een meisje van 8. Ik heb me er nooit mee bemoeid, maar kinderen mogen hier niet de dupe van worden!!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:58

het is toch onzin om zo'n kind niet te laten starten
vorige week waren wij op een bixie wedstrijd voor mijn zusje toen ging mijn broertje vragen bij het secretariaat hoe je mee kon doen toen kreeg hij van hun een stempelkaart en een bixie boekje en dat was voldoende om te kunnen starten zo is het ons uit gelegd en die kaartjes kan je zo gratis via de knhs site aanvragen Pling

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:17

Waar een wil is is een weg, lijkt mij sterk dat een bestuurslid dit alleen kan beslissen, er zijn toch meerdere bestuursleden? Wie van de vereniging heeft dan toegezegd dat het wel door kon gaan? Ik zou bij diegene proberen verhaal te halen.

Ik vind het erg kinderachtig van deze dame, het gaat ook niet om kampioenschappen oid, dus om de regels zo hard aan te trekken is nergens voor nodig.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:25

Weet niet of het kind alsnog is gestart, maar het volgende staat in het Algemeen Wedstrijdreglement en als dit van toepassing is, dan kan niemand haar weigeren om te starten:

Artikel 47 - Controle op wedstrijddocumenten
1. Tijdens KNHS-wedstrijden wordt gecontroleerd op de aanwezigheid van de benodigde wedstrijddocumenten met hierin de gevraagde gegevens volgens de onderstaande bepalingen. De deelnemer is hiervoor verantwoordelijk.
2. De deelnemer dient tijdens een KNHS-wedstrijd op verzoek van een official te tonen:
a. Een geldige startkaart of een gastlicentie. Voor deelnemers, waarvan de startkaartaanvraag in behandeling is bij de KNHS, is deze verplichting de eerste drie weken na de datum van de aanvraag niet van toepassing.
b. Het bij het paard behorende Paardenpaspoort met daarin alle gegevens volgens de Verordening Identificatie & Registratie van het PVV en de reglementaire bepalingen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:18

Als ik het zo leest mocht ze niet starten op persoonlijke gronden, haar ouders is de toegang tot deze manege ontzegd?

Is dus geen KNHS probleem maar een persoonlijk drama/probleem.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 07:31

Nee,de ouders was de toegang niet ontzegd, alleen het meisje mét de pony (haar zus is wel gestart in de dressuur). Bestuurslid had problemen met andere ouders uit de ponyclub,Niet met deze mensen.

Maar er gaat hier zeker nog op terug gekomen worden.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:04

zoals ik begrijp moet je in het bezit zijn van een startkaart of hc starten, is dat duidelijk aangegeven/ gemeld bij het wedstrijdsecreatatriaat?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:08

maar.. bij een Bixie hoef je geen startkaart te hebbe officìeel? alleen lid zijn van een ponyclub. anders lijkt mij dat een bixie weinig nut heeft, kun je direct officeel starten Clown
ik heb al jaren en jaren leerlingen en kennissen die starten en die geen startkaart hadden.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:14

Mijn dochter is ook in de bixie begonnen.
Een bixiestartkaart wordt gratis verstrekt. Er is nooit om de startkaart gevraagd en er wordt regelmatig gestart zonder startkaart.
Ik vind het zeer kinderachtig dat ze niet mag starten, als de papieren in orde zijn.
De punten worden nergens geregistreerd volgens mij alleen op de stempelkaart.
Kan er niet over uit dat ze niet mag starten

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:32

volgens mij hoef je idd geen startkaart te hebben. Maar het kind moet wel lid zijn van de bond.(khns)