Hebben jullie ook zo'n hinniker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merel007

Hebben jullie ook zo'n hinniker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 14:38

Zoals de titel al doet vermoeden is mijn ruintje (13 jaar) een echte hinniker. Vanmorgen nog toen ik ging buitenrijden om de 5 minuten liet meneer eens van zich horen. Ik heb mijn hersens al zitten pijnigen waarom hij dat nu doet. Oké als we een wei met andere dieren (koeien, paarden, geiten etc) voorbij lopen is het te verklaren. Maar gewoon midden in het veld, oortjes vooruit, neus in de lucht en lawaai maken zonder enige reden?

tja, het is geen hoog gillen dus ik vat het maar op alsof ie mij wil laten weten dat ie het leuk vindt. Hij hinnikt trouwens ook atlijd op dezelfde manier naar mij als ik bij de wei kom en hij loopt naar me toe.

Wie van jullie komt dit bekend voor?

greetz, merel

TopGun123

Re: Hebben jullie ook zo'n hinniker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:09

is hij beetje dominant? Mijn moeder heeft een ruin die dat ook heel erg deed. Hij dacht nog dat hij hengst was.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:10

Mijn paarden hiniken ook altijd als ik op mijn fiets aan kom zetten. Ook hiniken ze als ik met de ene naar buiten ga, dan is die ander bijna niet te houden, hiniken en gek doen.. Lachen

Romy_Valerio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:29

Misschien is het meer uitsloven, aandacht trekken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:35

Mijne doet het ook, ik zit weleens aan oordopjes te denken. Het is geen dominantie bij die van mij volgens mij want hij hinnikt wel maar is verder braaf en onttrekt zich niet. Hij houdt gewoon niet van alleen zijn. Als ik ga rijden en ik ga alleen dan blijft zijn maatje thuis. Hij vindt dat gewoon niet leuk en dat laat ie horen ook Clown

Merel007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 20:22

hij is absoluut niet dominant naar mij of andere paarden toe, het is echt zo'n lamme goedzak die graag geaaid en geknuffeld wordt door kids enzo. Hij hinnikt als ik aan de wei toekom en hij op me toe komt rennen. Hij hinnikt daarentegen niet overdreven veel als we gaan wandelen en zijn maatje moet achterblijven. Enkel bij de terugkomst aan de wei laat ie van zich horen tov ander paard.

Hij hinnikt gewoon ongelooflijk veel als we buiten aan het wandelen zijn, hij kliert niet, is aandachtig aan mijn hulpen is superbraaf tov verkeer, dieren, mensen etc maar hij laat gemiddeld zo'n 20 keer van zich horen als we een uurtje gaan wandelen .. vreemd maar wel grappig

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:26

Als ik de wei inloop hinniken er wel 25 paarden naar me Haha!

Dat komt vooral omdat ze weten dat ik "het meisje met de brokjes in d'r zak" ben. Maar dan is het nog steeds leuk Lachen

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:26

Ik zit met priscies het zelfde probleem.
Alleen als ik alleen ga rijden.
één keer vind ik het leuk maar daarna word ik het echt zat!
Ze zeggen negeren, maar ze blijft maar gaan.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:30

Mijn verzorghaf hinnikte ook verschrikkelijk als ze alleen op wandeling moest. Maar dan echt met het bit vastzetten, niet meer naar de hulpen luisteren,... Ik vond het echt niet leuk, want ze was niet echt meer te controleren voor een minuutje en dat iedere vijf minuten. Ik heb geprobeerd met haar iedere keer een tik met de zweep te geven, maar dat had geen resultaat en ik moest te veel tikken geven naar mijn goesting. Nu zeg ik heel streng 'Nee' als ze hinnikt en ik zet ze meer aan het werk, ze moet meer verzameld gaan rijden,... Als ze stopt zeg ik heel vrolijk 'Ja goed zo'. En dat werkt.

Aja, deze merrie is ook heel dominant. Ze heeft meerdere trukjes waardoor je als ruiter getest wordt. Ik ben blij dat ik met een vredige manier haar kan doen stoppen. Af en toe doet ze het nog, in het begin van de wandeling, maar nu houdt ze er teminste mee op en heb ik controle over haar op wandeling.

Lorri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:14

Mij pony gaat hinniken zodra ze bij een stalgenootje weg moet....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:15

Die van mij hinnikt als ik aankom, als er een ander paard van stal weggaat, als het te lang duurt voor hij op de wei is.. En als ik een lange buitenrit ga maken Bloos

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:20

Mijn ene paard doet het als ik met het andere paard buiten ga rijden. Andersom is er niks aan de hand.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:00

De jongste loopt bij mij ook om haar moeder te roepen als ze op het land staat of in de paddock. Ik heb er geen last van als ze op stal staat. Als ik op stal kom na het rijden met moeder of dochter, dan begroeten ze elkaar wel met een hinnik.

De hinnik is een aandoenlijk hoog piepje. Tot nog toe maar een keer gehad dat de jongste bij het rijden haar hoofd er niet bij had omdat ze liep te roepen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:05

Volgens mij gewoon eenzaamheid. Als ik met Jive alleen het bos in gaat gaat hij ook steeds hinneken, kijken of er nog andere paarden in de buurt zijn die hem horen. Ook als hij dan een paard hoort hinneken MOET hij terug hinneken. Zelfs als hij alleen in de binnenbak rijdt, vaak hinneken.

En ook hij is zo'n knuffelgoedzak.
In de zomer heeft hij twee maanden in de wei gestaan, en iedere keer als we aankwamen om te voeren hinneken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:51

das wel schattig.. maar ik weetr niet hoe het komt..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:18

leerling avn mij heeft zo'n hinnik fanaat. en ook nog eentje die zo oorverdovend hard hinnikt dat je er halfdoof van word Nagelbijten / Gniffelen
Vooral als hij op vreemde plekken komt, of alleen de bak inmoet ( handig op concours Clown ) is het altijd wel raak en gaat meneer redelijk lang door

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:30

ik heb precies zn paardje! het is een merrie en erg dominant ze denkt6 dat ze de baas over iedereen kan spelen, het grappige is dat ze maar 1.34 is Tong uitsteken ik heb der al bijna haar hele leven en ik bn ook niet anders van haar gewend. ik denk dat dat gewoon in haar karakter zit. ze kotm ook hinnekend naar me toe renne in het land enzo.. als ze me ziet wordtze heel enthausiast!:) leuk juist zn hinnekende pony!:)