Wat voor schoenen voor het rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Wat voor schoenen voor het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 14:36

Hallo bokkers,

Ik ben opzoek naar fijne schoenen om mee te gaan rijden.

Liefst beetje stevige schoen want ik mest er ook mee...

Prijs onder de 40 euro, dus geen dure schoenen zoek ik, omdat ik ermee mest en door de drek loop.

Wie heeft tips?

Nicoleee

Re: Wat voor schoenen voor het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:50

Misschien de jodphurs? Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:54

mischien van die rubberen stalschoenen die wil ik ook me gaan halen
maar om te rijden verkies is toch laarzen boven een paar schoenen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:56

Oei, das moeilijk. Nagelbijten / Gniffelen Onder de 40 is de keus vrij beperkt. Lachen Ik pak trouwens voor door de drek lopen altijd regenlaarzen of mijn oude gympen..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:58

ik zou voor jodphurs gaan dan, vind het prima schoenen om mee te rijden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 18:36

Nou ik heb een paar lederen rijlaarzen, maar ik kan er niet aanwennen ....

Ik ga eens kijken voor de Jodphus alleen nadeel is geen stalen neus etc

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:54

hhmmm, tsja, voor onder de 40 euro?? Geen idee. Ik heb jarenlang de schoenen van mountain horse gehad. Dingen zijn 130 euro, maar dat zijn ze echt waard. Zelfs met mijn gebruik (door de regen, blubber, stallen uitmesten, rijden,) blijven ze echt 3 tot 4 jaar goed. En dan doe ik ze weg omdat de zool me te dun word, niet omdat ze lelijk zijn geworden of omdat het leer niet meer goed is..... erg makkelijk te onderhouden ook: als ik mijn zadel poets, gaat er een veeg zadelzeep overheen en klaar.

Persoonlijk zou ik dus liever meer geld uitgeven voor een goede kwaliteit schoen die ondanks modder en prut goed en waterdicht blijft én waar je goed op kan lopen, dan constant 40 euro uit te geven aan schoenen die met 4-5 maand versleten zijn.....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:19

ik heb winterwandelschoenen van meindl gekocht vrig jaar die heel erg fijn zijn kwa rijden
verder rijd ik met kisten, doc martens en met mountainhorse jdphurs

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:25

Ik heb altijd mn ariat's aan. ben je wel 100 euro's lichter maar je hebt goede schoenen voor de komende tig jaar. je kunt er mee mesten alles en inderdaad veeg zadelzeep erover en ze zijn weer schoon. ze zijn ook waterdicht erg fijn. het is ook een mooie smalle schoen, waardoor hij ook erg goed is voor de ondersteuning van je voet. ik zou inderdaad je budget iets verhogen voor een goede duurzame schoen.

jovinkboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:31

ik zou tog zeer zeker wel wat mee ruit willen geven aan een paar degelijke schoenen. zowiezo 40 euro ben je egt beperkt in keuze. eventjes wat langer door sparen. en een paar degelije kopen gaan meestal ook langer mee.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:03

Ik heb net een paar Dr martens gekocht van marktplaats. Vind het fijne schoenen en kan er ook goed mee rijden. Ze hebben mij 35 euro gekost.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:32

Lalidan schreef:
hhmmm, tsja, voor onder de 40 euro?? Geen idee. Ik heb jarenlang de schoenen van mountain horse gehad. Dingen zijn 130 euro, maar dat zijn ze echt waard. Zelfs met mijn gebruik (door de regen, blubber, stallen uitmesten, rijden,) blijven ze echt 3 tot 4 jaar goed. En dan doe ik ze weg omdat de zool me te dun word, niet omdat ze lelijk zijn geworden of omdat het leer niet meer goed is..... erg makkelijk te onderhouden ook: als ik mijn zadel poets, gaat er een veeg zadelzeep overheen en klaar.

Persoonlijk zou ik dus liever meer geld uitgeven voor een goede kwaliteit schoen die ondanks modder en prut goed en waterdicht blijft én waar je goed op kan lopen, dan constant 40 euro uit te geven aan schoenen die met 4-5 maand versleten zijn.....

Hier ga ik helemaal in mee, ik heb ook mountain horse schoenen, bevallen mij prima

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:29

Ik ben ook erg te spreken over de mountainhorse schoenen. stront, modder, water hij kan echt overal tegen en inderdaad (zoals al eerder gezegd) echt niet moeilijk om te onderhouden. 40 euro vind ik te weinig om uit te geven aan goede schoenen betaal je iets meer heb je betere kwaliteit (meestal dan) en gaan ze langer mee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:41

jammerr schreef:
Ik heb altijd mn ariat's aan. ben je wel 100 euro's lichter maar je hebt goede schoenen voor de komende tig jaar. je kunt er mee mesten alles en inderdaad veeg zadelzeep erover en ze zijn weer schoon. ze zijn ook waterdicht erg fijn. het is ook een mooie smalle schoen, waardoor hij ook erg goed is voor de ondersteuning van je voet. ik zou inderdaad je budget iets verhogen voor een goede duurzame schoen.

Die heb ik ook sinds 3 weken. De Ariat Herit. Hij zit heel erg lekker en biedt ook veel steun aan je voet en enkel. Met rijden is ie ook heel fijn. Maarja, hij kostte wel 109 euro. Voor 40 euro kom je denk ik al snel op rubberen en daarin krijg je zweetvoeten.

mopje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:07

kijk op marktplaats genoeg onder de 40 euro ik heb zelf ook gewone normale rijschoentjes ken je gewooon overal doorheen lopen maar zijn wel heel laag en anders me nikes maar niet voor te rijden

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:11

Lalidan schreef:

Hierin ga ik mee, heb afgelopen jaar voor het eerst mountain horse schoenen gekocht, zijn héérlijk warm, zelfs in de winter heb ik geen last van koude teentjes (wat een genot!) bovendien zaten ze vanaf dag 1 als gegoten, dus geen pijnlijke voeten ivm inlopen. helaas verkleuren ze wel iets (door de urine en mest e.d.) en zijn de mijne nu niet meer pikzwart (hoewel schoensmeer misschien wonderen doet) maar wat vaal zwart.. maar ach ik trek ze niet aan als mode-statement, maar omdat ze zo fijn zitten en rijden! Haha!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:15

waarom doe je niet net als ik: modder en drek doe ik met regenlaarzen en rijden met mijn stallaarsjes. Gewoon in de stal even verwisselen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:20

Ik heb vorig jaar Global stal&rijschoenen gekocht.
Zitten heerlijk en zijn makkelijk te onderhouden.
Waren geloof ik 60 euro

mopje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:23

ik heb wel nog een paar rijschoenen maar rij nooit zo vaaak meer eigenlijk dus ja veeel sucees met het zoeken he kijk maar op www.martkplaats.nl daar vindt je wel wat

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 06:35

Bedankt ik ga eens wat rond kijken.

Ik denk dat ik voor Jodphurs ga kijken.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 06:41

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:31

Misschien de jodphurs?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:50

Ariat, ik ben echt fan van mijn schoenen. Heritage, moet je nog wel even doorsparen maar ze zijn echt perfect.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:26

Uuuh, jodphurs en anders goedkope stalschoenen. Met de meeste kan je veilig rijden.