Hoe strak moet een cap nou zitten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe strak moet een cap nou zitten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:10

Ik heb vorige week een nieuwe cap gehaald omdat ik met m'n oude gevallen was. Dat was een verstelbare cap en ik wilde absoluut geen verstelbare meer, dus werd het na een aantal modellen gepast te hebben een Happy Valley IRH cap. Na er een keer mee gereden te hebben kreeg ik er hoofdpijn van dus ben hem vandaag gaan ruilen. Nu heb ik een HH Pro Plus. Een maat groter dan de Happy Valley omdat een maat kleiner te strak zat. In de winkel moest ik met m'n hoofd schudden alle kanten op om te kijken of hij goed bleef zitten en dat deed hij, dus zei vonden dat hij goed was. Maar nu had ik hem net even op en ik kan hem als ik redelijk hard duw van voren tot waar m'n neus begint krijgen en naar achteren tot waar m'n haar begint op m'n voorhoofd zegmaar. Zit hij dan wel strak genoeg ? Verder kan ik ermee springen en doen en dan beweegd hij niet. Ik ben een beetje angstig geworden hierover omdat m'n vorige cap helemaal naar achter klapte toen ik viel en daar heb ik geen zin meer in. En m'n zus kwam ook nog met een leuk verhaal dat je je neus kan breken als hij naar voren schiet Nagelbijten / Gniffelen

dolor

Re: Hoe strak moet een cap nou zitten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:37

ik heb geleerd dat je je cap op je hoofd moet doen en dan voorover moet leunen. het bandje moet niet vast gemaakt zitten. als de cap dan blijft zitten, zit hij goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:38

Okee, die test doorstaat hij dus goed Ja

Als ik een tijdje met m'n hoofd helemaal ondersteboven sta zakt hij wel langzaam af.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:16

Volgens mij mag hij heel langzaam er af zakken Ja
Stond ooit eens in de penny toen ik de penny nog las hoe hij moest passen Clown
ALs je hem zonder kinbandje vast doet mag ie dus netals wat jij zegt langzaam afzakken, anders zit hij waarschijnlijk te strak, en bij het keelriempje moeten er 2 vingers tussen je kin en het riempje passen, netzoals een neusriem van een paard dus *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:18

Okee. Maar is het dan niet erg dat ik hem zover kan krijgen als ik hem kan krijgen naar voor en achter ?

Odessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:17

een cap moet inderdaad blijven zitten als je even ondersteboven gaat hangen zeg maar.. Dat je je cap naar voren en achteren kunt duwen is niet erg, als dat maar niet heel makkelijk gaat. Een cap die te strak zit is ook niet fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:20

Heel makkelijk gaat het niet nee Lachen Bedankt voor je reactie !

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:27

mijn verstelbare cap vloog ook vorig jaar af en toen knalde ik ook een smet mn hoofd tegen de grond aan.. heel fijn zown cap.. had er beter geen kunnen dragen want hij was tog eerder af dat ik op de grond lag, heb nu ook een andere cap, ook geen verstelbare want ik vind die verstelbare ook niet fijn!

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:01

een tok moet in de winkel, wanneer je hem past, eigelijk net iets te klein moet zijn.
Of jah, dat het voelt dat hij super krap zit...
Want de meeste toks toch (de niet verstelbare) passen zich aan aan je hoofd en zetten een paar milimeters uit.
De eerste paard weken zal je misschien wat pijn aan je hoofd hebben en zeggen dat hij pijn doet (te klein)
maar zo moet het zijn! (ik spreek uit ervaring Clown )
De tok zet misschien een paar milimetertjes uit en dan heb je de perfecte maat voor je hoofd.
Terwijl wanneer je een tok koop die goed zit die eerste weken, gaat uitzetten en dan is hij te groot...
Hij mag natuurlijk niet te extreem klein zitten.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:06

Ik heb een verstelbare, maar helemaal geen gedoe ermee, ook niet als ik er af val hoor! Heb hem geloof ik wel aardig strak zitten, als het warm is, heb ik zo'n mooie rode streek op mijn voorhoofd haha...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:08

Mijn cap is dus duidelijk te losjes. Hij valt zeker van m'n hoofd af als ik op mn kop ga hangen.. Ook kan ik 3 handen tussen het kindbandje en m'n kin doen.. vreselijk als dat zo strak zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:36

pinkyhorse schreef:
een tok moet in de winkel, wanneer je hem past, eigelijk net iets te klein moet zijn.
Of jah, dat het voelt dat hij super krap zit...
Want de meeste toks toch (de niet verstelbare) passen zich aan aan je hoofd en zetten een paar milimeters uit.
De eerste paard weken zal je misschien wat pijn aan je hoofd hebben en zeggen dat hij pijn doet (te klein)
maar zo moet het zijn! (ik spreek uit ervaring Clown )
De tok zet misschien een paar milimetertjes uit en dan heb je de perfecte maat voor je hoofd.
Terwijl wanneer je een tok koop die goed zit die eerste weken, gaat uitzetten en dan is hij te groot...
Hij mag natuurlijk niet te extreem klein zitten.

Een kleinere maat zat dus echt extreem strak, dus ik moest deze wel Ja
En het is ook weer zo dat als je het warm hebt je hoofd 'uit gaat zetten'.

TopGun123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:02

Hij mag bij ja knikken van je hoofd niet kantelen. en moet net boven je oren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:52

Bij ja knikken blijft hij prima zitten Ja & volgens mij zit 'ie ook wel net boven m'n oren ja.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:48

Citaat:
Een kleinere maat zat dus echt extreem strak, dus ik moest deze wel
En het is ook weer zo dat als je het warm hebt je hoofd 'uit gaat zetten'.

daar heb je gelijk in Clown
ook de maat mag niet extreem klein zitten...

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:40

Mijn kavalkade cap zat in de winkel ook te klein, maar nu zittie echt prima! Kan doen wat ik wil met mijn hoofd, maar hij blijft netjes zitten Lachen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:35

Te krap vind ik niet zo lekker zitten, krijg er hoofdpijn van. M'n huidige cap is een HH pro plus, fijn ding, maar ook vrij strak nog, heb altijd een rode baan over m'n voorhoofd lopen als ik hem afzet. Maar maat groter is weer echt te ruim. Dat is de reden dat ik er liever niet mee rij eigenlijk...

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:00

als je je cap op doet dan moet je de klip onder je kin nog niet vastmaken en dan naar voren leunen of even onderste boven hangen.. als hij dan goed blijft zitten zit ie strak genoeg! Haha!

Bodin_Tom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:03

gewoon met je hoofd schudden op z'n kop met riempje dicht natuurlijk en als hij dan niet afzakt dan zit ie goed