Veluweroute --> Welke optie aan te raden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AdemoJoey

Veluweroute --> Welke optie aan te raden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 17:06

Hallo allemaal,

Echt heel gaafff!!! Van mijn ouders krijg ik voor mijn aanstaande slagen voor de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening het cadeau om samen met Ademo (mijn paard), mijn moeder en haar paard Joey een trektocht van 3 à 4 weken (afhankelijk van kosten) in NL te maken!!! Haha! Haha! Ik mocht ook uit andere dingen kiezen die ik leuk zou vinden, zoals een tropische vakantie, op trektocht in Spanje met paarden daar, door de Belgische Ardennen met eigen paarden (maar vanwege de ondergrond die ze niet gewend zijn lijkt me dit niet verstandig), aantal clinics met Ademo, met de paarden een strandvakantie enz. Ze hebben me dit zo vroeg verteld (een jaar van tevoren, ik hoop in juli 2008 afgestudeerd te zijn) zodat we de conditie van ons allen kunnen trainen en ons kunnen orienteren op benodigdheden en kunnen oefenen met bepakken samen met onze paarden. De bedoeling ligt om in september 2008 te vetrekken.

Ik heb voor een trektocht door NL met onze paarden gekozen, omdat dit zo'n unieke kans is! Dit is iets wat we eenmaal kunnen doen (vanwege thuissituatie) en dàt met onze grootste maatjes! Joey is mijn moeders eerste paard (wat we altijd óns paard noemden Bloos ) en Ademo is mijn eerste (echte Tong uitsteken ) paard, dat is toch superbijzonder?? Ademo heb ik daarbij zelf beleerd, we zijn goed op elkaar "ingespeelt", zie voor foto's: viewtopic.php?f=10&t=838708. Het zijn zulke kanjers! Lovers Een tropisch vakantie leek mij ook supergaaf en natuurlijk de andere opties ook, maar dat kan "altijd" nog. Onze paarden zijn er nú en zijn in goede conditie en goede leeftijd. Ook hebben ze de nodige ervaring inmiddels. Joey is tweemaal op trainingsweek geweest, Ademo één keer waarbij ze door ons gereden werden, we zijn een keer samen met de paarden vanuit Drachten naar Wateren (+/-40 km) gereden om daar vervolgens 2 dagen te blijven (hebben ons in intensiteit van de heenreis vergist destijds, was dan ook in hittegolf Frusty , goede leer voor nu), we hebben meerdere keren met onze paarden lange weekenden met vriendinnen met hun paarden in Drenthe doorgebracht en ook nu nog ga ik regelmatig (vorig jaar en jaar ervoor 4x per jaar) met Ademo een week naar Drenthe. Ik rijd dan alleen en dat gaat prima. Ademo is (door zijn verleden) een heel zelfstandig paard. Met joey erbij is echter ook geen probleem, als zij alleen zijn stellen ze elkaars gezelschap wel op prijs lijkt het. Thuis moet Ademo soms echter niets van Joey hebben en andersom... Clown

Ik heb 2 boekjes opgevraagd en ontvangen; de Euregio route en Veluweroute. De Euregio route viel mij wat tegen (don't bite my head off... Bloos ). Het zal vast een hele leuke route zijn, maar ik zoek meer in de trant van rust, bos, heide, zandpaden, zandverstuivingen en het liefst ook nog weiland en akkerland. Die laatste 2 omgevingen heb je bij de Veluweroute geloof ik niet zoveel, maar dat geeft niet. Wat de rest betreft zit ik volgens mij aardig goed Clown Oooh als ik er zo over praat...; ik heb er zo'n zin in!!!

Maar goed wat mijn vraag nu eigenlijk is zodat ik wat meer informatie en visies heb om met mijzelf en mijn moeder over te brainstormen is welke optie lijkt jullie het verstandigst: (Owja: Je hebt negen dagroutes van 25-30km gekoppeld aan de hoofdroute die van dagroute naar dagroute ook +/- 30km is)

Optie 1. Op dag 1 naar de dagroute toerijden, dag 2 de dagroute zelf rijden (zodat spieren ook in beweging blijven), dag 3 rust of lichte beweging. Dag 4 naar de volgende dagroute toerijden, dag 5 dagroute zelf rijden etc. Dan doe je er ongeveer 27 dagen over (als alles goed gaat of course). Je wisselt dan 9 keer van standplaats.

Optie 2: 3 of 4 standplaatsen opzoeken en bij iedere standplaats iets minder dan een week blijven en dan naar de volgende standplaats toerijden. Natuurlijk ervoor zorgend dat de volgende standplaats op zijn hoogst op een dag afstand ligt (dus niet verder dan 30km ervan verwijderd).

We zijn sowieso van plan om de mooiste routes te kiezen (via de zoekoptie van Bokt heb ik natuurlijk aardig wat research gedaan waaruit bijv. blijkt dat de dagroutes niet de mooiste routes hoeven te zijn), we zorgen dan natuurlijk dat we goede gedetailleerde kaarten hebben bemachtigd. Verdwalingsgevaar is bij ons namelijk wel groot; wij hebben de gave om nog te verdwalen in een draaideur Blond Vandaar ook een kompas.

Ons uitgangspunt is plezier samen met de paarden, no stress, goede faciliteiten (dwz geen tentje, maar blokhut), gezelligheid en prachtige natuur! Voorpret en voorbereiding is het leukst en daar hebben we nu al "last" van. Dat het voor paarden zwaar is om steeds maar op "heenreis" te zijn zonder dus weer direct terug te keren naar stal beseffen wij, hoe kunnen wij dit het meest leuk voor de paarden houden? Is dat met optie 1 of optie 2? Als ik egoistisch kijk moet ik eerlijk zijn dat optie 1 mij het meest trekt alleen al doordat je dan de héle Veluwetrail hebt gereden (als alles goed gaat natuurlijk), maar uiteraard kies ik voor het welzijn van de paarden en mijn moeder (mocht dat moeilijkheden geven Ach gut --> grapje mam Vork ). Aan de andere kant is optie 2 ook heel gaaf!!! Dan kun je namelijk de omgeving beter verkennen, is ook super!! Haha! Van tevoren bezoeken we de verblijfsplaatsen en zetten daar het voer van de paarden neer (zodat ze niet steeds hoeven te wennen aan ander voer met de nodige reacties Tong uitsteken + mijn paard is allergisch voor bepaald voer) wanneer dit mag natuurlijk. Mijn moeder weet van dit topic en is ook benieuwd naar jullie reacties *LOL*

In ieder geval alvast bedankt voor het lezen Bloos

ikke

Re: Veluweroute --> Welke optie aan te raden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:53

Optie 1 is precies wat het idee achter de ontwikkeling van de Veluwetrail was.

Optie 2 is vooral voor als je gebieden intensief wilt leren kennen.

Met je verhaal in het achterhoofd zou ik een variant op de eerste optie nemen. Ik zou niet strikt de Veluwetrail volgen maar mijn eigen variatie, vaak met leukere routes. Goed kaartlezen is wel een vereiste. Ook zou ik geen dagritten van 30 km plannen, maar niet verder dan 20 km gaan. Dan kun je je veroorloven om te verdwalen, zonder gelijk in de problemen te komen. Plan ook enkele rustdagen in, waarbij je de paarden in de wei laat staan.

Neem je je bagage mee op je paard of breng je dat apart naar de volgende lokatie?
Als je je bagage meeneemt op je paard, oefen dan tevoren of datgene wat je bedacht hebt ook echt werkt in de praktijk.

Ga je ook "live" kijken of dingen kunnen zoals je je dat voorstelt?
Volg niet de snel gevonden, populaire adressen; zoek eens wat verder en vindt leuke, intieme plekjes waar de meesten hier nooit achter zullen komen.

Tot slot: www.nvvr.info De NVVR is er voor iedereen die op een vriendelijke manier wil genieten van en met paarden, bij voorkeur in mooie gebieden.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 21:25

@ ikke: Dank je wel voor je reactie!! Rustdagen zijn inderdaad erg belangrijk, vandaar dat ze eenmaal in de 3 dagen ook een rustdag krijgen of heel licht werk doen ivm de spieren. Voorkeur gaat echter wel uit naar rust.

We nemen de bagage wel mee, maar voer (ja ook muesli Bloos ) zetten we van tevoren klaar als de desbetreffende staleigenaar dat goed vindt. Ook zorgen we dat we wat langer houdbaar eten voor onszelf neerzetten, just in case Knipoog Maar eerlijk gezegd moeten we dat nog wat beter uitdenken. De rest gaat mee in zadeltassen (rugzakken worden sterk afgeraden, zoals ik eerder gelezen en ervaren heb) waar we goed mee oefenen. Ze zijn dan wel aardig wat gewend, maar drukplekken kun je maar beter voorkomen en daar kom je alleen maar achter wanneer je geoefend hebt.

Live kijken is verder niet echt een optie... Mijn moeder heeft het enorm druk en ik heb geen rijbewijs zodat ik niet er zelf heen kan rijden. Ik heb ervaringen van andere mensen over de verschillende accomodaties gelezen en bijgehouden welke als goed ervaren worden en welke als minder goed. Uiteraard is het dan alsnog afwachten, maar daar ligt ook een stukje avontuur toch? Cool Ik neem toch aan dat de accomodaties aan bepaalde eisen voldoen? Hoewel ik wel besef dat de goedkopere en originelere (niet het woord wat ik bedoel, maar kan er even niet opkomen) plekken bij particulieren zijn. Daarnaast zetten we wel het voer van tevoren bij alle accomodaties neer, wanneer dan blijkt dat iets niet goed voelt of niet voldoet aan de verwachtingen, kunnen we alsnog cancellen.

Nogmaals bedankt voor je reactie en bedankt voor de site ook, die ga ik zeker bekijken!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:56

De Veluwe is uitstekend bereikbaar met openbaar vervoer en als je via de NVVR wat contacten legt, kun je op allerlei verschillende plekken van de Veluwe ook wel wat persoonlijke begeleiding krijgen Clown
Als je zonder moeder wilt komen rondneuzen moet je het maar even laten weten, ik ben altijd in voor het rondneuzen naar leuke adresjes Knipoog
Welke van je opties de beste is, ligt aan wat je zelf wilt. Voor beide opties is wat te zeggen, de eerste brengt je gestructureerd in een rondje over de Veluwe, met de tweede optie kun je mooie gebieden echt ontdekken.
Gezien je voorbereidingen (weekendjes weg enzo) denk ik dat je aan de voorzichtige kant zit met je rustdagen bij optie 1. Paarden zijn al gewend om in een andere omgeving te overnachten, zijn nuchter genoeg om genoegen met elkaar te nemen en ik neem aan dat jullie zorgen voor een goede basisconditie.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:32

Een advies: sla de Veluwe Trail-route rondom Wolfheze alsjeblieft over. Zonde van je tijd, wij hebben deze route een week of 3 geleden gedaan en die is ons vreselijk tegen gevallen. 2 x een spoorweg oversteken waarover om de 2 minuten een trein voorbij raast, behoorlijk vaak drukke wegen oversteken, een aantal keren onder viaducten door en heel veel in het gras naast de weg moeten rijden. Echt geen aanrader dus!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 19:27

@ Waratje: Dank je voor je reactie! Thanks voor het aanbod Lachen Ik ga me, zoals ik "ikke" ook had verteld, verdiepen in de NVVR. Ik heb gister al heel even gekeken, maar vandaag weinig tijd gehad om achter de computer te kruipen (heerlijke buitenrit gereden vandaar Bloos ).

@ Noppert: Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad meer minder positieve reacties op dat gedeelte van de Trail gelezen. Zonde zeg! Ik hoop dat je verder wel een leuke tijd hebt gehad en hebt genoten! Dagtocht Posbank schijnt ook niet zo leuk te zijn, toch? Iemand ervaring mee?

Wat ik me wel afvraag: Van heel veel mensen lees of hoor ik dat ze in 10 dagen de Veluwetrail rijden. Geen idee of het dan om de gehele of een gedeelte van de Veluwetrail gaat, maar is 30 dagen dan belachelijk lang vraag ik me af? Nagelbijten / Gniffelen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:23

AdemoJoey schreef:
Wat ik me wel afvraag: Van heel veel mensen lees of hoor ik dat ze in 10 dagen de Veluwetrail rijden. Geen idee of het dan om de gehele of een gedeelte van de Veluwetrail gaat, maar is 30 dagen dan belachelijk lang vraag ik me af? Nagelbijten / Gniffelen

Welnee. Niemand die jou verplicht om het op een zeker tempo te doen. Al rijd je maar 10km per dag, who cares.
Posbank schijnt mooi te zijn. Ik ben er een aantal keren met de auto overheen gereden en dat was mooi, dus zal dat met paarden ook wel zo zijn. Zoals al eens opgemerkt: de Veluwetrail pakt niet altijd de mooiste stukjes.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:03

@ Ikke: Neej dat begreep ik inderdaad, zal (zullen Knipoog ) dat ook zeker in ons achterhoofd houden en zelf routes gaan uitstippelen.
Inderdaad tempo bepalen we zelf, ik vind het alleen lastig te bepalen of 30 dagen voor de paarden niet teveel gevraagd is. Maarja, dat lijkt me voor jullie ook lastig inschatten Knipoog Aan de andere kant; ze krijgen genoeg rustdagen om bij te kunnen tanken en wanneer ze het moeilijker hebben dan we van tevoren dachten zullen we hier rekening mee houden qua intensiviteit of teruggaan als het voor de paarden niet meer leuk is. Maar toch blijft die vraag me bezig houden Bloos Langer dan een week zijn we namelijk nog niet eerder weggeweest en die mogelijkheid hebben we ook niet om te oefenen. Nog maar even goed over brainstormen dacht ik zo Cool

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:23

mijn enige opmerking is dat ik 30 dagen wel errug lang vind!

Ik lees dat je ervaring hebt met weekeinden en dagtochten.

30 dagen van huis is echt lang. Je paard krijgt misschien herimwee. Jij krijgt wellicht last van je rug.

Ik durf te zeggen dat ik een zeer ervaren trektocht ruiter ben. Vorig jaar wilden we 10 dagen weg. Na 5 dagen zijn we gestrand. Heel vervelend. Gelukkig was dat de enige keer dat ik problemen heb gehad onderweg. ...Afgezien van bepaalde sjaggerijnigheden, verkeerd rijden, zeiknat worden, vies eten hebben, of geen eten of een lekkende tent....

Ik zou nooit meer kiezen voor 10 dagen op trektocht. Een week is echt genoeg, zelfs voor mij.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:38

Niet alleen met weekeinden of dagtochten hoor; ik ga geregeld een week met hem weg. Volgende week zondag weer om precies te zijn Bloos Maar ik snap wat je bedoeld, het is een aardige belasting. Vandaar dat we ook voor de wat comfortabelere accomodaties kiezen zoals blokhutten zodat je zeker weten droog en warm zit en de paarden stalling én weidemogelijkheden hebben.

Antheman schreef:
30 dagen van huis is echt lang. Je paard krijgt misschien herimwee. Jij krijgt wellicht last van je rug.

Hahaha, hier moest ik wel om lachen, kwam er zo droog uit lijkt het Haha! Maar klopt idd wel, rug en knieën hebben het wel te verduren met zo'n tocht. Ik wil hier dan ook goed over nadenken natuurlijk!

Tussen 10 en 30 dagen zit wel veel verschil...Hmmm Verdrietig Ik zou toch graag langer dan 10 dagen weg willen blijven! ***Denkt erover na*** Ja Bedankt voor je reactie en het meedenken! Echt heel fijn!

Anderen zijn trouwens ook van harte welkom om te reageren hoor! Go jij! Go jij!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 07:53

Ik zou optie 1 kiezen! Wat misschien ook leuk is... je kan geloof ik vanaf de noordveluwe naar drenthe rijden, en daar is het ook super mooi rijden! dan zou je misschien iedere dag naar een andere overnachtingsplaats kunnen rijden! De veluwetrail is heel mooi. Ik heb die zelf vorig jaar met me pony gereden een week. van overnachtingsplaats naar de volgende =D
ik denk dat je bij optie twee snel alles hebt gezien.. en dan krijg je ook niet 'echt' het trektocht gevoel toch?
en je moet er idd ook aan denken dat je paard af en toe een rustdag heeft. wij hebben zelf iedere dag gereden. maar dat was over het algemeen hele grote stukken stappen =)
(een westernzadel is dan ook een aanrader Knipoog )
veel succes verder! en als je er nog wat over wil vragen ofzo... doe maar =D!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:11

Ziezo_X schreef:
<knip>
en je moet er idd ook aan denken dat je paard af en toe een rustdag heeft. wij hebben zelf iedere dag gereden. maar dat was over het algemeen hele grote stukken stappen =)
(een westernzadel is dan ook een aanrader Knipoog )
veel succes verder! en als je er nog wat over wil vragen ofzo... doe maar =D!

Ehm, wat heeft een westernzadel te maken met veel stapwerk??
Een goed passend zadel geeft geen problemen, ongeacht welk model je gebruikt (een slecht paasend zadel geeft ALTIJD problemen)
Let er dus op dat je een perfect passend zadel hebt, zeker als je daar ook bagage aan knoopt.
Nog wat: Als je gaat proefrijden, zorg dan dat je weet waar je rijdt en ook weet hoe grooot de gereden afstand is; niet ongeveer maar exact, nagemeten en wel. Alleen dan kun je je een goed beeld vormen hoe de combinatie zich houdt onder verschillende omstandigheden.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:30

AdemoJoey schreef:
@ Noppert: Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad meer minder positieve reacties op dat gedeelte van de Trail gelezen. Zonde zeg! Ik hoop dat je verder wel een leuke tijd hebt gehad en hebt genoten! Dagtocht Posbank schijnt ook niet zo leuk te zijn, toch? Iemand ervaring mee?

Och, we waren blij dat we weer bij de trailer waren Knipoog . Wat we wel een hele mooie route vonden was de Ginkelse Hei bij Ede, echt een aanrader. Wel jammer dat je 2 x een vrij drukke weg over moet steken, maar gelukkig waren er, toen wij er waren, een aantal attente wandelaars die het verkeer even voor ons tegenhielden.

Wat is er eigenlijk mis met de Euregio route, juist als je echt 30 dagen van huis wilt zijn, lijkt me de euregio met 1300 km route een prima uitgangspunt?!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 20:49

@ Ziezo_X: Leuke tip! Drenthe is inderdaad ook prachtig! Maar volgens mij is dat wel een eind hoor Knipoog Bovendien is de Veluwe helemaal nieuw voor ons en Drenthe is inmiddels al aardig door ons per paard verkend Haha! Maar Drenthe is en blijft prachtig!
Ik denk dat er inderdaad wel wat in zit over wat je over het "trektocht-gevoel" zegt. Dat vinden wij namelijk ook wel heel "stoer" Bloos
Wat betreft het westernzadel: viewtopic.php?f=10&t=838708&st=0&sk=t&sd=a Hier zijn we te zien tijdens het rijden op een willekeurige, maar heerlijke dag. Dat was ergens vorige week. Zoals je ziet ben ik westernruiter Clown Dat hoeft voor trektochten naar mijn inziens trouwens niet veel uit te maken, hoewel het zitvlak (noem je dat zo? Klinkt zo vreemd Verward ) wel comfortabeler kan zijn. Verder hoeft het niet uit te maken, je kunt zelf voor de nodige bevestigingspunten zorgen door ringetjes etc te plaatsen.

@ Ikke: Goede tip! Ik heb al regelmatig "geklokt" en 15 minuten draven is behoorlijk lang en zwaar (schaamt zich wel wat Bloos ). Ik had de indruk dat ik er meer moeite mee had dan Ademo. Is zeker een uitdaging om daar gecontroleerder mee aan de gang te gaan! Vandaag al een goed begin gemaakt Haha!
Wat betreft jouw stukje over een goed passend zadel: O zo belangrijk!!! Alleen zo lastig te controleren... Ik loop er steeds weer tegenaan, vooral doordat ik er zelf zo weinig verstand van heb (tenminste niet genoeg) en als klap op de vuurpijl las ik laatst dat je helemaal niet kunt voelen of je zadel goed ligt (dwz met hand onder zadel), maar dat je een mal moet hebben van de boom en die opmeten op je paard... Volgens mijn trainer kan mijn zadel beter liggen; rug ligt vrij, maar de druk lijkt voor groter dan achter en het zadel ligt laag bij de schoft... Huilen Enorm balen en uiteraard ben ik al druk op zoek naar een ander zadel, het zadel moet nl wel goed ingereden zijn voor we aan de trail beginnen. Maar dan nog zit ik met het "opmeetprobleem" want wie zegt dat het volgende zadel wel goed ligt? Daarbij moet het zadel voor de ruiter ook goed zitten, net zo belangrijk als je het mij vraagt. Vandaar dat mijn moeder ook naar een ander zadel op zoek is... Haar zadel is voor de ruiter namelijk hoogst oncomfortabel zeg maar Bloos Goed sorry, ben een beetje (boel) offtopic denk ik...

@ Noppert: Ja, sommige mensen zijn echt fantastisch! Leuk als mensen zo reageren! Dat kan je buitenrit ook echt leuk maken! Ik zit al vrolijk op mijn paard (meestal Schijnheilig ) maar spontane mensen zorgen soms voor hele leuke situaties!
Wat betreft de Euregio-route, die leek me via Internet hartstikke leuk! Vandaar dat ik het boek ook besteld heb, maar in het boek vond ik hem wat tegenvallen. Je rijdt heel veel door steden heen en het lijkt erop dat het relatief weinig natuur is. Het grootste natuurgedeelte bestaat zelfs uit de Veluwetrail. Op Internet noemen ze ook de natuurgebieden, maar achteraf blijkt dat dus de Trail te zijn en ergens dieper in Duitsland heb je nog een groot stuk "groen". Aangezien wij voor de rust gaan (dus relatief weinig verkeer, veel bos en veel heide) leek de Veluwetrail ons aantrekkelijker. Verkeer hebben we hier ook erg veel en ik rijd regelmatig met Ademo over drukke kruispunten, langs snelwegen, drukke rotondes, drukke woonwijken etc. dus dat is het probleem niet (behalve de trein dan, die hebben we hier niet dus dat wordt een verassing Clown ), maar de natuur trekt me gewoon meer. Tsjah typisch geval van; als je iets niet hebt, dan wil je het vaak hè Haha!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:40

AdemoJoey schreef:
@ Noppert: Ja, sommige mensen zijn echt fantastisch! Leuk als mensen zo reageren! Dat kan je buitenrit ook echt leuk maken! Ik zit al vrolijk op mijn paard (meestal Schijnheilig ) maar spontane mensen zorgen soms voor hele leuke situaties!
Wat betreft de Euregio-route, die leek me via Internet hartstikke leuk! Vandaar dat ik het boek ook besteld heb, maar in het boek vond ik hem wat tegenvallen. Je rijdt heel veel door steden heen en het lijkt erop dat het relatief weinig natuur is. Het grootste natuurgedeelte bestaat zelfs uit de Veluwetrail. Op Internet noemen ze ook de natuurgebieden, maar achteraf blijkt dat dus de Trail te zijn en ergens dieper in Duitsland heb je nog een groot stuk "groen". Aangezien wij voor de rust gaan (dus relatief weinig verkeer, veel bos en veel heide) leek de Veluwetrail ons aantrekkelijker. Verkeer hebben we hier ook erg veel en ik rijd regelmatig met Ademo over drukke kruispunten, langs snelwegen, drukke rotondes, drukke woonwijken etc. dus dat is het probleem niet (behalve de trein dan, die hebben we hier niet dus dat wordt een verassing Clown ), maar de natuur trekt me gewoon meer. Tsjah typisch geval van; als je iets niet hebt, dan wil je het vaak hè Haha!

Wij liggen aan de Euregio route, om precies te zijn op kaart 5.4 van de atlas Haha!, daar waar links onder aan de pagina de route van kaart 5.3 overgaat in 5.4. De route hier in de omgeving gaat helemaal over brede zandpaden, en daar waar geen zandpaden zijn, wordt er gereden over rustige landweggetjes en je rijdt van bos naar bos. In een gedeelte van Limburg is dit ook zo, want ik heb een vriendin daar wonen waar ik regelmatig mee op pad ga. Ik heb uiteraard geen idee hoe de rest van de route is, als je 1300 km rijd, zul je inderdaad best eens een weg of rivier moeten oversteken, maar hier in de omgeving is het in ieder geval een heerlijke route om te rijden!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:12

Tip: leer intussen met een GPS om te gaan. Het kan je nog goed van pas komen. De Veluwetrail is niet altijd overal goed bewegwijzerd dan heb je backup voor als de kaarten het laten afweten.
De Posbank is een aanrader, maar ga daar niet de Trailzoeken, want die is bijna onvindbaar in die omgeving.
Veluwezoom is prachtig, maar daar heb je weer een vergunning nodig van Natuurmonumenten.
Carolinahoeve is een afrader.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:19

@ Noppert: Okeej, zandpaden e.d. is wel wat wij zoeken en dat we eens langs drukke wegen moeten oid maakt ons niet echt uit. Wat wij echt zoeken is natuurgebied, iets wat de Euregio-route ook heeft, maar waarbij we begonnen te twijfelen toen we de kaarten lazen. Overigens wel wat onduidelijke kaarten aangezien het grootste gedeelte uit "overig gebied" bestaat Tong uitsteken Zo te horen woon je dan trouwens wel mooi! Mijn moeder en ik hebben het er nog even over Knipoog

@ sandrina: Goede tips, heel duidelijk! Enne ons kennende komt die GPS er inderdaad wel Knipoog

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:00

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:14

optie 1 is precies wat de ontwikkeling van de veluwe was

Steffiie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:19

Quillemette schreef:
optie 1 is precies wat de ontwikkeling van de veluwe was

mee eens..

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 07:41

@ Sandrina: Geweldige site! Die ga ik helemaal verslinden!!! Haha! TOP!

@ Quillemette & Steffiie_: Klopt inderdaad Lachen , maar waar het mij om gaat is de indeling van de Veluweroute qua optie 1 (is het niet te intensief? Wel genoeg rust op die manier?) en de lengte: 30 dagen. Ik hoor namelijk vooral dat mensen gemiddeld 10 dagen over de Veluwe rijden, hoewel ik dan niet weet of het om de hele Trail gaat of om een gedeelte...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:21

AdemoJoey schreef:
@ Sandrina: Geweldige site! Die ga ik helemaal verslinden!!! Haha! TOP!

Graag gedaan maar euh, welleke? die van de trektochten of de 4daagse?
Op de trektochten site staat meer voorbereiding info en op de 4daagse site kan je alles in praktijk brengen Haha!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:36

@ Sandrina: *Oeps* Had ik er niet bij vermeld Bloos Ik had het over de "voorbereidingssite". De vierdaagse-site is ook een goede tip, maar voor ons helaas geen optie vanwege de afstand...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:07

AdemoJoey schreef:
@ Sandrina: *Oeps* Had ik er niet bij vermeld Bloos Ik had het over de "voorbereidingssite". De vierdaagse-site is ook een goede tip, maar voor ons helaas geen optie vanwege de afstand...

Ja, hij is goed hè?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 16:04

Ahaaaaa, jij zit ook op die site OK dan! Staan enorm goede tips op; wel dure lichtgewicht slaapzakken trouwens Wow! (topic net gelezen Tong uitsteken ) *Gaat nu weer even verder lezen*