Regendeken in de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce82

Regendeken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 13:44

Hallo,

Ik wil graag deze winter alleen een regendeken op doen. waarom? Omdat mijn paard smiddags op de wei staat en dat ik vaker hem eraf moet halen en hij dan zeiknat is. Dan moet ik 1,5 uur wachten voordat hij droog is en ik kan gaan rijden. En hij is ook nog eens wit dus voor de vieze mestvlekken is dit ook handig. Kan hij het dan de hele winter doen met alleen een ongevoerde regendeken?

ps hij hoeft niet op wedstrijden en zit tot nog toe kort in de haren

Mopjemop

Re: Regendeken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:47

hai ik gebruik ook een ongevoerde regendeken, en dat gaat prima. ik heb er 1 met een laagje katoen aan de binnenkant en een regendeken met een fleecevoering voor al et wat kouder wordt. het wordt in nederland toch bijna nooit extreem koud dus, nee hoor gaat prima!!!!

Odessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:51

Ik heb mijn paard nu ook met een 0-grams regendeken op staan in de wei. En op stal nog met een zomerdeken. Als het straks wat kouder wordt heb ik een 200 grams regendeken. (en ook een 200 grams staldeken)

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:41

ben ik ook van plan is toch wel fijn dat als je komt je gelijkkan poetsen en zadelen:D

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:21

0 grams regendeken is prima hoor. Ook voor de hele winter. Hij zal dan wel een wat dikkere vacht krijgen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:25

0 grams is wat lastig als het kouder wordt, omdat ze hun vacht niet optimaal kunnen gebruiken en ook geen warmte hebben aan de vulling.
Ik zou dan toch zelf een 100grams opleggen, maar de regendeken zelf is prima Ja