niet weten hoe pony doet bij vervoer..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

niet weten hoe pony doet bij vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 09:13

een vreemde titel, maar;

ik heb nu ongeveer een half jaar een pony, een fjord van 9 jaar. Nu wil ik volgend weekend ''op vakantie'' met hem, ongeveer 1,5 uur rijden hier vandaan. met de trailer/een vrachtwagentje.

Maar ik heb werkelijk waar geen idee hoe hij doet op de trailer/wagen
Weet wel dat hij een trailer zo in sjouwt, zonder angst.
maar 1,5 uur is wel wat anders natuurlijk

Ik heb nu transportbeschermers voor hem, waar hij al goed aan gewend is (rondjes wandelen met die dingen om zijn benen (en dan de gezichten van de voorbijgangers Clown ))

maar ik vroeg me af, of ik extra maatregelen moet nemen ofzo?
oefenen van tevoren gaat me niet lukken helaas..

Kapi_Dust

Re: niet weten hoe pony doet bij vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:15

Ik zou geen extra maatregelen treffen, misschien snoepjes enzo meenemen maar verder ook niet. Als ik het zo lees heb je alles al gedaan:)

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:16

nou als je weet dat hij rustig de trailer opgaat, zie ik niet heel veel problemen. 1,5 uur is op zich ook nog wel te overleven. Als hij rustig de trailer opgaat betekent dat zeer waarschijnlijk dat hij al wel aan de trailer gewend is ,dus al vaker erop is geweest. Dus maak je geen zorgen, goede transportbeschermers om, rustig rijden en niet lang gaan pauzeren ofzo. Komt helemaal goed!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 11:36

ok Lachen

kan het een probleem zijn van het ene vervoersmiddel tov het andere?
op de terugweg wordt hij waarschijnlijk vervoerd in een paardenvrachtwagentje, waarin ze met de kont in de rijrichting staan.

(ik ben een druktemakertje, veel te bang dat er iets foutgaat Bloos )

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:42

het kan zijn dat ze het nog niet gewend is en iets onwennig naar binnenstapt, maar ze kan het ook gewend zijn...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:45

Welnee gewoon lekker op de trailer zetten, goed vastzetten en geef een hooinet voor wat te knabbelen onderweg, niks aan de hand. Als jij zenuwachtig gaat doen wordt je paard dat ook.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 11:47

zelfs dan loopt hij er nog op Bloos
want de vorige keer had ik net 1 minuut daarvoor de koopovereenkomst getekend, dus de kalmste was ik niet toen (huilen Bloos ) en toen liep hij ook mee.

maar ik ben bang dat ik ergens niet aan denk, hooinet kijgt hij op de heenweg iig, maar hoe dat op de terugweg zit weet ik niet.. even navragen Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:48

als hij zo op de trailer stapt, dan zal hij het wel kennen denk ik.
ik heb mijn vorige pony ook vervoerd, ook een fjord, wist ook niks van har op dat gebied.
ze was wel bezweet bij aankomst..
dus misschien is dat iets om rekening mee te houden.
verder zijn we gewoon in 1 streep doorgereden, wel kalm aan,
pony goed vastzetten, en verder.. ja aan de trailer kan je wel zien of ze al dan niet onrustig is.
misschien kan je iemand vragen om er achteraan te rijden, om in de gaten te houden dat het goed gaat (met trailer).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:08

Een beetje voer onderweg is een heel goed idee om ze bezig te houden. Paard kan daar dan rustig aan eten, en heeft zo wat te doen.
Voor de terugreis kun je hooi in een lege zaagslezak oid stoppen, zo heb je ook wat voor de terugreis.

Als je paard zo de trailer opstapt, en daar rustig bij is, dan zal hij dat vast ook wel zijn op een vrachtwagen

TopGun123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:20

Kun je echt niet eerst een trailer desnoods huren? om te oefenen?

En wat annastasia zegt is ook heel goed.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 06:48

nu, de vrachtwagen is zowiso van de baan. dus het zal om een gewone trailer gaan denk ik.
eerst oefenen gaat echt niet.. wij hebben alleen een klein autootje, en geen trailer, dus..
om eerst een trailer te gaan huren, dan gaat het mij boven mn pet Bloos

vanmiddag gaan we nog ergens vragen of ze me weg willen brengen, misschien dat zij wel tijd hebben om eerst langs te komen, dat weet ik niet Lachen

TopGun123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:39

Naaltje schreef:
nu, de vrachtwagen is zowiso van de baan. dus het zal om een gewone trailer gaan denk ik.
eerst oefenen gaat echt niet.. wij hebben alleen een klein autootje, en geen trailer, dus..
om eerst een trailer te gaan huren, dan gaat het mij boven mn pet Bloos

vanmiddag gaan we nog ergens vragen of ze me weg willen brengen, misschien dat zij wel tijd hebben om eerst langs te komen, dat weet ik niet Lachen

Een vrachtwagen is voor paard\pony wel groot en inderdaad misschien helpt een trailer wel

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:40

het is inmiddels al even geleden
maar hij is een fijn beest Lachen
we hebben er zonder problemen mee kunnen rijden, alleen op de terugweg toen zijn maatje 10 min eerder uit de trailer moest probeerde hij onder de achterstang door de glippen.. met een tik op zijn achterwerk was dat ook gauw over Lachen

kortom; mezelf druk gemaakt om niets Bloos Lachen

TopGun123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:48

Dat is mooi voor je op een wedstrijd was en paard ook druk die niet zonder zijn maatje kom en hij heeft zijn hele been opengamaakt en hij moest ook nog een wedstrijd doen zijn baasje kon het niks schelen.
Hij zweete en had had zijn benen ook open hij liep niet goed maar zijn baasje red de wedstrijd gewoon echt sneu!!

Een paar van onze paarden rennen de trailer op of springen en somige willen er niet eens op

TopGun123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:49

TopGun123 schreef:
Dat is mooi voor je op een wedstrijd was en paard ook druk die niet zonder zijn maatje kom en hij heeft zijn hele been opengamaakt en hij moest ook nog een wedstrijd doen zijn baasje kon het niks schelen.
Hij zweete en had had zijn benen ook open hij liep niet goed maar zijn baasje red de wedstrijd gewoon echt sneu!!

Een paar van onze paarden rennen de trailer op of springen en somige willen er niet eens op

Het paard stond op de trailer!