paard op je naam zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

paard op je naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:56

Ik zou zo niet even weten waar ik het moest neerzetten, maar hoe te werk gaan als je een paard op je naam wil zetten, het betreft een haflinger met papieren.
En wat zijn de kosten die er bij komen kijken?

Alvast bedankt!

Dana01

Re: paard op je naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:57

even bellen, het nummer staat normaal gesproken wel in het paspoort, zij vertellen je precies wat je moet doen en wat de kosten zijn, ik heb net het paspoort van mijn mini opgestuurd, kosten bij het kwpn ( Rolleyes ) 20 euro

nalapepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:49

Ja maar, het zijn officieel Duitse stamboekpapieren, maar ze is daarna in nederland gechipt! die chip registratie moet je toch ook ergens kunnen bijwerken?
Bij het chipnummer staat alleen de naam van de dierenarts die haar gechipt heeft, geen telefoonummer of zo!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:51

De chip staat niet op naam van de eigenaar, zoals bij huisdieren. Je kan wel de stamboekpapieren en het paspoort op jouw naam laten zetten, dat moet via de instantie die het heeft uitgegeven. Ik begrijp dat het Duitse papieren zijn, dan moet je dus bij de Duitse instantie zijn.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:52

Als het goed is staat in het paspoort het adres waar je het heen kan sturen om te laten bij werken! Op de 1e blz. Knipoog

kimly890

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:53

bij een haflinger moet je de papieren op sturen naar het adres wat in het paspoort staat en een briefje met je naam erbij en de kosten zijn ongeveer 12 euro dacht ik

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:54

Mijn paard komt ook uit Duitsland en ik heb die tegelijk met de aanvraag van het paspoort door de KNHS op mijn naam laten zetten (paard had nog geen officeel paspoort)

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:03

Ik heb een haflinger en heb deze ook op nam gezet... Als de jouwe al papieren heeft moet je even kijken waar deze staat ingeschreven......Zoals ik het lees zal het wel de kvth (koniklijke vereniging voor trekpaarden en haflingers).

Je zoekt het nr. van het vereniging op waar je paard staat ingeschreven. Voor de kvth kun je kijken op www.kvth.nl

De kostenvoor mij waren dacht ik toender tijd 25.00 je moest je paspoort en gegevens op sturen en dan stuurde zij het weer terug. Dit moet wel aangetekend, althans das is veiligers. Bij mij deed mijn DA het opsturen omdat ze toen ook gechipt werd.
Ik ben toendertijd ook lid geworden maar weet niet meer of dit verplicht is...dat kost ong.46.00 per jaar.

In ieder geval zo is het bij mij gegaan maar bij iedere vereniging gaat het weer anders. Dus de goude tip Haha! Tong uitsteken : gewoon effe bellen met de desbetreffende vereninging die in het paspoort staat en dan alles vragen dan weet je het precies tot in de detail.

SUC-6

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:10

Snovje schreef:
Ik ben toendertijd ook lid geworden maar weet niet meer of dit verplicht is...dat kost ong.46.00 per jaar.

Lidmaatschap is geen verplichting,als een stamboek meent dat dit wel zo is dan moet je contact opnemen met het PVE.Een verplicht lidmaatschap is namelijk verboden Knipoog
Veel plezier met je nieuwe paard trouwens...

Groetjes,Tinky

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:09

Tinky12 schreef:
Snovje schreef:

Lidmaatschap is geen verplichting,als een stamboek meent dat dit wel zo is dan moet je contact opnemen met het PVE.Een verplicht lidmaatschap is namelijk verboden Knipoog

Groetjes,Tinky

Ik wist inderdaad wel dat het verboden is maar wist niet hoe je hun er op kan ' aanspreken ' zeg maar. Thanx voor de tip .....alleen nu nog handig als ik weet wat PVE betekend... Bloos

Alvast bedankt!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:28

Ik zou gewoon het haflingerstamboek ff opbellen, die kunnen je er alles over vertellen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:34

PVE = productschap paarden en vee?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:56

= productschap vlees, vee en eieren.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 01:20

Volgens mij kan je beter even gaan bellen naar het haflinger stamboek.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:02

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:16

Citaat:
Lidmaatschap is geen verplichting,als een stamboek meent dat dit wel zo is dan moet je contact opnemen met het PVE.Een verplicht lidmaatschap is namelijk verboden

Groetjes,Tinky

Weet je zeker dat dit verboden is ? Volgens mij moet je bij het AVS ook lid worden wil je je paard op je eigen naam laten zetten....het zou mij iig rond de 200 euro gaam kosten al zou ik hem op mijn naam willen laten overschrijven.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:47

_Malu_ schreef:
Citaat:
Lidmaatschap is geen verplichting,als een stamboek meent dat dit wel zo is dan moet je contact opnemen met het PVE.Een verplicht lidmaatschap is namelijk verboden

Groetjes,Tinky

Weet je zeker dat dit verboden is ? Volgens mij moet je bij het AVS ook lid worden wil je je paard op je eigen naam laten zetten....het zou mij iig rond de 200 euro gaam kosten al zou ik hem op mijn naam willen laten overschrijven.

Wat een zakkenvullers Clown ...neem even contact op met het PVE en anders schakel je een advocaat in.
Het enige wat ze mogen doen is je een "korting" geven als je lid bent.
Laat je niet omver l#llen hoor Knipoog Ik stuur je even een pb'tje.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:33

Het stamboekreglement bepaalt dat paarden alleen overgeschreven kunnen worden op naam van een lid van het AVS. Indien u nog geen lid bent van het AVS, ontvangt u dus naast de factuur voor de overschrijvingskosten tevens een factuur voor het lidmaatschap en (éénmalig) entreegeld.

dit zegt de AVS....En het lid worden ( en lid blijven) + het entreegeld is dus zo duur... Boos!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:33

heb net de rekening van het kwpn van het overschrijven, 20,50 kost het

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:11

ik heb een paard zonder papier..

die heb ik te koop. vrouw vraagt me hoe het overschrijven gaat.

gewoon naar het KNHS dus. ik bel nog even voor de zekerheid.

groetjes Joline

Lorri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 01:44

Ik moet ook nog me pony laten overschrijven,vroeg me ook af hoe dat ging, ga ook maar even bellen met het NRPS.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:59

_Malu_ schreef:
Het stamboekreglement bepaalt dat paarden alleen overgeschreven kunnen worden op naam van een lid van het AVS. Indien u nog geen lid bent van het AVS, ontvangt u dus naast de factuur voor de overschrijvingskosten tevens een factuur voor het lidmaatschap en (éénmalig) entreegeld.
dit zegt de AVS....En het lid worden ( en lid blijven) + het entreegeld is dus zo duur... Boos!

Dit is dus niet toegestaan...ze mogen alleen extra administratiekosten rekenen Knipoog
Ze kunnen wel zoveel zeggen en opnemen in hun stamboekreglementen...ook zij moeten zich houden aan de Nederlandse en Europeese wetgeving Bloos

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:28

Gewoon bellen naar het stamboek. Daarna moet je je paspoort opsturen naar hun en schrijven zij het over en sturen ze het weers terug. Bij het kwpn was het volgens mij iets van 20 euro, maar dat kan per stamboek verschillen.