waterdichte deken wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andortjuh

waterdichte deken wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:54

kun je een waterdichte deken ook wassen gewoon in de wasmachine, blijft hij dan waterdicht?
de een zegt van wel en van andere hoor ik weer dat hij dan niet waterdicht blijft, dus nu weet ik het zelf ook even niet meer.
blijft de deken nu waterdicht als je hem wast in de wasmachine?

Uprica

Re: waterdichte deken wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:45

Ik zou hem voor de zekerheid met een waterafstotend spulletje wassen, vast en zeker bij de drogist te koop! Heb ik ook gedaan en die van mij is ook nog waterdicht ( harry's horse deken )
Weet je zeker dat je deken waterafstotend blijft.
Maar als het goed is blijft ie gewoon waterdicht hoor, gewoon een kort programma gebruiken en op een lage tempratuur.

leontientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:17

hey, ik zou je deken bij een wasserette laten wassen die kunnen hem ook weer water dicht maken, of je moet zo'n spay kopen die je ook voor jassen hebt om waterdicht te sprayen

suc6

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:59

Ik heb vorig jaar mijn dekens laten wassen. ( gewoon bij zo'n wasserette ). En toen waren ze nog gewoon waterdicht.
Nu heb ik net mijn dekens weer gewassen ( voor aankomende winter ) en ik weet niet of ze nog steeds waterdicht zijn. Maar aangezien ze dat vorig jaar ook waren denk ik dat ze nogsteeds wel waterdicht zijn. En anders kan je inderdaad gewoon de dekens met zo'n waterafstotende spray in sprayen.

Odessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:54

Ik zou ze inderdaad wassen met een spul dat de waterdichtheid bewaard. Kun je ook halen bij de meeste sportwinkels. (is ook om ski-jassen enzo mee te wassen)
Toch zou ik de deken niet te vaak wassen, want de waterdichtheid wordt altijd wel wat minder..
Met zo'n spray moet je wel uitkijken, omdat hier vaak giftige stoffen inzitten.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:22

Ik was de regendeken gewoon in de wasmachine, maar dan zonder wasmiddel! dus gewoon een programma op 30 graden laten draaien.
Als hij droog is inspuiten met van dat spul (Harmisol, of ik heb nu spuitbussen van de Aldi, die zijn maar 1.29, en werken prima! Heb al uitgetest) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:01

Ik heb een bucas regendeken, die was ik met bucas blanketwash in de wasmachine en daarna spuit ik hem in met waterafstotend middel (rug conditioner ook van bucas).

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:08

Als jouw deken van waterdicht materiaal gemaakt is, blijft hij gewoon waterdichti n de wasmachine. Dat materiaal veranderd echt niet ineens van structuur joh!

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:15

@ wiesje dat klopt

je moet het materiaal van een waterdicht deken zien als de schubben van een vis die liggen over elkaar heen. Als daar zand tussen gaat zitten gaan de schubben open staan waardoor er water naar binnen kan. Dus ze worden eerder waterdoorlatend door ze te vuil te laten worden oftewel te weinig te wassen Ik heb mijn dekens ook al regelelmatig gewassen en nog nooit spul gemaakt om ze waterdicht te maken en ze zijn het nog steeds. Het probleem met die middelen is dat het dan onmiddelijk de hele deken waterdicht maakt waardoor hij niet meer ademt.