Zonder deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Zonder deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 22:25

Morgen gaat mijn paard naar een andere stal. Op de oude stal stond ze ongeveer 2 uur per dag in een paddock, de rest van de dag in een redelijk goed geisoleerde stal. Op de nieuwe stal kan ze lekker van 's morgens tot 's avonds (tot de schemer) de wei op en staat ze 's nachts in een stal met een buitenluik, niet zo warm dus. Dat is natuurlijk ideaal allemaal!

Maar nu vraag ik me af of ik haar zonder deken kan laten staan deze winter? Ze is vorig jaar geschoren en gewend om in een 'warme' stal te staan. Is de overgang nu te groot? Of kan het geen kwaad om d'r nu hele dagen buiten te gooien zonder deken?

8nnemiek

Re: Zonder deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:30

Je hebt geluk, het wordt volgende week weer iets warmer, dus dat moet wel kunnen. Heeft je paard nu al een iets dikkere vacht. Die van mij heeft vorige maand wat haren laten vallen, en begint nu aan zn wintervachtje. Dus ik denk dat het nu nog wel kan.
Ik zou gewoon een beetje opletten hoe ze reageert. Als ze een lekkere wintervacht gaat aanmaken moet je zeker geen deken op doen. Ook als de haren eens overeind staan, of als ze een beetje rilt als het koud is, dan is dat geen probleem. En als ze nu echt geen vacht gaat aanmaken, of bij warme temperaturen al staat te bibberen, dan kun je altijd nog een deken opdoen.
Zorg wel voor onbeperkt oud hooi. Kauwen houdt de kachel aan Ja

_June

Re: Zonder deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 22:34

Ze is nu flink aan het ruien en er komt al wat 'wolliger haar' onder vandaan, dus hoop dat ze zelf aanmaakt wat ze nodig heeft. Toen ik haar kocht afgelopen winter was ze geschoren, dus weet niet in hoeverre ze tegen kou kan...

Ze staat overdag de hele dag op de wei met zo'n 15 anderen. Daar loopt en eet ze dus heel de dag een beetje. En 's avonds gaat ze op stal met hooi en ze staat op stro, genoeg om op te kauwen denk ik Knipoog.