hoeveel gram erop ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

hoeveel gram erop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 21:03

Hey,
Mijn merrie staat heel het jaar door op de wei. Alleen s'nachts staat ze binnen & dan staat ze terug van smorgensvroeg half 8 tot 's avonds laat buiten.
Ze heeft nu een regendeken 0 gram op. Maar omdat het weer toch slechter word, ben ik toch al aan het kijken voor een winterdeken.
Ik wil een winterdeken dat waterdicht is. Maar weet niet hoeveel gram ik moet nemen voor deze winter ...
Ik had advies gekregen om een van 400 of 500 gram te kopen maar de winters worden minder streng ...Is dat dan niet weer te warm ?
In elk geval ga ik om te beginnen een waterdicht winterdeken 200 gram kopen ...
Maar voor de echt super koude dagen moet ze dan toch weer wat meer op hebben ?
Hoeveel gram leggen jullie er dan op ?
En welke merken hebben jullie ?
Ik zat te denken aan Harrys Horse, Amigo of Bucas ...

sjorsie

Re: hoeveel gram erop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:07

hier zijn al talloze topics over, gewoon even de zoekmachine gebruiken

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 21:26

Ok ik denk dat ik vanaf de temperatuur onder de 7 graden gaat een waterdicht winterdeken 200 gram erop leg & in de kast voor de zekerheid een deken van 300 gram ga leggen ... Haha!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:45

Ik heb nu een 0 grams regendek erop liggen. Als het echt koud gaat worden gaat het winterdeken erop en als hij naarbuiten gaat het regendeken van 0 grams eroverheen.

nasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:15

Hoi, ik zou nu beginnen met een 150 of 200 gr dekens. en als het kouder wordt kan je er altijd nog een deken onder doen of een dikkere op doen.
gr

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:18

Koop die waterdichte winterdeken en verder nog iets voor eronder voor als het kouder wordt. Bijvoorbeeld een katoenen zomerdeken in combinatie met een tussen staldeken van ook 200 gram. Samen heb je dan 400 gram.

Je zou dan ook de staldeken samen met de regendeken kunnen gebruiken of de zomerdeken met de regendeken.

Toen ik een klein meisje was Haha! deden we niet anders en het werkt echt perfect.

Net als bij ons zelf lekker met laagjes werken. Kun je ook makkelijker even iets ertussen uithalen of erbij doen.