Overal met benen in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QuintyKelly

Overal met benen in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:34

Mijn pony gaat overal met haar benen in staan.
Het is net alsof ze de spaanse pas doet en dan met haar benen in de waterbak gaat.
Zet zet haar voorbenen in de wateremmer ( zon waterton) en gooit hem dan overkop.
Nu hebben we een automatische drinkbak maar ook daar gaat ze met haar benen in staan.
Vaak blijft die lepel hangen en dan stroomt hij over.
Heb geen flauw idee hoe ik dit moet verhelpen.

ElCamino

Re: Overal met benen in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:46

kluisteren......of als je dat zielig vindt:
gewoon zorgen voor een "kale box" , dus voeren op de grond en op vaste tijden water aanbieden. Wel veel werk maar ze kan nergens meer in of op gaan staan.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:45

Er bestaan metalen ringen die je om een emmer kan doen die je met een buis-staaf-idee (beetje zelfde als een deurschanier) vastmaakt aan de hanger aan de muur.
Divoza heeft deze ring volgens mij voor 20 liter emmers. De welkoop heeft deze ringen ook, maar hier alleen maar de 12liter variant. Bij de welkoop zullen ze 'm denk ik kennen als de kalverdrinkring, omdat het idee eigenlijk uit de kalverhouderij komt.
Zelf gebruik ik m ook (en dan nog aangepast), omdat mijn merrie anders elke avond met het water aan het spelen is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:55

@ Judje: Dus je haalt na iedere voerbeurt de emmer uit de stal?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:02

Cassidy schreef:
@ Judje: Dus je haalt na iedere voerbeurt de emmer uit de stal?

De emmer die ik hierboven beschrijf gebruik ik voor water (sorry als dat niet geheel duidelijk was). Deze kan ook 's nachts blijven staan (gelukkig). Ik heb het hengsel er af gehaald. De gaatjes aan de emmer waar het hengsel in zat heb ik touw doorheen en dat touw weer om de ring en dat zo vastgemaakt dat ze er niet bij kan. Veel geprobeerd en dit werkt eindelijk! Haha!
Voor voer gebruik ik een gewone emmer (zonder hengsel weliswaar) en die haal ik inderdaad na elke voerbeurt uit de stal.