Elastiek in laarzen laten zetten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milou90

Elastiek in laarzen laten zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 10:02

Hoi!

Ik heb een paar hele mooie leren laarzen, die helaas echt iets te krap zijn bij de kuit. Onwijs jammer, want het zijn echt goede laarzen.
Nu las ik dat je er ook elastiek in kan laten zetten.

Heeft iemand misschien een foto waarop te zien is hoe dit er ongeveer uit komt te zien (wordt het niet lelijk..)? Hoeveel groter wordt de kuitmaat ongeveer?

Groetjes, Milou

L0L0

Re: Elastiek in laarzen laten zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:30

Ik heb laatst elastiek in me laarzen laten zetten. Het is echt super gelukt en kom nu makkelijk in me laarzen. Het ziet er ook gewoon mooi uit.

Ik wil er wel een foto van maken maar me laarzen staan op stal ik zal woensdag een foto voor je maken. (ben dan weer op stal)

Ynto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:02

heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt als je dure laarzen hebt gekocht ze niet zomaar weg doet. Dus elastiek lijkt me heel handig.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:11

je kunt ze ook laten oprekken, daar zie je niets van

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:12

mijn beste vriendin heeft sinds kort ook elastieken in haar rijlaarzen.
ze zegt dat het veel gemakkelijker zit en het ziet er ook nog mooi uit.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:09

Ik heb leren laarzen van cavello, en die hebben 9 jaar ongebruikt op de zolder gestaan, 3maanden geleden weer gaan rijden, en ja hoor laaren paste natuurlijk niet meer, mee genomen naar een leerreparteur hier in de buurt helemaal na laten kijken en gelijk elastiek in laten zetten, en nu rij ik dus weer heerlijk met mijn lerenlaarzen Lachen
En je kan ze een flink stuk wijder maken met dat elastiek en je laarzen blijven mooi om je kuiten heen zitten, en het ziet er ook netjes uit, een prima uitkomst vondt ik en ook goed betaalbaar.

Groetjes Marlies.

Sun_Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:55

ik zou er een rits in laten zetten

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:00

Ik heb het ook..
je ziet er zo goed als niks van..
Ze halen er een V uit en vervangen dat door elastiek; aan de zij-/achterkant.

Rits is mij afgeraden.. (kan stuk gaan, kan zand tussen komen etc. )
Als ie dan gerepareerd moet worden, wordt dat niet meer echt mooi lijkt me.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:34

Worden ze dan ook echt een heel stuk ruimer? Mijn kuiten zijn behoorlijk gegroeid sinds ik voor het laasts reed, ( Bloos ahum...!) maar ik vind het zo zonde om die eigenlijk nog nagelnieuwe leren derby-laarzen weg te doen... Kun je dit bij iedere willekeurige schoenmaker laten doen??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:36

Kan je niet gewoon gaan informeren bij een schoenmaker oid? Die kan meteen bekijken met laars en jou kuit wat de opties zijn Knipoog

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:39

Ik had al leren laarzen met rits en heb er laatst nieuwe in laten zetten omdat ze stuk waren gegaan, maar dat ziet er nog gewoon netjes uit hoor, je moet het natuurlijk wel bij aan fantsoenlijke schoenmaker laten doen.

Maar voor TS ik zou eerst proberen om ze op te laten rekken, is dit niet genoeg zou ik voor de rits gaan, en al laatste optie een elastiek.

Een vriendin van mij heeft laatst ook elastiek in haar laarzen laten zetten, omdat ze al opgerekt waren en er een rits in zat en ze nog steeds te strak zaten. Ziet er heel netjes uit, je ziet er bijna niets van, omdat ze die elastiek aan de binnen kant (tegen de rits aan) hebben geplaatst.
Ze hebben gewoon een sneetje in het leer gemaakt en daar een elastiek tussen geplaatst. Als die vriendin de laarzen niet aan heeft vallen de twee stukjes leer gewoon tegen elkaar aan en heeft ze laarzen aan dat rekt het elastiek iets op.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:05

Ik ga ook maar eens informeren bij een schoenmaker. Lastig he, als je zo moet zoeken naar goed passende spullen....? Niet eerlijk! Zij zijn groot en ik is klein!

Elise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:37

Een vriendin van mij heeft elastiek in haar Mountain Horse laarzen laten zetten, ze waren ook te smal geworden. Het kostte maar iets van 15 euro en het ziet er echt mooi uit! Ik heb geen foto, maar als ze rijdt zie je het niet eens. Het elastiek zit aan de bovenkant (de rest paste nog gewoon) in een V-vorm, aan de binnenkant naast de rits. De laars is zo'n 8 cm breder geworden nu. Echt een aanrader dus!

x_Eefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:42

Natuurlijk is het altijd handig om elastiek in je laarzen te zetten. Want je ziet er niks van, en als het dure laarzen waren, zeker.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:43

Nieuwe kopen (en inlopen Huilen ) of een elastiek erin zetten? Ik wist het wel Clown

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 08:13

je kan toch ook even naar Hypotrend lopen om te vragen hoe en wat? Haha!

twx_2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:51

Ik zou er geen elastiek in zetten, dat lemmelt alleen maar (zoals we dat hier in limburg zeggen).
Waarom geen rits?