wanneer mag je wel met een trailer rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

faruk

wanneer mag je wel met een trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 22:49

We zitten er aan te denken om een vee trailer te kopen maar heb zelf geen trailer rijbewijs alleen een gewone .Mijn vraag is mag ik met een veetrailer wel rijden .Het staat me bij dat het iets te maken heeft met het totale gewicht .Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het nu precies zit ..

hoop op duidelijke reacties Haha! Haha!

Anoniem

Re: wanneer mag je wel met een trailer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:23

Je kan beter gewoon je E rijbewijs halen. Is goedkoper dan een hele zware auto kopen, met het gevaar dat je je vrachtwagenrijbewijs moet halen omdat het gezamelijke gewicht te hoog wordt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:27

Staat ook wel bij Faq gewoon even zoeken en idd de raad jan [***] opvolgen.

Het is echt niet voor niks dat er een apart rijbewijs is voor trailers, zeker als je met levende have wilt gaan rijden!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:55

Een trailer die geladen niet boven een totaal gewicht komt van 750 kilo mag je zonder E rijden. En als de combinatie trailer-auto niet zwaarder is dan 3500 kilo, waarbij de trailer niet zwaarder dan de auto mag zijn.

Als je met een gewone aanhanger kan rijden, kun je ook met een trailer rijden. Echt moeilijk is het niet, gewoon regelmatig doen. Ik heb ook eerst een lichte trailer gehad zonder rijbewijs, ging heel goed. Later heb ik het wel gehaald omdat ik een zwaardere trailer kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:59

Zie idd de FAQ van VSW. Of de Bokt-Wiki : http://www.bokt.nl/wiki/Rijbewijs_BE Of gebruik de zoekfunctie.

Mocht je daarna nog vragen hebben, over jouw specifieke combinatie bijv. dan kan je een nieuw topic openen Lachen Dit is gewoon een simpele standaardvraag.