Ring verkennen M1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Ring verkennen M1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 21:30

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik M1 gereden heb en er zijn hier en daar wat regeltjes bij gekomen, dus nu zit ik met een vraag.
Ik start nu M1 met mijn paard en ik heb een vraag over het verkennen van de ring. Ik heb begrepen dat je voor aanvang van de proef alleen om de ring heen mag rijden en de ring nog niet mag betreden. Bij buitenwedstrijden is dit geen probleem, alleen nu begint het binnen seizoen weer en dan staan er meestal alleen hekjes aan de korte zijdes van de ring. In dit geval kun je niet om de ring heen rijden om de ring te verkennen. Ik heb de regels van de KNHS even nagelezen en hieruit begreep ik dat je bij zulke ringen de ring wel mag verkennen?
Ik weet het dus niet zeker, dus daarom hoop ik dat jullie mij een duidelijke uitleg kunnen geven over de regels van het ringverkennen in de M1 en hoger.
Alvast bedankt.

groetjes Helma

VValar

Re: Ring verkennen M1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:39

Klopt hoor. Wanneer de mogelijkheid bestaat om om de ring heen te rijden, mag je de ring niet betreden. Wanneer de ring gesloten is en er geen mogelijkheid is om er omheen te rijden, mag je gewoon de ring in rijden.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 10:22

Ok bedankt. En zoals ik in de regels heb gelezen mag je er dan niet eerst weer uit om vervolgens bij A weer binnen te komen?
Je mag dus wel de ring in, zijn er dan ook nog regels aan verbonden? Een bepaald aantal rondjes, of 1 rondje links, 1 rondje rechts ofzo?
Of is het dan gewoon als bij de B en L proeven?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:24

Je mag in de M, wanneer er geen mogelijkheid is om de ring buitenaf te verkennen, gewoon rond rijden. Na het startsignaal heb je 45 seconden om te beginnen. Hetzelfde principe als in de B en L dus inderdaad. Je hoeft er niet weer eerst uit om daarna bij A binnen te komen.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 10:25

Ok super, dank je wel Knipoog