wat heb je nodig als je intructeur wilt worden?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bertvr

wat heb je nodig als je intructeur wilt worden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 20:34

wat heb je nodig als je intructeur wilt worden?
bijv welke opleiding, cursussen, wat is de minimale leeftijd...
alvast bedankt!

KiWiKo

Re: wat heb je nodig als je intructeur wilt worden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:36

om instructeur te worden moet je Orun gedaan hebben, alle info vind je op de site van de KNHS

wil je een goede instructeur worden, dan moet je gewoon heel, heel veel vlieguren maken, heel, heel veel luisteren en zo waardig nog veel meer kijken........ en dan is de orun niet zo relevant meer

Bertvr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 15:26

Bedankt!kheb het allemaal goed door gelezen!;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:48

ORUN, Deurne instructeursopleiding, Bilzen, Syntrainstructeursopleiding... als je een diploma wilt halen.
Of gewoon kijk erop hebben (meestal zelf ook op enig niveau gereden hebben) en gevraagd worden, dat kan ook Knipoog

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:59

Urielle schreef:
ORUN, Deurne instructeursopleiding, Bilzen, Syntrainstructeursopleiding... als je een diploma wilt halen.
Of gewoon kijk erop hebben (meestal zelf ook op enig niveau gereden hebben) en gevraagd worden, dat kan ook Knipoog

ja precies, je hebt dus geen diploma nodig

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:03

een vriendin van mij gaat nu opleiding insturtrice volgen. en dat leek me ook supper leuk maar bij haar moest je wedstrijdniveau rijden minimaal M +1 wp en als je Z en sringen B +1wp mag je alles geven. dus toen hield het bij mij op omdat ik niet wedstrijden mag rijden vond dat opzich ook best banketstaaf dat als je geen wedstrijden rijd je geen instructrice kan worden

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:06

Als ik me niet vergis kun je de ORUN basis cursus wel degelijk volgen als je geen wedstrijden hebt gereden.

edit: Heb het nog even nagekeken *bron KNHS site*

Basisinstructeur dressuur/allround:
Toelatingseisen > Lid zijn van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS (dat kan ook de KNHS Recreatiesportvereniging zijn).
Er geldt een minimum leeftijdseis van 17 jaar, die per 1 april van het desbetreffende cursusjaar moet zijn bereikt.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:01

als je de basis doet hoef je inderdaad niet gestart te hebben. ik heb hem namelijk ook gedaan moest van de manege waar ik les geef anders had ik zelf voor de 1e fase gekozen (m1 dr.) maar voor basis hoef je niet veel, niet starten en ook niet zelf te rijden alleen maar dressuur en springles geven. je moet 18 jaar zijn dit is geloof ik bij alle orun zo.