Oh jee nou wordt het toch nog moeilijk...
Mijn paard is niet groot, 1.68 ongeveer. Wel heel rond waardoor hij een beetje tussen de maten 195 en 205 in 'hangt'. Omdat er als het echt heel koud wordt nog een deken onder komt, heb ik 'm liever iets te ruim dan te krap.
De enige deken die hem echt heel goed past is een Anky staldeken. Ik vind de outdoordekens van dat merk echter heel erg lelijk met die uitsparingen enzo... net een luier...
Ik heb niet het idee dat de manen wegschuren door een hogere deken, maar eerder dat ze uitvallen omdat ze zeg maar 'stikken'. Hoe goed de deken ook ademt, het is altijd minder dan 'bloot'. Vandaar dus dat ik niet zo kapot ben van die halve hals.
@Bar: als jouw deken een dikkere voering had, was ik zeker geïnteresseerd! Maar ik heb nog een ongevoerde regendeken en die gebruik ik zo weinig dat ik het zonde vind om er 2 van te hebben.
Ik heb een nieuwe pc en nog geen foto's van mijn paard, maar qua bouw lijkt hij behoorlijk op turbo Magic van Tommy Visser:

Ik hoorde trouwens ook dat paarden onder de horseware dekens een heel mooi gladde vacht krijgen, jullie daar ook wat van bekend?