Horseware Rhino Outdoor of Bucas Smartex Turnout?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snater

Horseware Rhino Outdoor of Bucas Smartex Turnout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 19:30

Ik moet twee nieuwe dekens aanschaffen omdat mijn paard hard gegroeid is en zijn oude dekens niet meer past. Ik wil een ongevoerde regendeken (of heel licht gevoerd) en een dikke winterdeken voor als hij straks geschoren is.

Vorig jaar had hij een BR Master (zo'n met twee kleuren groen) maar daarvan kreeg hij schuurplekken en de manen bij de schoft zeg maar vielen uit. Ik twijfel nu eigenlijk tussen de Horseware Rhino Outdoor en Bucas Smartex Turnout. Die zijn er allebei in verschillende voeringen. Mijn paard is vrij rond en compact en heeft een flinke bil- en schouderpartij.

Wie kan me advies geven?

Anneke

Re: Horseware Rhino Outdoor of Bucas Smartex Turnout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:20

Ik heb zelf geen ervaring met Bucas, maar vind zelf de Rambo dekens top.
Heb die hele warme van 400 grams of zo (die paarse) en die is al ruim 10 jaar oud of zo, hij is nergens stuk en super waterdicht.
Ook heb ik die van ong. 200 grams ook al iets van 10 jaar oud, nog super!

Dit jaar ga ik nieuwe aanschaffen, maar asbsoluut weer Rambo.
Vind overigens dat ze ook mooi blijven qua stof. Een HH oid zie je valer en echt 'oud'worden.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:28

Ik ben Bucas FAN!

viviana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:39

Ik heb onlangs een bucas regendeken gekocht, maar die is niet echt waterdicht, dus terug gebracht naar de winkel. Mijn paard krijgt ook schuurplekken van deze deken, een paard van een vriendin krijgt ook schuurplekken van haar bucas deken.
Geen bucas meer voor mij! Mijn volgende deken wordt zeker een rambo of rhino.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:43

Slechte ervaring met Bucas. Schuurplekken, trok behoorlijk scheef en een zware deken.

Heb al jaaaren Rambo dekens en die blijven goed. Liggen altijd goed en gaat bijna een paarden leven lang mee.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:12

Mijn paard heeft binnen no time schuurplekken, van elke deken, behalve van zijn Rambo dekens niet. Zegt genoeg! Knipoog Pasvorm is gewoon super.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:13

Zeer goede ervaringen met Rhino. Mijn paard staat nu tijdelijk onder een te grote rhino deken (leen ik tot mijn eigen er is -> besteld) en zlefs deze deken blijft top liggen Lachen

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 21:57

Nou dat klinkt alsof ik voor de Rhinodeken moet gaan. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van die ruitjes...
Maar och, een paar keer lekker in de modder spelen en dat zie je ook niet meer!
Bedankt voor jullie reacties!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:25

Ik heb geen ervaring met rambo, maar vind de Bucas erg fijne dekens, bij mijn paarden blijven ze goed liggen, geen schuurplekken etc.
Maar heb wel al van een aantal meer gehoord dat ze gaan schuren.

Ik ben er wel fan van Ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:28

Hoi, ook rhino-fan hier. Mijn vos heeft die bruine ruit op, en iedereen vindt het juist mooi staan (maar smaken verschillen). Ik heb dus de wug, en daarmee heb je wel ietsje geschuur aan de manenkam, maar valt mee.

Bucas past mijn brede ruin niet, krijg ze niet eens dicht.
De stof van Rhino is wel IETS minder sterk dan de Bucas, vandaar het prijsverschil. Rambo gebruikt wel de Bucas-stof, nl. 'ballistic nylon', waar ze ook kogelwerende vesten van maken! Bloos!

Voor mij dus ook RHINO! Lachen

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 11:08

Ik heb evenin je profiel gespiekt dierfysio en ik vind jouw paard eigenlijk helemaal niet zo breed. Als de jouwe geen Bucas past, gaat de mijne er al helemaal niet in komen. Deb ruine ruit vind ik wel mooi maar ik wil echt geen halve hals. Mijn paard heeft juist zo'n mooie manen. Die vallen er heel gauw uit met een hogere opgesneden hals. Dan kom ik uit in die groen-witte ruit en ik kan niet zeggen dat ik die charmant vind. Maar och!
Javelin: jouw paard oogt een stuk chiquer, wellicht past Bucas beter bij dat type paard.

Ik waag het dus maar op een Rhino!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:46

hmmm, kom maar eens 'live' kijken bij 'm, zou ik zo zeggen. het is geen bolle fjord, maar breed is ie wel hoor. tenminste, ik heb aardig wat onder me, en mensen zeggen het altijd gelijk. Bloos

denk dat als jouw paard nóg breder is, je met bucas niet weg gaat komen. je kunt ook de blauwe ruit kiezen van rhino; de hals daarvan is afneembaar.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:47

Ik en meerdere hebben goede ervaringen met de halve hals. Niet alleen dat de manen niet zo heel veel uitvallen (ik heb er helemaal geen last van, mede als drie andere stalgenoten met dezelfde dekens) is de schouder heerlijk ingepakt. Het is de pasvorm van Rhino waardoor dit met deze deken minder snel gebeurt.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:49

Ik ben niet de enige rhino fan hier Knipoog
Ik had eerst een bucas en die schuurde aan alle kanten (een flinke gelder). dus denk ik dat voor jou een rhino ook een betere optie is.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:56

@TS, ik weet niet hoe groot je paard is maar ik heb nog een ongevoerde Rambo XL te koop, speciaal voor een wat grover gebouwd paard. (zie onderschrift)

De pasvorm van die deken is echt perfect. ik heb ook heel lang gezocht naar een geschikte deken voor mijn merrie en uiteindelijk voor veel geld deze gekocht. Na de dracht bleek de deken veel te groot. Verdrietig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:00

ik ga me even hierin mengen Tong uitsteken
ik vind de rhino voor langere tijd op de weide niet egschikt, merk toch dat na veel regen de deken gaat doorlekken.
ook pasvorm vind ik niet super.

voor mijn rond en breed ponietje heb ik de S&k panther aangeschaft, gaat nu zijn 5e winter in en is nog steeds droog na een dag regen.
pasvorm is ook super, geen schuurplekken, en de deken ligt als een huis Haha!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:02

Wel apart, de paarden hebben bij ons afgelopen zaterdag van 12 tot iets van 17 uur in de regen gestaan en we haalden ze allemaal droog onder de rhino dekens vandaan. Het zijn er 5 en de oudste daarvan is 7 jaar oud en de nieuwste 2 weken Haha!

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:06

ook ik bucas fan
harry horse en br dekens slopen ze hier vrij snel maar de bucas gaan prima
alleen alle bucas dekens die heb zijn de voorkanten van stuk gegaan bij de sluiting dus heb ik ze allemaal dicht genaaid en gaan dus over het hoofd
heb nu ook een bucas irish maar die vind ik niet super, daar krijgt mijn hengstje wel plekken van
groetjes,

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:28

Hier nog een horseware fan! Voorheen had ik altijd een Rambo Wug waar ik erg over te spreken was, helaas groeide mijn paard eruit. Sinds kort heb ik nu een Rhino Wug (ja, met die modieuze ruitjes Tong uitsteken ) en ik ben hier net zo tevreden over als de Rambo! De pasvorm is super, hij ligt erg goed en mijn paard heeft nooit schuurplekken met de horseware dekens. Ik heb verder geen last van weg geschuurde manen door de halve hals.

Met Bucas heb ik zelf iets minder goede ervaringen, de dekens schuren makkelijk op de borst bij mijn paard.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:04

Oh jee nou wordt het toch nog moeilijk...

Mijn paard is niet groot, 1.68 ongeveer. Wel heel rond waardoor hij een beetje tussen de maten 195 en 205 in 'hangt'. Omdat er als het echt heel koud wordt nog een deken onder komt, heb ik 'm liever iets te ruim dan te krap.
De enige deken die hem echt heel goed past is een Anky staldeken. Ik vind de outdoordekens van dat merk echter heel erg lelijk met die uitsparingen enzo... net een luier... Clown

Ik heb niet het idee dat de manen wegschuren door een hogere deken, maar eerder dat ze uitvallen omdat ze zeg maar 'stikken'. Hoe goed de deken ook ademt, het is altijd minder dan 'bloot'. Vandaar dus dat ik niet zo kapot ben van die halve hals.

@Bar: als jouw deken een dikkere voering had, was ik zeker geïnteresseerd! Maar ik heb nog een ongevoerde regendeken en die gebruik ik zo weinig dat ik het zonde vind om er 2 van te hebben.

Ik heb een nieuwe pc en nog geen foto's van mijn paard, maar qua bouw lijkt hij behoorlijk op turbo Magic van Tommy Visser:

Afbeelding

Ik hoorde trouwens ook dat paarden onder de horseware dekens een heel mooi gladde vacht krijgen, jullie daar ook wat van bekend?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:29

Ja dat is zeker waar. Omdat de voering van Nylon is, ziet de vacht er altijd mooi uit en geen schuurplekken. Vandaar dat de halve halsen ook goed blijven omdat die dezelfde voering hebben zonder naden. Verstikking is bij een Rambo/rhino deken echt niet het gevaar. Daarbij komt als ze in stal scharrelen en eten is de hals los van de deken, dus de deken klemt niet continue de haren af.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:47

corina schreef:
Ik ben Bucas FAN!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:47

pasvorm hangt helemaal van het model van je paard af.

Mijn paard is vrij breed van voren met een ietwat laag ingezette hals en dat gaat niet samen met Bucas, maar over de Rhino ben ik meer dan tevreden.

HH en IR hoef ik ook niet meer, passen gewoon niet goed. WB Orican daarintegen wel weer goed.

Overigens, ik heb de Rhino nu 3 jaar en hij heeft nog nooit een druppel doorgelaten, terwijl hij toch van 9 tot 5 buitenstaat, ook als er bakken met water uit de lucht vallen.

Echter zoals eerder geschreven, het hangt helemaal van de bouw van jouw paard af en ik heb geleerd door van alles uit te proberen en evt te passen met dekens van stalgenoten.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:18

Ik heb gisteren dan toch een Rhino-deken gekocht. De ruitjes vallen me niet tegen moet ik zeggen en hij ligt erg mooi op mijn paard.

Wat mij betreft kan de winter beginnen Vork Kan ik 'm goed testen!

Iedereen bedankt voor de adviezen!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:35

SV -> HAR