Sinds een maand of 3, loopt mijn bijrijdpony ontzettend vervelend te doen met hoevenkrabben.
Ze wil 3 voetjes wel geven, maar haar linkerachtervoet niet meer. Zodra je er nog maar naar wijst, of over haar flank aait, begint ze te gillen en te trappen. Soms bokt ze ook of piest ze..
Heel irritant, we hebben de DA al laten komen, ze loopt niet kreupel en heeft niets aan dat been.. Ze heeft ook een hormonenspuitje gehad omdat ze nogal vaak hengstig was de laatste tijd en het ook daar door zou kunnen komen. De hengstigheid is inmiddels alweer een hele poos over, maar het gedoe met hoeven krabben blijft..
Het rare is, dat ze bij de smid wel gewoon normaal doet en dat ik ook dr been/hoef rustig kan poetsen. Het is alleen als haar been moet worden opgetilt.
Nu heb ik meerdere malen vanalles geprobeert; heel voorzichtig, heel streng, volgorde van poetsen/hoevenkrabben veranderen, haar weidemaatjes erbij zetten etc. Maar geen verbetering.
Ook tijdens het borstelen van haar been heb ik een paar keer haar voetje opeens opgepakt en dat ging dan even goed maar daarna trok ze 'm weer weg/begon ze te trappen en te piesen.. Zelf durf ik er ook niet meer aan te gaan trekken o.i.d, omdat ze toch sterker is en ik geen zin meer heb om ondergepiest of getrapt te worden..Wie o wie weet nog een paar tips die ik kan proberen om toch haar voetje gemakkelijk te pakken te krijgen?
Nu ben ik alleen bezig om haar voetje even te pakken en als ze 'm een keertje geeft, wordt ze uitgebreid beloont.. Aan het hoefje krabben kom ik niet toe.

Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie tips/reacties!
Alvast bedankt!
Nathalie.
En bij andere mensen doet ze het ook, bijv. bij de eigenaar of vriendinnen die wel eens mee zijn.. Daar bokt ze ook gericht naar, bij mij doet ze dat eigenlijk nooit. Misschien dat ik idd eens op een andere manier dat been moet optillen, maar hoe