Ik wil weer wedstrijden rijden maar hoe??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Ik wil weer wedstrijden rijden maar hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:18

Ik heb sinds kort weer een nieuw paardje en wil heel graag weer aan wedstrijden mee doen.
Nu ben ik in de tijd dat ik geen paard heb verhuist naar een andere stad.
En staat mijn paard dus op een andere stal en niet meer op het vertrouwde makkelijke stalletje.
Waar ik met mijn vorige paard stond (manege pensionstal) daar organiseerde ze maandelijks
KNHS wedstrijden. Dus geen gedoe met trailers enzo...Gewoon naar stal paard zadelen en gaan met die banaan Vork
Nu staat mijn paard ook op een hele fijne pensionstal maar ja niet de luxe als voorheen
Ik wil zo graag weer wedstrijden gaan rijden maar hoe doe ik dat, zonder eigen trailer en een ervaren chauffeur met een goede auto.
Trailer is wel te regelen maar nu dan nog een chauffeur/auto?...
Dit is best lastig te regelen en een paardentaxi is een hoop geld.
Hier baal ik wel van en ik wil wel eerst dat geregeld hebben voordat ik mijn startkaart aanvraag..
Afbeelding
Tips iemand?? Haha!

potverdikkie

Re: Ik wil weer wedstrijden rijden maar hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:20

hebben je ouders geen E achter B dan? Vroeger kregen ze dat automatisch namelijk. Zo ja, dan eerst ff oefenen met trailer rijden, en anders zoeken naar B vrachtwagentje, of E achter B halen.

edit: Indien je een zwaardere auto hebt kan je ook een anderhalfpaards trailer aanschaffen. Sommigen daarvan mogen getrokken worden met gewoon B rijbewijs!
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 27-09-07 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:20

Ik heb echt geen idee, is erg geen stalgenoot of de staleigenaar die eventueel tegen betaling zou willen rijden?

Verder zal je ook misschien kunnen vragen of ze bij julie op stal onderlinge wedstrijdjes willen houden als er genoeg animo voor is. Lachen

Verder weet ik het ook niet Clown

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:22

Misschien zijn er op je nieuwe stal ook wedstrijdruiters met een 2paardstrailer en zou je misschien met hun mee kunnen rijden als zij op wedstrijd gaan.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:26

Ouders zijn geen optie.
Ik woon samen met mijn vriend in Utrecht en beide geen bevoegdheid tot rijden.
Eénpaards is wel iets om op te zoeken Knipoog
Dank je

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:28

MiniMouse schreef:
Ouders zijn geen optie.
Ik woon samen met mijn vriend in Utrecht en beide geen bevoegdheid tot rijden.
Eénpaards is wel iets om op te zoeken Knipoog
Dank je

Let dan heel goed op het totaal gewicht!!! Dan is er niets aan de hand, en er is niets fijner dan onafhankelijk te zijn!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:41

Je mag in bepaalde gevallen een 1 1/2 paard trailer trekken met een B rijbewijs. Ik doe het ook al jaren. Je auto moet zwaarder zijn dan de trailer inclusief laadvermogen en samen mogen ze niet zwaarder zijn dan 3500 kg. Bij een auto met laadvermogen (bv. een busje) moet je wel oppassen want dan moet je het laadvermogen van de auto er ook bij optellen. En je auto moet natuurlijk het gewicht van de trailer incl. paard mogen trekken volgens het kentekenbewijs.
Ik rijd zelf met een Volvo 940 en een lichte 1 1/2 paards trailer en ik heb goed geinformeerd (o.a. bij de politie...) en dat mag gewoon met B rijbewijs.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:49

zijn er geen andere mensen op die stalling waar je evt. zo af en toe bij mee kan rijden ?

of misschien worden er ook wedstrijden in de buurt georganiseerd die op 'loopafstand' zijn

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:00

Ik volg dit even, heb precies hetzelfde probleem, heb dit jaar voor het eerst een startkaart, maar ben tot nu toe twee keer op wedstrijd geweest. De eerste keer heb ik de paardentaxi laten komen en de tweede keer de pensionstalhoudster. Paardentaxi is op zich heel handig, maar 100 euro per keer, dat doe je ook niet iedere maand. Ik wil nu toch met de tijd mijn E achter B gaan halen, hopelijk wordt het dan wat makkelijker. Het lijkt me wat dat betreft ideaal om op een stal te staan waar ze in huis wedstrijden organiseren. Binnenkort is er een wedstrijd in de buurt, daar ben ik ook al naar aan het kijken, 8,5 km, toch net iets te ver om te paard te gaan..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:17

ik heb geen trailer, geen E ( me ouders wel, en een auto die een trailer mag trekken) maarja me ouders gaan bijna nooit mee want die hebbne niks met paarden.

zelf regel ik altijd dat ik met iemand anders mee rijd ( een vriendin, kennis, clubgenoot)

zomers is dit heel makkelijk want dan maakt het niet uit in welke klasse je start want het begint meestal tegelijk

swinters wordt het wat lastiger, maar als iemand een een klasse hoger of lager start dan jezelf moet het te doen zijn, doe er dan altijd een briefje bij in. ik start m2, een vriendin z1 dus zet ik dat op het briefje en als ik dan als 1 van de laatsten kan starten, dat we niet heel veel uren ertussen hebben.

succes ermee!

het zijn trouwens geen mensen die hun paard bij mijn paard opstal hebben. ze rijden gewoon langs om me op te pikken.

de thuis wedstrijden ga ik te paard heen ( 10 min, stappen)