doorrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lizza6

doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:33

Bloos hoi wie heeft er ook problemen met name het doorrijden.
Telkens als ik gereden heb rijd ik me door tot bloeden toe.
Heb alle soorten ondergoed uitgeprobeerd maar niks help.

wie herkent dit?

maya1981

Re: doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:36

bontje over je zadel doen? ik heb zelf naadlozeboxers van de hema, die zitten erg fijn. heb gelukkig nooit last van doorrijden

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:38

Ik had hier jaren terug ook last van.
Ik ben toen met kunstleren zitvlak gaan rijden en een nieuw zadel gekocht omdat daar een productiefout in zat, daarna was het over...

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:40

ja daar heb ik namelijk ook over nagedacht (bontje) ik heb die naadloze boxers ook al uitgeprobeerd maar dat mocht ook niet helpen mijn doorrij probleem ligt namelijk iets lager Bloos

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:40

Nou ik heb er al een hele tijd last van ik heb vanalles geprobeerd, maar de ene week had ik er geen last van en de andere weer wel. Nu ging ik eens wat dieper nadenken en de ene week heb ik vaak mijn oude rijbroek aan, en de andere (waarmee ik me dus doorrijd) mijn nieuwe. Beide broeken zijn van hetzelfde merk alleen de ene is wat meer ingesleten Knipoog. Met mijn nieuwe rijbroek probeer ik dus wat minder door te zitten dan is die vrijving niet zo erg Knipoog. Ik zag ook dat ze bij Emmers in belgie (ruitersportzaak) van die bi-elastische plijsters hebben voor op je bips dus die ga ik maar eens proberen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:43

op je billen gaan zitten ipv op je muisje Haha! en niet te strak zittend ondergoed dragen, ook een rijbroek die te strak zit doet je ook geen goed Lachen suc6 hoop dat je je probleem op kan lossen, lijkt me niet fijn in ieder geval

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:45

Ik merk het vaak niet eens, totdat ik onder de douche ga staan...... dat schiet ik zo naar voren. Bloos haha!!!! Wat bij mij helpt is gewoon vaseline erop smeren. Voelt een beetje ranzig, maar das zo weg en het werkt echt! Succes!

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:47

Hoi Wilma oliebol heb net een nieuw zadel gekocht een euroriding Luxor ik had voorheen een kieffer champion maar die paste niet op mijn paard kon er niet mee doorzitten omdat die hoog opgooit de euroriding past perfect hij loopt er ook supper onder alleen ik verga na het rijden van de pijn en ohoh als ik naar het toilet ga dan kan je me werkelijk van het plaffon kratsen en weer een nieuw zadel kopen ik heb een paard met een supperhoge schoft smalle rug e.c. ik weet het niet hoor baal er behoorlijk van

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:30

Ik herken het probleem volledig. Ik dacht dat ik vroeger de enigste was met dat probleem, ik durfde de eerste uren na het rijden niet eens op toilet te gaan.. Huilen
Ik heb toen vanalles geprobeerd : inlegkruisjes, vaseline, boxerslipjes, leren rijbroek, ... Niks hielp echt goed.
Ik heb uiteindelijk een Euroriding Luxor gekocht en heb er geen last meer van. (raar lizza6, bij mij juist omgekeerd) Ik heb in die periode wel veel les gehad op mijn zit, dat zal er ook wel veel mee te maken hebben.
Er bestaan zadels die op die bewuste plaats een opening hebben, maar die zadels zijn onbetaalbaar...
Dus sterkte.. Ach gut

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 07:29

Hey, ik weet het ook niet zeker of het aan het zadel ligt, ik heb ook nog een fries die ik gebruik voor bosritjes en die rij ik met een ainsley springzadel. ook daar rijd ik me helemaal op door. Huilen
behalve, als ik de pony van mijn dochter rijdt Duivel en zij heeft een euroriding jade (kinderzadel) dat zadel heeft een zachter zitvlak , probeer toch eens een andere rijhouding . heeft iemand nog een zit tip voor me ??? Knipoog thanks

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:34

Heb je de slips van sloggie al eens geprobeerd? En dan wel die met lange pijpen. Ik heb geen last met rijden, maar als ik een rokje aan heb dan loop ik mijn bovenbenen kapot. En voor mij werkt dit echt goed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:27

--> RUI

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:49

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:57

Ik dacht ook altijd dat ik de enige was. Ik heb daarom altijd boxershorts aan, want met strings rij ik mijn billen open, en met gewone onderbroeken ook. Nu heb ik een gelpad over mijn zadel heen liggen wat echt heerlijk is. Alleen mag je dat niet over je zadel heen hebben met de wedstrijden, maar dat is maar een dagje. Ik weet niet waar je hem kunt kopen. Heb hem gekregen van iemand. Voor mij was het een geschenk dat die dingen bestaan.
Succes!

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 10:01

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:02

lizza6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 10:03

foutje wilde een foto plaatsen van mijn paard volgens mij gaat er iets fout Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:19

melaniepk schreef:
op je billen gaan zitten ipv op je muisje Haha! en niet te strak zittend ondergoed dragen, ook een rijbroek die te strak zit doet je ook geen goed Lachen suc6 hoop dat je je probleem op kan lossen, lijkt me niet fijn in ieder geval

Maar er zijn ook genoeg die hun achterwerk open rijden hoor Clown

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:59

Een vriendin van me had het ook heel erg en die had ook al van alles uitgeprobeerd, maar op een gegeven moment had ze een soort van onderbroek gevonden waar een soort van dikke lap (ruim 1cm) in zat waar je dan op zit en sindsdien had ze er geen last meer van, maar dat gebruikte ze samen met een soort van gelpad voor over het zadel.

avina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:06

Ik haal in een fietsenwinkel een speciale fietsonderbroek met gel.
Vervolgens smeer ik me nog in met speciale kamelenzalf (ook verkrijgbaar in de fietsenwinkel)
Sedertdien heb ik totaal geen last meer!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:55

Ik ga met kler mee.
Ik heb zowel de carrousel als de stud one. De stud one vind ik fijner omdat het zitvlak helemaal doorloopt.

Voordeel van een endurance broek, naast het extra zachte zitvlak, vind ik dat de naden niet onder je benen lopen. Bij een gewone rijbroek met zitvlak loopt de naad altijd precies onder je bovenbeen, waar je dus ook op zit, hoe bedenken ze het.

Ik rij me ook megasnel door, maar met deze broeken heb ik nauwelijks nog ergens last van.
Ze zijn misschien niet Ankystijlverantwoord, maar ik loop liever voor banketstaaf dan dat ik een zere kont heb

Melaniee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:29

Ik heb daar nooit last van

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:47

er bestaan zo van die hoesje om over je zadel te doen (iets heel zachts)
ook voor mensen die last hebben van de rug. Het zit heel comfortabel en zacht.
Misschien is dit een oplossing? Waarschijnlijk zal je dit al geprobeert hebben, maar toch... Clown
veel suc6 alvast! Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:49

Als je iets over je zadel doet zou ik niet iets van kunststof nemen (dus geen kunstbont ofzo) Dat gaat zweten en juist irriteren.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:55

Een gelpad is denk ik de beste oplossing.
Maar een goede kost ook al gauw €140 euro

Tenminste, dat hebben wij er voor betaald, nergens was er een te koop die op ons zadel paste, alles was veeeel te klein. terwijl we een normaal 18'' kieffer lech profi excellent zadel hebben.