200 grams + tussendek of 370 grams in de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannegeurtje

200 grams + tussendek of 370 grams in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 16:24

Hoi, ik heb voor de winterdagen nog een nieuwe winterdeken nodig. Nou vroeg ik mij af waar jullie de voorkeur voor hebben. Een 200 grams deken en dan een onderdeken erbij? Of een 370 grams deken? Ik heb nog een onderdeken, dus ik zat zelf te denken aan een 200 grams deken, maar weet niet of dat warm genoeg is. ik heb hem nu al onder een 0 grams deken staan, hopende dat hij niet te lang in zijn vacht komt. hij staat nu nog dag en nacht buiten. Als het echt kouder wordt 'snachts, dan gaat hij 's nachts naar binnen.
Je hoort ook vaak dat de ademende werking van een deken wegvalt als je er een onderdeken onder doet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat wij bij meerdere paarden een onderdeken onder de winterdeken hadden en ik heb daar zelf nooit problemen mee

Lenneke_

Re: 200 grams + tussendek of 370 grams in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:54

Ligt eraan of je paard binnen of buiten staat.
Met buiten staan en dubbele dekens heb ik geen goede ervaring. Bij Anouar hing de onderdeken altijd een stukje onder de gewone (waterdichte) deken uit. Dat werd dat nat, het vocht trok naar boven en het gevolg was een nat en koud paard.

Voor op stal heb je daar geen last van.
Wel is het zo dat laagjes vaal warmer zijn

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:23

Ik heb zelf altijd het liefst 1 deken op, dat schuurt en trekt het minst.
Als je wel 2 dekens combineert moet je goed opletten dat de dekens goed onder elkaar passen qua maat en model.

Ik heb bijv. een dunne Dominick deken die heel mooi als onderdeken kan dienen (ook zo op de site aangegeven), die doe ik eronder als het echt heel koud is.

Verder heb ik een dunne regendeken, een 200 grams gevoerde, een 380 grams gevoerde en sinds kort een 400 grams voor als ze geschoren is...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:28

Ik heb 200 grams Rambo dekens waar ik het grootste deel van het jaar mee toe kan. Voor als het erg koud is doe ik er een onderdeken van Divoza (Pagony) onder. Blijft altijd liggen, nooit problemen, ook buiten niet (paarden lopen altijd overdag buiten). Vriendin van mij heeft de Rambo-duo, dat is echt perfect, maar wel een beetje duur.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:31

Ik heb gebruik altijd een gewone winterdeken als onderdeken en dat werkt eigenlijk heel goed.

Heb ook de Rambo onderdeken gehad en die bleef ook goed liggen. Mijn paard staat alleen wel
binnen dus dat scheelt. Weet niet of jouwe dag en nacht buiten loopt.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 23:25

Hij staat nu nog dag en nacht buiten en als het kouder wordt, staat ie 's nachts binnen, maar dat is ook een buitenbox eigenlijk.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:28

Ik zou gaan voor de 200 grams en een onderdeken, doe het zelf ook zo. Met die andere gaat ze het misschien snel té warm krijgen als het niet echt koud wordt. Lachen

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 08:56

Lijkt mij inderdaad ook het beste. Ik ga vandaag de Rhino Wug Turnout 0 grams kopen, ter vervanging van een deken zonder hals. En als die bevalt, koop ik die ook in de 200grams en als het dan koud is doe ik die onderdeken erop.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 10:05

sannegeurtje schreef:
Lijkt mij inderdaad ook het beste. Ik ga vandaag de Rhino Wug Turnout 0 grams kopen, ter vervanging van een deken zonder hals. En als die bevalt, koop ik die ook in de 200grams en als het dan koud is doe ik die onderdeken erop.

In de winkel had ik toch besloten om alvast de 200grams te kopen i.pv. 0 grams. Helaas past deze deken echt voor geen meter op mijn paard. Zal toch een ander merk moeten proberen.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 19:35

Ik heb nu de HH High Neck gekocht en die zit een stuk beter. Ook een stuk goedkoper. Nu nog de vraag hoe lang hij waterdicht blijft. Sommige mensen hebben hem al 5 seizoenen waterdicht en andere maar 1 seizoen, naja afwachten maar.