welke chaps/ welke jodphurs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

welke chaps/ welke jodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 12:42

Omdat mijn rubberenlaarzen dus niet goed passen en ik ze het liefste alleen nog maar naar mijn vz-pony aan doe. Zoek ik leren chaps en leren jodphurs eventueel rubbere .Het liefst leer omdat ik dat het mooist vind.
Maar nou zoek ik dus wel betaalbare, goede kwaliteit chaps waar je ook wedstrijden mee mag en kan starten.
Ik heb nu dus een paar chaps gezien die kwa geld wel redelijk betaalbaar zijn(moet eerst wel heel erg sparen).
Omdat ik leren chaps kies, is mijn keus met jodphurs dan ook van leer maar welke. Dezelfde eisen een beetje als met de chaps, dit zijn de soorten waar ik mijn oog op heb laten vallen Clown :

Jodphurs:
Mondoni excellent
Jodphur laarzen van rubber(past beter kwa prijs, maar hoe staat dat bij leren chaps?)

Chaps:
Petrie Gaithers
Mountain Horse Excellsior
Kieffer arlene .

De kleuren worden dus gewoon zwart, voor de mensen die 1 van deze merken hebben(graag een klein foto'tje in link zetten).
Ook andere merken kunnen worden gezegd, graag wel even zeggen waar jullie ze dan vandaan hebben.En wat de prijs toen was.

Gr, mememe

Trieske_

Re: welke chaps/ welke jodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:47

heb de chaps van kavalkade waren € 90,- zien er na 1 jaar nog geweldig uit (worden keer of 4 per week gebruikt)
Jodpurs heb ik gewoon simpele leren van Imperial Riding waren geloof ik € 40,-
voor foto (niet zo duidelijk helaas) zie profiel

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 12:54

deschels schreef:
heb de chaps van kavalkade waren € 90,- zien er na 1 jaar nog geweldig uit (worden keer of 4 per week gebruikt)
Jodpurs heb ik gewoon simpele leren van Imperial Riding waren geloof ik € 40,-
voor foto (niet zo duidelijk helaas) zie profiel

Het geeft al een indruk, waar heb je ze ongeveer weg gehaald?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:56

Ik heb de chaps van Global, zitten heerlijk! Kosten €65,- geloof ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:57

ik heb Harry Horse chaps, waren rond de 50 euro, en ik vind ze prima zitten.
Daarbij heb Mondoni Jodphurs. Wat die nieuw kostten weet ik niet, ik heb ze via via over kunnen nemen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:58

Ik zit te twijfelen tussen de 2 jodphurs.
Afbeelding

Afbeelding

En tussen deze chaps zit ik te twijfelen.

De petrie Gaithers
Afbeelding

Mountain horse excellsior
Afbeelding

Kieffer arlene
Afbeelding

Qua prijs , zijn ze nog wel te doen. Aangezien ik ze zelf moet betalen.

Bron: Divoza.com

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:00

Ik heb de Ariat chaps sinds kort, 179 euro bij Divoza.
Ze zitten nog wat strak, moet ze nog inlopen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:09

Niemand heeft op deze jodphurs/chaps commentaar?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:33

Ik heb de Mountain Horse's. Ze zitten echt super, zien er chique uit en je hebt heel veel gevoel met je paard. Binnenkant is van kalfsleer, de buitenkant een soort gecoat kunstleer. Dat hoef je niet te onderhouden dus da's makkelijk, maar ik merk wel dat dat nu echt afbladdert. Nu is het wel zo dat ik die chaps zowat de hele dag aan heb, minimaal 5 dagen in de week, en meerdere paarden per dag rijd. (werk fulltime in de paarden) Dat is dus iets heel anders dan wanneer je gewoon voor de hobby zo nu en dan eens rijdt. Het enige nadeel vind ik die coating die na een tijd niet mooi blijft, maar als ik ze niet zo intensief zou gebruiken zou ik ze direct weer kopen want ze zitten echt fantastisch.
Iets luxere rubberen jodphurs (zoals die van aigle) kun je er denk ik wel onder hebben hoor, staat niet zo raar. Die echte goedkope worden alleen zo snel dof en dat staat dan niet zo mooi.
Over de Petries hoor je dat ze weer een stuk stugger zijn (is eigenlijk een beetje het zelfde als met laarzen, je hebt de hele soepele en de wat stijvere)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 15:58

Concorde schreef:
Ik heb de Mountain Horse's. Ze zitten echt super, zien er chique uit en je hebt heel veel gevoel met je paard. Binnenkant is van kalfsleer, de buitenkant een soort gecoat kunstleer. Dat hoef je niet te onderhouden dus da's makkelijk, maar ik merk wel dat dat nu echt afbladdert. Nu is het wel zo dat ik die chaps zowat de hele dag aan heb, minimaal 5 dagen in de week, en meerdere paarden per dag rijd. (werk fulltime in de paarden) Dat is dus iets heel anders dan wanneer je gewoon voor de hobby zo nu en dan eens rijdt. Het enige nadeel vind ik die coating die na een tijd niet mooi blijft, maar als ik ze niet zo intensief zou gebruiken zou ik ze direct weer kopen want ze zitten echt fantastisch.
Iets luxere rubberen jodphurs (zoals die van aigle) kun je er denk ik wel onder hebben hoor, staat niet zo raar. Die echte goedkope worden alleen zo snel dof en dat staat dan niet zo mooi.
Over de Petries hoor je dat ze weer een stuk stugger zijn (is eigenlijk een beetje het zelfde als met laarzen, je hebt de hele soepele en de wat stijvere)

Oké bedankt voor je commentaar. Vind het alleen zo jammer dat de enige echt mooi die petrie zijn. Maar die zijn ook redelijk duur voor mij. De andere 2 vind ik wat minder, want die sluiten wat minder op de jodphur aan(te zien op de foto).

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:04

Ik heb chaps zoals die van petrie (niet zo'n duur merk), maar het nadeel daarvan is dat ze "hard" zijn, en dus wel wat inzakken. Zacht leer kun je nog een beetje optrekken en mogen een beetje "slobberen". Ik ga dus nu voor een van die laatste 2 ook (zodra ik zin heb), aangezien ik op die harde chaps ben afgeknapt. Wel heel fijn hoor, heb ze ook 3 jaar gehad, maar niet echt mooi.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 16:08

Jethafa schreef:
Ik heb chaps zoals die van petrie (niet zo'n duur merk), maar het nadeel daarvan is dat ze "hard" zijn, en dus wel wat inzakken. Zacht leer kun je nog een beetje optrekken en mogen een beetje "slobberen". Ik ga dus nu voor een van die laatste 2 ook (zodra ik zin heb), aangezien ik op die harde chaps ben afgeknapt. Wel heel fijn hoor, heb ze ook 3 jaar gehad, maar niet echt mooi.

Wat vind je niet echt mooi die harde of die 2 ondersten(aangezien ik daar niet weg van ben, want ik wil liever dat ze op de jodphurs aansluiten en dat doen ze niet, naar mijn mening. En dat vind ik heel erg jammer, want qua prijs past het wel wat beter. Moet ze betalen van mijn eigen zakcentjes(4 eurotjes per week). Dus nouja hoor het allemaal nog wel.