moet zijn winterdeken om?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisaaaa

moet zijn winterdeken om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 20:33

Ik heb een vraggje omdat het weer kouder word s'nachts zou de deken op moeten nu is het zo dat mijn welsh dat normaal ook heeft en hij heeft ook niet echt een dikke vacht. maar vorig jaar heeft hij in 2 maanden tijd ofso zijn 2 dekens kapotgemaakt en als je dan bekijkt dat zo'n deken 100 euro kost is dat nogal duur. mijn vraag is nu of zijn deken op moet en of het kwaad kan als hij afblijft. hij kan wel gewoon een stal in waar veel stro in ligt.

Jana_en_Ik

Re: moet zijn winterdeken om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:37

Een paard heeft in principe helemaal geen deken nodig en ik vind dat hij er nu uberhaupt nog geen nodig heeft (het is nog lang geen winter) Je doet hem als hij buiten staat misschien hooguit een plezier met een regendek, maar als hij zelf kan kiezen of hij buiten of binnen wilt staan, dan zie ik geen reden voor een deken. Zijn vacht past zich vanzelf aan en mocht hij het verkiezen, dan gaat hij vanzelf wel binnen staan.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:41

Allereerst vind ik dat je dan nogal dure dekens koopt, maar goed, dat terzijde.
Mijn paard staat op dit moment dag en nacht onder een ongevoerde regendeken en dat vind ik voldoende, voor t moment, als het kouder wordt, gaat er zeker wel een dikkere op.
Wat jij je zou kunnen afvragen, is wat je wilt doen met je pony, wil je wedstrijden rijden, dan is het toch wenselijk om geen dikke wintervacht te hebben, en ook als je regelmatig hard traint, is een deken handig. (lange vacht vraag lang droogstappen bijvoorbeeld en een deken gaat natuurlijk zo'n dikke vacht tegen)
Ik kan niet voor jou bepalen wat je wel en niet moet doen, maar een paard kan in principe natuurlijk Altijd zonder deken, dan lost de natuur t zelf op door een wintervacht aan te maken namelijk, dus koud zal die t dan niet krijgen lijkt me...
Succes in ieder geval. Ja

*edit > leesbaarder gemaakt Knipoog

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:19

even een vraag en natasjaa hoezo dure deken we hebben gekeken of er oedkopere waren ma die vind je echt niet hoor. hoe duur zijn jouw dekens dan?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:11

ik pm je even Lachen