Ik heb een half jaar geleden een haflingermerrie genaamd Amber verzorgt bij ons op stal. Ze had een veulen en was als het goed is ingereden. Ik heb haar gereden en omdat ik geen tijd meer had ging ze terug naar de kudde. Ongeveer 4 weken later ging een meisje op haar rijden. Toen was ze opeens heel anders. Ze heeft hele boksalvo's laten gaan en dat meisje is er dus ook meerdere keren afgevallen. Toen ging ik erop en deed ze helemaal niks! Ik vond het zo'n schat. Maar ik merkte wel dat ze veranderd was. De was opeens overactief op het been. Je hoefde het maar heel weinig aan te leggen en ze sprong naar voren. Verder was ze heel licht in de mond. Ik heb haar een tijd gereden en ze werd al beter op het been. Ze kon heel makkelijk alleen het bos in maar ook samen. Het was ook een ongelooflijk knuffelige merrie, echt een schat!
Toen ik echt geen tijd meer voor haar had en ik de enige was die op haar kon rijden werd ze verkocht. Ze zou naar een handelaar gaan. Daar is ze gereden door een ander meisje en is ze eigenlijk opnieuw opgevoed. Ze is verder doorgereden. Toen hoorde ik viavia dat ze verkocht was maar ik weet dus niet aan wie.
Ik geloof dat haar stamboeknaam Amber van de Sterreboshoeve ofzoeits was. Haar ouders weet ik niet meer maar ook met zo'n achternaam.
Omdat het een beetje een probleemmerrie was wil ik nu dus erg graag weten hoe het met haar gaat. Ik mis haar ontzettend en we hadden in korte tijd een enorme band gekregen.
Hier wat foto's van haar. Ik heb er nog meer bij interesse.

Sorry voor het lange verhaal
Weet je iets over haar? PB!!!