Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nicole10 schreef:Hier in de buurt is het volgens mij het goedkoopst om lid te worden bij klein vosdal als je alleen niet-lessend lid wilt worden. Dat is 25 euro per jaar, dus dat valt nog mee.
Is het geen optie om bij een vereniging te gaan lessen? Dan rijdt je ook 1 keer per week op een goede bodem en vaak scheelt dat echt in je les kosten. Ik betaal nu ongeveer 4 euro per les, en daar zit het lidmaatschap dan bij ( 200 euro per jaar in totaal)
Judje schreef:Ik moet zeggen dat ik het namelijk behoorlijke onzin vind om naast al die kosten voor lessen, wedstrijden, startkaarten, coupons en dergelijke ook nog eens moet gaan betalen voor de lidmaatschap van een vereniging, terwijl ik daar verder helemaal niks mee heb.
Als je als niet-rijdend lid ingeschreven bent, betaal je meestal maar 20/40 euro per jaar. Als je ziet wat voor werk er daarvoor door je vereniging wordt gedaan, dan is het echt een schijntje. En zo hoog zijn die kosten ook weer niet. Ik zou me persoonlijk eerder druk maken over de kosten die je aan de KNHS moet betalen, want die vind ik persoonlijk veel belachelijker ( reken maar eens uit wat een coupon per stuk kost, en wie is er nog gelukkig met zijn abbo op Paardensport?, die gaat bij mij linea recta de oudpapierbak in ).
roosje78 schreef:Een coupon kost maar een euro per stuk!
Maar ik vind dat je wel gelijk hebt: het is super duur om wedstrijden te rijden, want met je lidmaatschap ben je er nog niet. Startgeld, etc komen er ook nog allemaal bij. Maar goed, voor niets komt de zon op, en voor de rest moet gewerkt worden.
Starbreeze schreef:roosje78 schreef:Een coupon kost maar een euro per stuk!
Maar ik vind dat je wel gelijk hebt: het is super duur om wedstrijden te rijden, want met je lidmaatschap ben je er nog niet. Startgeld, etc komen er ook nog allemaal bij. Maar goed, voor niets komt de zon op, en voor de rest moet gewerkt worden.
MAAR?? Vroeger (voor de invoering van de euro) waren die dingen 1 gulden!! en het inschrijfgeld was ook 10 gulden en niet 10 euro per proef... oftewel alles is 2.20371 keer zo duur geworden. Ik wou dat mijn salaris ook zo hard meegestegen was
uletje schreef:als je lid word van een vereniging kan het wel zo zijn dat die kosten 25 euro per jaar zijn (wat echt heel weinig is!!) maar er komt ook nog KNHS afdracht bij, dit is ook al 40,50 per jaar..
Paarden houden is duur... starten al helemaal
WE LOPEN ER OP LEEG!!