Zal ik overgaan naar het M1 of nog niet.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Zal ik overgaan naar het M1 of nog niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:28

Ik twijfel of ik met ulisse zal overgaan naar het M1 of nog niet. We rijden nu meestal wel winstpunten, zo tussen de 180 -190 punten maar (net) niet in de prijzen. Zwakke punten van ulisse zijn haar stap en het halsstrekken komt er vaak niet uit. Wijken gaat meestal wel aardig goed maar schouderbinnenwaarts beter. Voor het M1 gaan dus de SB en contra en de middengangen wel goed. Vind het wel moeilijk zal ik overgaan of niet. Ben bang dat als ik overga ik straks ergens onderin hang dat is ook niet leuk. Aan de andere kant vind ik het wel leuk om weer eens wat anders, wat extra te doen. Met een paar maanden stop ik met wedstrijden rijden ivm ulisse's dracht dus dan zou het pas volgend jaar zijn als ik over zou gaan. We zijn dan al zo een jaar verder, in een jaar kan natuurlijk heel wat gebeuren. Onder andere dat ik hoop dat ik tegen die tijd met Leo ook zover ben dat ik M1 zou kunnen starten en dan heb ik iig wat ervaring in het M1. Wat zouden jullie doen. Is het M1 echt veel zwaarder dan L2?

Silence

Re: Zal ik overgaan naar het M1 of nog niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:30

Citaat:
Ben bang dat als ik overga ik straks ergens onderin hang dat is ook niet leuk.

Iedereen is toch onderaan begonnen? Je klimt vanzelf wel weer omhoog.
Mij lijkt het juist wel mooi...helemaal onderaan beginnen en jezelf dan helemaal omhoogwerken tot je wel winstpunten gaat rijden.
Dat je geen winstpunten rijd, hoort erbij vind ik Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:30

Ik zou gewoon overgaan. Ik ben toen ook naar de M1 gegaan omdat die onderdelen eigenlijk allemaal veel beter gingen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:31

je kan overgaan naar het M1 en dan kijken hoe de punten vallen.
mocht het nou niet goed gaan, stop je toch over een paar maanden en kan je daarna weer verder trainen voor het M1.
maar dan weet je wel hoeveel punten je rijdt in het m1 en wat voor commentaar de jury geeft Knipoog

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:44

eertjuh22 schreef:
je kan overgaan naar het M1 en dan kijken hoe de punten vallen.
mocht het nou niet goed gaan, stop je toch over een paar maanden en kan je daarna weer verder trainen voor het M1.
maar dan weet je wel hoeveel punten je rijdt in het m1 en wat voor commentaar de jury geeft Knipoog

Daar zat ik ook aan te denken.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:47

misschien gaat het wel super en rijdt je in het M1 wel meer punten als in het L2 Knipoog
ik zou het gewoon proberen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:51

De overgang van het L2 naar het M1 is niet zo groot. Bovendien heb je echt wel zat punten in de L2, dus ik zou gewoon over gaan.

Vlindertje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:22

Je kan het altijd proberen toch!

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:24

Gewoon overgaan! Ik vond de M1 bijna nog makkelijker dan de L2!! In het ergste geval haal je een keer geen winst, is toch ook geen drama!!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:28

nomes schreef:
Gewoon overgaan! Ik vond de M1 bijna nog makkelijker dan de L2!! In het ergste geval haal je een keer geen winst, is toch ook geen drama!!

Een keer geen winst is geen probleem. Als het maar niet echt dramatisch laag of een verliespunt is, dat is niet leuk . Heb al aardig wat mensen toch wel dramatische punten zien halen terwijl zij vol goede moed overgingen. Bij de toppertjes in de L2 gaat het wel goed maar aangezien ik met ulisse niet bij die toppertjes hoor vind ik het wel spannend.

Ze wil nog wel eens te heet worden waardoor ze zich vast zet en gaat stuiteren. En dan "loopt" ze niet meer.
Laatst bijgewerkt door Odeale op 25-09-07 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:30

mischien en x hc?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:32

CoriienRN schreef:
mischien en x hc?

Dat is een idee, heb ik geprobeerd maar het standaard antwoord is dat ze dat alleen als opvulplek willen doen anders niet. En aangezien er niet veel opvulplekken zijn volgens mij (tenminste ik hoor er nooit wat van weer) lukt dat niet.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:36

Als je graag over wilt zou ik over gaan, maakt toch niet uit als je in het begin onderaan hangt.
Ik neem aan dat je niet alleen wedstrijden rijdt voor de punten maar ook gewoon omdat je er lol aan hebt!
Als je denkt dat je er klaar voor bent, dan zal ik het gewoon doen, en anders rij je nog een paar wedstrijden door in het L2..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:37

CoriienRN schreef:
mischien en x hc?

voor het zelfde geld start je een keer hc en dan haal je punten voor een winstpunt. dan baal je als een stekker denk ik dat je niet gewoon bent gestart Knipoog

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:47

Een verliespunt haal je echt niet zomaar hoor! En als je nu al goed je winstpunten rijdt (tegen de 190) dan lijkt het me stug dat je in de M1 opeens 40 punten lager haalt.
Je zult toch een beetje in een klasse moeten groeien en de overgang is vaak een beetje spannend. Ik was er ook zenuwachtig voor, maar mijn paard liep het met een hoef in zijn neus bij wijze van Clown en wij haalden ook geen 210 punten in de L2... (daar heb ik het paard niet voor...)

Ik herken het "heet" worden, hebben wij ook last van, maar op die momenten rij je ook geen super L2 proef...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:37

Ik zou gewoon overgaan als ik jou was. Zelf ben ik nog geen M1, maar ik hoor dat het niet erg veel verschilt met het L2. Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:40

Ik vond de M1 zelf beter te doen dan de L2 Lachen Gewoon proberen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:09

Als de onderdelen voor het M1 beter gaan, zou ik overgaan.
Misschien kun je anders eens een proefje rijden met je instructeur aan de kant, eens vragen of die denkt dat je over kunt en daarbij winst kunt rijden? (ik neem daarbij aan dat je instructeur zo eerlijk is om ook glashard nee tegen je te durven zeggen Knipoog )

sherrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:51

waarom probeer je niet eerst een onderling wedstrijdje dan kan je meteen kijken wat je punten een beetje zijn en of je er inderdaad wel klaar voor bent

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:53

Je kan gewoon de overstap maken, en als het niet gaat, stop je een tijdje. Lekker doortrainen, en dan kun je alsnog starten!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:24

Odessa1 schreef:
CoriienRN schreef:
mischien en x hc?

Dat is een idee, heb ik geprobeerd maar het standaard antwoord is dat ze dat alleen als opvulplek willen doen anders niet. En aangezien er niet veel opvulplekken zijn volgens mij (tenminste ik hoor er nooit wat van weer) lukt dat niet.

hehe ik heb ook HC gestart eerste keer L1 en in principe mogen ze je niet weigeren volgens mij. je betaalt immers gewoon startgeld? en vaak is er in de M nog wel plek als je ruim op tijd inschrijft. Ja
als ze problemen maken,neem de kleinere of persoons bekende concoursen, ik weet bv bijna 100% zeker dat Lonneker je wel zal matsen hierbij, omdat je eigen lid bent Ja
Enne, je hebt Odessa echt super aan het lopen, ken mensen in het M1 die het minder voor elkaar hebben Nagelbijten / Gniffelen

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:45

Ik begon in het M1 met bijna 2 verliespunten, de week daarop meteen winstpunten en voor de rest altijd 1/2/3 geworden Lachen Dat vind ik persoonlijk leuker, dan is het wat meer een uitdaging! Niet altijd maar op safe gaan!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:00

Ik vond de overstap echt niks voorstellen! Dus ik zou gewoon overgaan Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:39

Je kan best over hoor, als je de M oefeningen beheerst en nu goed winst kunt rijden lukt het M1 ook wel.
Ik had de eerste wedstrijd bíjna een verliespunt in de eerste proef (alles ging mis, was 1 na laatste) en was de 2e proef 2e met goeie punten... Sigaar

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 12:31

Lowara schreef:
Enne, je hebt ulisse echt super aan het lopen, ken mensen in het M1 die het minder voor elkaar hebben Nagelbijten / Gniffelen

Dankjewel Bloos