Youngster Dynamite, ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Youngster Dynamite, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 22:24

Ik ben toe aan een nieuwe cap omdat die van mij aan de achterkant kapot gaat, dus voordat het mis gaat wil ik een nieuwe. Ik heb nu een casco younster. Maar nu zag ik op internet deze cap staan, wie heeft er ervaringen met deze cap? Bij mijn huidige cap krijg ik na een uur rijden hoofdpijn, hoe los ik heem ook zou draaien. Dus hoop dat dez eook beter zit Haha!.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.casco-helme.de/en/default02.htm

Lenneke_

Re: Youngster Dynamite, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:12

Casco caps zijn vaak wat ronder, als je een ovaal hoofd hebt kan je daardoor hoofdpijn krijgen.
Dat probleem heb ik bij de casco's.

Maar de cap zelf vind een prima ding (vriendin heeft hem)
Ik zou hem als ik jou was gewoon eens passen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:45

De Casco Youngster Dynamite is wel de meest veilige cap volgens een test in een Duits blad.
Ik heb 'm nog niet, maar ga 'm (als het geld het toelaat) wel aanschaffen.
(ik zal nog even kijken of ik de link naar de test kan vinden)

Edit: ik heb de link wel gevonden, maar de test staat niet meer op internet helaas.
Wat trouwens de meest opvallende conclusie uit de test was: De Aldi cap van €15,- is veiliger dan de Pikeur GPA van € 239,95.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 21:00

Judje schreef:
De Casco Youngster Dynamite is wel de meest veilige cap volgens een test in een Duits blad.

Edit: ik heb de link wel gevonden, maar de test staat niet meer op internet helaas.
Wat trouwens de meest opvallende conclusie uit de test was: De Aldi cap van €15,- is veiliger dan de Pikeur GPA van € 239,95.

dat is goed om te horen. Vind een goede cap ook erg belangrijk.

Ook leuk om te lezen dat die van de aldi beter uit de test kwam, zal pikeur denk ik minder blij mee zijn.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:16

Carolien007 schreef:
Judje schreef:

dat is goed om te horen. Vind een goede cap ook erg belangrijk.

Ook leuk om te lezen dat die van de aldi beter uit de test kwam, zal pikeur denk ik minder blij mee zijn.

hahahaha, dat denk ik ook wel jah. Ik had het er vorige week ook nog met mijn instructrice over en die zei dat een aantal jaren geleden er ook al een keer zo'n cappentest was geweest en dat pikeur er toen ook al niet echt goed uit kwam.
Aan de andere kant vind ik het eigenlijk SCHANDALIG (!) dat je gewoon zooi krijgt voor dat geld. Mensen gaan er vanuit dat ze bij Pikeur spullen krijgen van kwaliteit (volgens mij staat het merk wel goed aangeschreven) en als je het dan op zo'n veiligheids-attribuut laat liggen vind ik dat eigenlijk niet eens kunnen, maarja, dat ter zijde.
Door die test ben ik er in ieder geval uit wat ik moet hebben en jij blijkbaar ook Haha!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 16:56

Ik ga als het goed is vrijdag passen en bestellen, Omdatik deze kleur ook wil moet hij besteld worden.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:07

Ik heb deze cap ook, vond hem in het begin verschrikkelijk omdat ik een cap met lederen binnenwerk gewend was. Heb op het punt gestaan om alsnog zo'n lederen binnenwerk te bestellen voor in deze cap maar inmiddels zit hij me al erg goed!! Zit goed stevig op mijn hoofd, en best comfortable. Flink wat luchtgaten (je hoord de wind erdoorheen loeien). Ik wou eigenlijk ook 1 met een kleurtje, maar ik had echt meteen een nieuwe cap nodig en ze hadden alleen met wit (reflectered) lijntje. Maar die voldoet prima Ja

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 23:13

kleur is natuurlijk ook niet super belangrijk, maar die van mij kan op zich nog even mee, dus dan ga ik voor kleurtje. Maar is een leren binnenwerk echt 'zachter'? Kun je die zo bestellen? En wat zijn de kosten?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:16

Nou niet perse zachter, maar leer vormt zich helemaal naar de vorm van je hoofd. De cap zit eerst beroerd maar vormt zich dan helemaal precies naar de hoofd. Ik vond het veel lekkerder zitten. Kan je bij casco bestellen dacht ik, dat hebben ze me tenminste verteld bij de ruitersportzaak. Ben er alleen nooit aan toe gekomen en in mijn oude cap zat het al (ook casco).

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:57

Wel een stoer kleurtje hoor!
Als ik m aan ga schaffen (duurt nog ff, oktober: kwartaalkaart lessen; november: bodyprotector en dan december cap?) wil ik de meest normale (lekker saai) en ook die met de stoffen buitenkant en alleen die reflecterende strip inderdaad.
Erg leuk hoor en ik ben benieuwd hoe die jou bevalt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:46

Ik heb hem ook en vind hem fijner dan m'n younster (die nog op reserve ligt).

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 22:04

Ik heb hem vandaag gepast, maar zit bij mij voor geen meter. De S is veel te klein en de M veel te breed. De younster zat een stuk beter, maar nog fijner zat de Casco New Master (geloof ik). Wat een verschil tussen de typen zit er met maten bij Casco.