juno1 schreef:Zoek eerst de fout maar bij je zelf, losse handjes is een normaal iets geworden waar menig paardje de titel vals kreeg en kon verdwijnen richting volgende stafmaat.
Dit vind ik een uitspraak die hier totaal niet van toepassing is! In tegendeel! Dit paardje is voordat hij bij mij kwam (op zijn 7e) amper in handen geweest en was bang voor alles wat mens was. Als hij dan nu hinnikt als ik kom, me achterna loopt en me vertrouwt, dan denk ik dat ik het toch aardig goed heb gedaan. Er staat idd dat ik hem 'op zijn donder heb gegeven', maar er staat nergens dat ik hem heb geslagen. Beetje typisch dat je gelijk aan slaan denkt. Ik werk voornamelijk met mijn stem en lichaamshouding, werkt prima.
Ik vind het fijn om meningen en visies van anderen te horen, vandaar dit topic, maar dit soort uitspraken slaan dan de plank volledig mis.
Verder is er, zoals ik al schreef, bij mij niets aan de hand. Ik kan rustig met een bak voer door de wei lopen, het is duidelijk dat ze uit mijn ruimte moeten blijven. Het gaat er nu om dat hij erg heftig reageerd als ANDERE mensen voer in hun zak hebben en in mijn wei komen.
Maar dit topic is al wat ouder. Ik ben inmiddels begonnen met wat basis VD, waaronder de oefening 'niet eten' en het werken met de clicker. Voor Rebel moet het duidelijk worden dat hij pas wat krijgt als ik, of iemand anders, clickt. En dat werkt tot nu toe aardig goed.
Verder bedankt voor het meedenken iedereen
!