Ervaringen met Muck Boots?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zandtaartje

Ervaringen met Muck Boots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 12:25

Hoi allemaal,
Voor de komende herfst en winter (en die daarna Haha! ) ben ik op zoek naar nieuwe schoenen om mee te rijden, die uiteraard warm en vooral waterdicht moeten zijn. Bij de Paardendrogist kwam ik Muck Boots tegen, die me wel wat lijken, vooral de jodphurs (Muck Boot Wear Paddock). Heeft iemand ervaring met dit merk of specifiek deze jodphurs? Zijn ze inderdaad waterdicht en warm, zonder zweetvoeten, en van een goede kwaliteit zodat ze een poos meegaan? En zijn ze in de zomer ook nog te dragen, of worden ze dan te warm?
Dank alvast.

Musicjohn

Re: Ervaringen met Muck Boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:36

Ik heb de Muck Rider Pro

Afbeelding

Deze zijn 100% waterdicht, heerlijk warm (6mm neopreen) en toch heerlijk soepel. Ik heb geen last van zweetvoeten in deze laarzen. Vorige winter heb ik ze gedragen bij temperaturen dik onder het vriespunt, en totaal geen last van koude voeten. Je kunt ze gebruiken voor stalwerk en daarna kun je er meteen mee rijden. Schoonmaken is makkelijk: gewoon afspoelen onder de kraan. Er zit ook een spoorhouder op de hiel.

Ze zijn verkrijgbaar in Engeland. Ik heb de mijne gekocht via http://www.ebay.co.uk

Let wel op de maten. De engelse maten zijn 1 nummer lager dan de amerikaanse maten. Dus:

43 = UK 9
42 = UK 8
41 = UK 7
40 = UK 6.5
39 = UK 6
38 = UK 5.5

Je hoeft ze ook niet een maatje groter te kopen dan je gewone schoenmaat. Ze vallen normaal uit, en geven ondanks hun dikke neopreen wand toch voldoende ruimte bij de "gewone" schoenmaat. Ze dragen erg comfortabel, en je merkt niet eens dat je laarzen aan hebt. Het bovenste gedeelte is elastisch zodat de laars bij vrijwel alle kuitmaten past.

Succes!

Gr. John

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:40

Zandtaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 12:54

Hoi John,
Dank voor je snelle reactie, klinkt goed!
Ik heb maat 39, 6 dus in UK sizes, helaas. Ook zoek ik eigenlijk de jodphur versie, al moet ik zeggen dat die hoge misschien ook wel erg lekker zijn en ws ook prima onder mijn spijkerbroek passen (ik rijd western). Overigens zijn ze nu dus ook in NL te verkrijgen, via paardendrogist.nl. Andere plekken heb ik nog niet gevonden.
Groeten, Lies

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:01

Zandtaartje schreef:
Ook zoek ik eigenlijk de jodphur versie, al moet ik zeggen dat die hoge misschien ook wel erg lekker zijn en ws ook prima onder mijn spijkerbroek passen (ik rijd western).

Hihi... ik heb ze praktisch de hele winter door gewoon op straat onder mijn zwarte spijkerbroek gedragen, met de broekspijpen er overheen natuurlijk. Lekker warm en ik kan er uren op lopen zonder dat ik zere voeten krijg ofzo. Haha!

Maar ze zijn ook ruim genoeg om de broekspijpen in te stoppen als je dat wilt.