drukplekje op schoft van dek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shera

drukplekje op schoft van dek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 12:11

Ik ontdekte tot mijn schrik dat ons welshlogeetje een drukplekje heeft op haar schoft van de deken. Haar hele schoft is gevoelig al ik hem aanraak en er zit een schaafplekje daar waar het bontje zit. Zielig.. Ze draagt een HH regendeken (thor II) Ik heb de gespen aan de voorkant wat strakker gezet zodat de deken verder over de schoft komt maar ik wil er eigelijk iets tussen doen om de druk beter te verdelen, maar hoe zorg ik dat dat blijft zitten? Gister en vandaag was het heerlijk weer dus laat ik het dek overdag af maar het gaat weer slecht weer worden. Heeft iemand dit wel eens gehad en wat heb je er aan gedaan?
Oja ze heeft een doorgezakte rug, waarschijnlijk drukt de deken daarom zo op haar schoftje?

Kris

Re: drukplekje op schoft van dek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:27

Verplaatst MD --> VSW.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:55

Er zijn speciale borstbeschermers in de handel, die de schoft en de borst tegen schuurplekken van de deken beschermt. Ik heb die van mij bij www.ooteman.nl vandaan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:58

VValar schreef:
Er zijn speciale borstbeschermers in de handel, die de schoft en de borst tegen schuurplekken van de deken beschermt. Ik heb die van mij bij http://www.ooteman.nl vandaan.

Ja Die werken heel goed. Je moet er alleen wel op letten dat je de goede maat neemt, hij mag namelijk niet flubberen.

Een tweede optie zou kunnen zijn om een lamsvelletje aan de rand van de hals te naaien, maar dat is wel een stukje prijziger.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:59

Bij mijn winterdeken ging het ook schuren, toen heeft mijn moeder een bontje die eigenlijk om een neusriem moet eraan vast genaait zodat dat stoeve gedeelte van de deken niet over de schroft meer kon schuren.

Wat jij zou kunnen doen is inderdaad een borstbeschermer, of eventueel een nieuw of ander bontje erop naaien zodat het zachte op de schroft drukt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:01

heb ik ook gehad bij de mijne en dat was trouwens ook een harry's horse.
heb er zelf van zachte handdoek een stuk in genaaid en toen was het probleem over Knipoog

maar toch vraag ik me af of de pasvorm dan wel zo goed is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:20

VSW --> SV.